Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه لوفیگارو گزارش داد، دیپلمات‌های فرانسوی نگران خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و کاهش نفوذشان در این کشور جنگ‌زده هستند.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه پیشتر تایید کرده بود حضور نظامی کشورش را در ۲۰۱۹ در خاورمیانه حفظ می‌کند و تصمیم آمریکا برای خارج‌سازی نظامیانش از سوریه نباید در هدف استراتژیک فرانسه برای نابودی داعش "تغییر و تحریف" ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این حال روزنامه فرانسوی‌زبان لوفیگارو به نقل از مقام‌های ارشدی که نامشان را فاش نکرد، گزارش داد دیپلمات‌های فرانسوی نگران خروج نظامیان آمریکایی از سوریه هستند. براساس این گزارش، از زمان شروع این بحران فرانسه در حال از دست دادن اهرم سیاسی خود در سوریه است و تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای بازگرداندن نیروهای کشورش می‌تواند ضربه‌ای مهلک به قابلیت‌های دیپلماتیک پاریس وارد آورد.

یک منبع مطلع به لوفیگارو گفت: اگر آنها بروند، نیروهای زمینی ما مجبور می‌شوند تا از آنها تبعیت کنند. کشورهای غربی با خطر از دست دادن تنها حمایت باقیمانده ترامپ آن هم در شمال سوریه مواجه هستند.

از طرف دیگر دیپلمات‌ها اعتقادشان را از دست ندادند. به گزارش لوفیگارو، از زمان اعلام این خبر توسط ترامپ، مقام‌های فرانسوی تلاش کرده‌اند تا با رئیس‌جمهوری آمریکا درباره این خروج صحبت کنند و دست‌کم آن را به تعویق بیندازند.

فرانسه به دلایل متعددی از جمله خطر وقوع حمله با تسلیحات شیمیایی، حفاظت از نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا، تلاش ایران برای پیشروی در سوریه و همچنین به پایان نرسیدن مبارزه با داعش اشاره کرده‌اند تا اجرای تصمیم ناگهانی ترامپ را متوقف کنند. یک مقام مطلع مدعی است امانوئل ماکرون ترامپ را متقاعد کرده تا خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را به تعویق بیندازد.

براساس گزارش نشریه لوفیگارو، فرانسه به‌رغم این تلاش‌ها نفوذش در خاورمیانه را از دست داده است. اهداف پاریس در این کشورش، شامل مبارزه با تروریسم و سازش سیاسی در سوریه، بدون شکست داعش غیر ممکن است.

یک منبع مطلع دیگر هم تاکید کرد: پیروزی بشار اسد و روس‌ها به آن اجازه نمی‌دهد تا تعادل ژئواستراتژیک در صلح میان جوامع مختلف را احیا کند. انتخابات جدید و قانون اساسی جدید ضروری است... ما باید با واقعیت مواجه شویم. برخی مسائل وجود دارد که ما نمی‌توانیم انجام دهیم و نفوذ ما کاهش یافته است. پس از خروج آمریکایی‌ها قابلیت‌های ما برای کنترل اوضاع داخلی در سوریه به شدت محدود خواهد شد.

به گزارش لوفیگارو، سیاست ترامپ در قبال سوریه "امیدوارکننده" است و او بر خلاف باراک اوباما "متحدان فرانسوی‌اش را در لحظه آخر گرفتار نکرد" و در عوض از زمان ورود به کاخ سفید در ۲۰۱۷ دستور اجرای دو حمله هوایی در سوریه را صادر کرده است.

به نوشته لوفیگارو، چنانچه توافق صلحی درباره سوریه حاصل شود، فرانسه همچنان به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌تواند اقدامی انجام دهد. علاوه بر این، فرانسه تنها کشور در کنار روسیه است که با تمامی طرف‌های درگیری در سوریه تماس‌هایش را حفظ کرده است. یک دیپلمات به لوفیگارو گفت: پاریس احتمالا به صورت اجتناب‌ناپذیری وارد این روند سازش شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا امانوئل ماکرون خروج آمریکا از سوریه دونالد ترامپ سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا