Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@06:46:36 GMT

خبری بد برای نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۵۱۹۵

براساس آخرین نظرسنجی که توسط رادیو ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد، در صورتی که مندلبلیت، مشاور حقوقی دولت لایحه اتهام دریافت رشوه از سوی نتانیاهو را پیش از انتخابات آوریل 2019 به دستگاه قضایی ارائه کند حزب متبوع نتانیاهو، لیکود 4 کرسی در انتخابات کمتر به دست خواهد آورد.

بر اساس این نظرسنجی که روز دوشنبه انجام و نتایج آن سه شنبه منتشر شد، حزب لیکود در وضعیت کنونی 29 کرسی پارلمان (کنست) را به دست خواهد آورد اما اگر لایحه اتهام نتانیاهو پیش از انتخابات ارائه شود این حزب به 25 کرسی دست خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مندلبلیت، مشاور حقوقی دولت اعلام کرده، این لایحه را قبل از انتخابات ارائه خواهد کرد. 

در نظرسنجی نامبرده قبل از ارائه لایحه اتهام علیه نتانیاهو، حزب یش عاتید به ریاست یئیر لاپید، 13 کرسی، حزب امنیت برای اسرائیل به ریاست بنی گانتس، 13 کرسی، حزب کار به ریاست آوی گابای، 9کرسی، حزب «راست جدید» به ریاست آیلت شاکید و نفتالی بنت، 7 کرسی و حزب راستگرای مذهبی یهدوت هاتورات، 7 کرسی به دست خواهند آورد. در این شرایط فهرست مشترک عرب های اسرائیل، 12 کرسی، حزب شاس، 5 کرسی و هر کدام از احزاب، یسرائیل بیتینیو، گشر، مرتس و کولانو، 5 کرسی و حزب خانه یهود، 4 کرسی به دست خواهند آورد. 

اما در صورتی که لایحه اتهام علیه نتانیاهو به دستگاه قضایی ارائه شود، حزب «لیکود» 4 کرسی خود را از دست خواهد داد و به 25 کرسی دست خواهد یافت این میزان کرسی از دست رفته به سبد «یش عاتید»، «امنیت برای اسرائیل»، «کولانو» و «یسرائیل بیتینیو» خواهد ریخت و «یش عاتید» و «امنیت برای اسرائیل»، 14 کرسی و دو حزب «کولانو» و «یسرائیل بیتینیو» به 6 کرسی دست خواهند یافت. در این وضعیت تعداد کرسی سایر احزاب دست نخواهند خورد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی دولت انتخابات دستگاه قضایی لیکود لایحه انتخابات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه‌ای که در برنامه تلگرام منتشر شد، گفت: تحت رهبری من، اسرائیل هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای تضعیف حق اساسی خود برای دفاع از خود را نمی‌پذیرد.

روزنامه رای الیوم نوشت نتانیاهو در ادامه افزود: اگرچه تصمیمات اتخاذ شده توسط دادگاه لاهه بر اقدامات اسرائیل تأثیری نخواهد داشت، اما آنها سابقه خطرناکی را ایجاد خواهند کرد که سربازان و شخصیت‌های عمومی را تهدید می‌کند.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی، روز جمعه (۶ اسفند) احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از رژیم اسراییل خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به رژیم اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمام اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده، به دیوان لاهه گزارش دهد.

قاضی این دادگاه گفت حکم یاد شده تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899938

دیگر خبرها

  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح