Web Analytics Made Easy - Statcounter

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل به شورای امنیت گفته است که مسکو می‌خواهد باور کند که کنفرانس لهستان تنها با هدف قرار دادن یک کشور تشکیل نمی‌شود

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل، هدف برگزاری کنفرانس لهستان را به چالش کشید وگفت که رویکردهای ساده‌انگارانه و یک‌جانبه مرتبط با ایران در زمینه دستیابی به یک ساختار امنیتی واقعی درخاورمیانه نتیجه معکوس خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل به شورای امنیت گفته است که مسکو می‌خواهد باور کند که کنفرانس لهستان تنها با هدف قرار دادن یک کشور تشکیل نمی‌شود.

وی افزود: چرا ایران که یکی از قابل توجه‌ترین و بزرگ‌ترین کشورهای خاورمیانه است به این کنفرانس دعوت نشده است؟

نبنزیا همچنین در این باره گفت:تلاش برای به‌وجود آوردن نوعی اتحاد نظامی در منطقه، برگزاری کنفرانس‌های مختلف و تمرکز بر داشتن  رویکردی ساده‌انگارانه و یک‌جانبه در منطقه که مشخصا به ایران ربط دارد، نتیجه معکوس به دنبال داشته و تنها چشم‌انداز دستیابی به یک ساختار امنیتی واقعی برای منطقه را به  دور می‌راند.

این سفیر روسی همچنین این سوال را مطرح کرد که چگونه ممکن است به ساختاری واقعی بدون حل کردن مسئله فلسطین دست یافت؟

وی پیشنهاد روسیه را برای میزبانی مذاکرات رهبران رژیم صهیونیستی و فلسطین تکرار و تاکید کرد که این تنها راه حل کردن مسائل حال حاضر و دستیابی به راه‌حلی دوجانبه میان این‌ دو است.

به گزارش ایسنا،  مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا به تازگی از قصد کشورش و لهستان برای برگزاری نشستی در ورشو برای بررسی وضعیت خاورمیانه خبر داد و گفت که تمرکز این نشست روی ایران قرار دارد. وی همچنین گفت که از کشورهای سراسر جهان دعوت خواهد شد تا در این رویداد حضور یابند.

این در حالی است که برخی از مقامات اروپایی اعلام کرده‌اند در این نشست شرکت نخواهند کرد یا نسبت به آن بی تمایل بوده‌اند.

فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست ورشوی لهستان شرکت نخواهد کرد؛ یک مقام ارشد اتحادیه اروپا مطرح کرده است که موگرینی مایل نیست مخالف با تعهداتش عمل کند.

فرانسه نیز اعلام کرده که هیچ‌کدام از دیپلمات‌های ارشدش را به این نشست نمی‌فرستد.

همچنین آلمان و انگلیس تا بدین لحظه برای شرکت در این نشست تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند.

به گفته وزیر امور خارجه لهستان، روسیه  دعوت لهستان را برای شرکت کردن در این کنفرانس رد کرده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان

معاون وزیر خارجه روسیه اظهارات مقامات لهستان درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اقدامی تحریک آمیز و یک بازی خطرناک دانست و هشدار داد: مسکو چنین تأسیساتی را بعنوان اهداف نظامی در نظر خواهد گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهارات مقامات ورشو در مورد امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان را یک بازی خطرناک نامید.

او شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره گفت: وضعیت عمیقا نگران کننده شده است. اظهارات در این باره بحث‌هایی تحریک آمیز  و تلاشی برای تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه است. در حال حاضر یک بحران شدید در منطقه یورو آتلانتیک وجود دارد که توسط واشنگتن و کشورهای ناتو تحریک شده است.

ریابکوف تاکید کرد که اگر لهستان مسیر تشدید بیشتر تنش را دنبال کند، "دور تنش بیشتری در منطقه رخ خواهد داد." دقیقاً این ارزیابی است که می‌توان از گفتگوها درباره استقرار احتمالی سلاح‌های هسته‌ای در لهستان داشت و جای تاسف دارد که «آنها هنوز به بازی کلامی با سلاح‌های هسته‌ای ادامه میدهند».

به عقیده معاون وزیر خارجه روسیه، به طور کلی، این بازی بسیار خطرناک است، عواقب آن را می توان تا حدودی پیش بینی کرد."

تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان به اهداف نظامی روسیه تبدیل خواهد شد

سرگئی ریابکوف روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری تاس نیز هشدار داد که در صورت استقرار دائمی تاسیسات هسته‌ای کشورهای ناتو در خاک لهستان، روسیه آنها را هدف نظامی خود قرار خواهد داد. 

این دیپلمات بلندپایه افزود: «همه آن سیاستمدارانی که اکنون به دلایل خاص مشتاقانه درباره چنین طرحی در لهستان و خارج از کشور بحث می‌کنند، باید درک کنند: تغییرات حاصله در این جهت گیری امنیت لهستان را افزایش نمی‌دهد و چنین تاسیساتی قطعاً به هدف نظامی برای روسیه تبدیل خواهند شد. و آنها در خط مقدم برنامه ریزی نظامی ما قرار خواهند گرفت.»

وی هرگونه ماموریت هسته‌ای ناتو را به همراه سایر کشورها را عامل بی ثبات کننده خوانده و تاکید کرد که نزدیک شدن تاسیسات هسته‌ای این ائتلاف به مرزهای روسیه یک خطر جدی امنیتی برای این کشور محسوب می شود. ریابکوف یادآور شد که مسکو از نزدیک روند توسعه اوضاع در مورد همکاری بین ناتو و لهستان در زمینه امنیت هسته‌ای را دنبال می‌کند.

چند روز قبل  آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، از  مذاکرات بین مقامات ورشو و با همکاران آمریکایی در مورد امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده در این کشور صحبت کرد. او تاکید کرد که اگر چنین تصمیمی گرفته شود، ورشو "به سادگی سیاست کلی در این زمینه را اجرا خواهد کرد".  بعد از آن دودا گفت که هنوز هیچ تصمیمی در مورد استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک لهستان اتخاذ نشده است.

در این رابطه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که در صورت چنین تصمیمی از سوی ناتو، وزارت دفاع روسیه وضعیت مربوط به استقرار احتمالی تسلیحات هسته‌ای در خاک لهستان را تجزیه و تحلیل کرده و آماده انجام اقدامات تلافی‌جویانه خواهد بود.

اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خودلهستان: اروپا در دوران پیش از جنگ قرار دارداستقرار بیش از 10هزار سرباز آمریکایی در لهستان

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد