Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@03:31:25 GMT

انتقاد شدید آیت‌ الله مکارم از روحانی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۵۴۶۰

انتقاد شدید آیت‌ الله مکارم از روحانی

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه سرگرم کردن مردم با برخی مسائل کار درستی نیست، گفت: حالا که مشکلات اقتصادی وجود دارد، مسئولان سراغ مباحث حاشیه‌ای می‌روند.

به گزارش صدای ایران از حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به سخنان اخیر رئیس جمهور واکنش نشان دادند و گفتند: اخیرا جناب رئیس جمهور دو جمله درباره مسئله حجاب و فضای مجازی گفتند که متأسفانه هر دو زننده بوده است؛ ان‌شاءالله در زمان مناسب، مفصل درباره این موضوع سخن خواهم گفت؛ اما امروز اشاره ای به آن خواهم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایشان با اشاره به اینکه مسئله حجاب جزو مسائل ضروری است، ابراز داشتند: رئیس جمهوری که قسم خورده است که ارزش های اسلامی را حفظ کند، باید به قسم خود پایبند باشد؛ ما اگر این همه شهید دادیم، برای ارزش های اسلامی بوده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: اگر به قول غربی ها در منطقه اولین قدرت هستیم، آن هم بر اثر اسلام است؛ این را باید حفظ کرد، شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهور کشور دموکراتیک سکولار.

معظم له تصریح کردند: درباره فضای مجازی هم ببینید که چه فسادهایی رخ داده است؛ ما منکر این فضا نیستیم؛ اما باید جلوی مفاسد را گرفت؛ بنده از برخی از قضات محترم دادگستری شنیده ام که می گفتند اکثر طلاق هایی که واقع می شود مرتبط با وسوسه های فضای مجازی است و اکثر بدآموزی ها و انحرافات هم مربوط به این فضاست.

این استاد برجسته حوزه بیان داشتند: کسی نمی گوید فضای مجازی را حذف کنید؛ بلکه باید این فضا را اصلاح کرد؛ رئیس جمهور در سخنان خود می گوید: «وقتی مردم همه چیز را خواستند، نباید جلوی خواست آنان را گرفت» که در پاسخ باید گفت: اگر مردم همه چیز را می فهمند، پس درب دادگستری و تعزیرات را هم ببندید؛ یقینا یک عده خطاکار در کشور وجود دارند که باید جلوی آنان را گرفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید اشتباهات خود را اصلاح کند، اظهار داشتند: یکی از اصول سیاست این است که اگر در یک جا مسئله بغرنجی پیدا کردید، به سراغ مسائل حاشیه ای بروید؛ این جزو مسائل سیاست است؛ حالا هم که این مشکلات اقتصادی وجود دارد، مسئولان سراغ مباحث حاشیه ای می روند؛ سرگرم کردن مردم با این مسائل کار درستی نیست.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: ما باید دنیا را خوب بشناسیم تا تصمیم صحیح بگیریم؛ در دنیای امروز قانونی حاکم نیست و قانون تنها حفظ منافع است؛ در فرانسه مشاهده کرده اید که چه بلوایی ایجاد شده و چندین هزار نفر را دستگیر و عده زیادی کشته شده اند؛ اما دنیا سکوت کرده است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: اگر یک صدم این وقایع در ایران واقع می شد، چه بلوایی به پا می کردند. باید دنیا را بشناسید.

معظم له خاطرنشان ساختند: یا به طور مثال شاهد دیکتاتوری در آمریکا هستیم و ترامپ پافشاری می کند که کنگره تسلیم من شود؛ اگر در ایران این مسائل بود، چه بلوایی به پا می کردند. اما شاهد هستیم که دنیا سکوت کرده است.

این استاد برجسته حوزه با تأکید بر اینکه باید دنیا را شناخت، تصریح کردند: ما با این افراد روبرو هستیم و با آنان می خواهیم قرارداد ببندیم؛ اگر درست بشناسیم، کلاه سرمان نمی رود؛ تنها راه در این دنیا قوی شدن است؛ اگر قوی نشویم، کلاهمان پس معرکه است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای این جلسه به روایتی از نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) اشاره کردند و گفتند: در این روایت آمده است: «وَ رُوِیَ عَنِ اَلنَّبِیِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: أَنَّهُ سُئِلَ عَنِ اَلْإِحْسَانِ فَقَالَ أَنْ تَعْبُدَ اَللَّهَ کَأَنَّکَ تَرَاهُ فَإِنْ لَمْ تَکُنْ تَرَاهُ فَإِنَّهُ یَرَاکَ/ از پیغمبر صلّى اللّه علیه و آله نقل شده از معناى احسان سؤال کردند، فرمود: احسان این است که خدا را عبادت کنى مثل اینکه او را می بینى که اگر تو او را نمی بینى او تو را مى‌بیند».

این مرجع تقلید اظهار داشتند: اگر انسان باور کند که خدا او را می بیند، یقینا گناه نخواهد کرد؛ باید بکوشیم که خدای متعال را با چشم دل ببینیم و این مسائل نیازمند به ذکر الله است؛ انسان باید به یاد خدا باشد که در این صورت آرامش نیز به سراغ او خواهد آمد.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه نماز ذکرالله است، ابراز داشتند: انسان با فعالیت های روزمره خود غرق در مباحث دنیوی می شود، اما با صدای اذان ظهر یا اذان مغرب، از خواب غفلت بیرون آمده و به یاد خدا می افتد.

معظم له خاطرنشان ساختند: نماز اول وقت صبح بسیار لذت بخش است؛ اگر کسی نماز شب هم نمی خواند، با صدای اذان صبح از جا برخیزد؛ نمازهای اول وقت مشکل گشاست؛ ما به اشخاصی که می گویند مشکل داریم، سفارش می کنیم که بعد از نماز صبح اول وقت، صد مرتبه صلوات و 70 مرتبه یا فتاح بگویید تا مشکل حل شود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مکارم شیرازی انتقاد روحانی رئیس جمهور اقتصاد تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین با تبریک فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: شغل معلمی افتخاری است که باید قدر آن را دانست و در مسیر تربیت صحیح دانش آموزان کشور اسلامی قدم برداشت. 
وی از شهید مطهری به عنوان یک معلم الگو یاد کرد و افزود: شهید مطهری (ره) در زمره بزرگترین علما و فیلسوفان بود و باید مقام شامخ این شهید والامقام را در برنامه‌های هفته معلم گرامی داشت. 
آیت‌الله ناصری ادامه داد: شهید مطهری (ره) در فضایی وارد دانشگاه شد که بسیار دشوار بود، اما ایستاد و مقاومت کرد و با حفظ حالت طلبگی خود به درس و تدریس مشغول شد و توانست روی عده زیادی اثر بگذارد و یکی از ویژگی‌های شهید مطهری این بود که همواره به دنبال شناسایی مسائل و نیاز‌های جامعه بود تا با شناسایی این نیازها، روی آن کار کند و نیاز‌ها را تامین کند. 
امام جمعه یزد با بیان مصداق‌هایی بیان کرد: زمانی که مجله زن روز به فساد و فحشا می‌پرداخت، شهید مطهری خواست که مقاله‌ای نیز از او در این مجله در مورد زن چاپ کند که بعد‌ها این مقالات پیش زمینه‌ای برای چاپ کتاب حجاب شد. 
آیت‌الله ناصری با اشاره به سیره شهید مطهری، بر لزوم معرفی سیره این شهید والامقام در برنامه‌های هفته معلم تاکید کرد و گفت: این مهم نباید تحت تاثیر برنامه‌های تجلیل از معلمان قرار گیرد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معلمان باید از شهید مطهری الگو بگیرند، افزود: یکی از اقداماتی که لازم است آموزش و پرورش انجام دهد، برگزاری کلاس‌های نماز است و در آن سوره حمد و ارکان نماز تفسیر شود تا دانش آموزان به خوبی فلسفه نماز را فرا بگیرند. 
آیت‌الله ناصری همچنین بر لزوم تلاش جدی معلمان برای تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این مهم باید در صدر مسئولیت‌ها و رسالت‌های معلمان تعریف شود. 
برنامه‌های هفته معلم در یزد اعلام شد 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌های هفته معلم اظهار کرد: برنامه‌های هفته معلم در جلسه شورای آموزش و پرورش مصوب شده و قرار است در هر شهرستان یک مراسم اصلی برگزار شود. 
محمدکاظم رحیمی نژاد بیان کرد: اصلی‌ترین برنامه هفته معلم در استان یزد در روز ۱۸ اردیبهشت برگزار و از معلمان برگزیده استان تجلیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • انتقادات و توصیه‌های علی مطهری به روحانیون
  • مادر روحانی شهید «حبیب الله رضایی» آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود