Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارتقای سطح کیفی خدمات امدادی هلال احمر خبر داد و گفت: ثبت لحظه‌ای و موقعیت‌یابی دقیق حوادث با نرم‌افزار "عملیات نگار" و "سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سازمان امداد و نجات" در استان کلید خورد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدحمزه اسعدزاده در حاشیه گردهمایی و هم اندیشی مسئولان امداد و نجات استان و رابطین پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری در مجتمع آبدرمانی هلال فردوس اظهار داشت: با عنایت به پیش رو بودن طرح ملی امداد و نجات نوروزی 98 ضرورت دارد نیروهای امدادی آمادگی کاملی برای این طرح داشته باشند  و این مهم از هم اکنون باید در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه نرم افزار "امدادیار" نسخه "عملیات نگار" بصورت آزمایشی در سه استان خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و قزوین کلید خورده است افزود: این نرم‌افزار تمامی حوادث طبیعی و غیرطبیعی پوشش داده شده توسط هلال احمر را در کمترین زمان ممکن ثبت می‌کند.

نقاط حادثه خیز راه‌های استان لرستان شناسایی و اصلاح شودنقاط حادثه خیز راه‎های شهرستان دلفان بهسازی و برطرف شودایمن‌سازی نقاط حادثه خیز محور قدیم ساوه - همدان انجام شد

وی با اعلام اینکه ثبت اطلاعات در این نرم افزار به صورت آفلاین و آنلاین صورت می‌گیرد گفت: تسریع در ثبت اطلاعات حوادث همچون زمان وقوع حادثه، ارگان‌های دخیل، آمار نیروهای عملیاتی موجود، تعداد حادثه دیدگان و خدمات ارائه شده به حادثه دیدگان را مهم‌ترین کاربرد این نرم‌افزار عنوان کرد.

اسعدزاده با اعلام اینکه ساخت و پشتیبانی این نرم افزار در استان خراسان جنوبی انجام شده است خاطر نشان کرد: نرم افزار "امدادیار" بخشی از مجموعه سامانه مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر(EOC) است که ضمن داشتن بانک اطلاعاتی جامع و کامل از خدمات امدادی هلال احمر در سال 91 توسط یک شرکت دانش بنیان در استان خراسان جنوبی تهیه شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آغاز به کار "سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سازمان امداد و نجات" خبر داد و به کاربردهای این سامانه اشاره کرد: موقعیت‌یابی دقیق محل حوادث، شناسایی نقاط حادثه خیز و ارائه طرح و سناریوی عملیاتی در زمان بروز حوادث از قابلیت‌های مهم این سامانه است.

وی با بیان اینکه مشکلات، اقدامات مورد نیاز برای بهبود و ارتقای خدمات امدادی به ویژه سفرهای نوروزی در این گردهمایی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت اظهار داشت: در حاشیه این نشست کارگاه آموزشی ارزیابی سوانح در سطح مقدماتی و آموزش نحوه کار با نرم افزار "عملیات نگار" و "سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سازمان امداد و نجات" با شرکت 40 نفر از نیروهای امدادی برگزار شد.

انتهای پیام/

R41348/P4001/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: ۸ جوان گرفتار در سیلاب رودخانه فصلی شهرستان قاینات توسط تیم‌های هلال احمر استان نجات یافتند.

محمدعلی کاوسی، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: سه تیم هلال احمر برای نجات هشت جوان گرفتار شده در رودخانه فصلی روستای علی آباد موسویه بخش سده شهرستان قاینات اعزام شدند.

وی بیان کرد: علاوه بر تیم‌های امداد و نجات شهرستان، یک تیم واکنش سریع از استان نیز در محل حضور یافت و افراد گرفتار در سیلاب پس از تلاش سه ساعته نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین در این عملیات امداد و نجات از خودرو یونیماک و آگو (خودرو آبی و خاکی) برای امدادرسانی استفاده شد.

وی یادآور شد: مردم با توجه به شدت بارندگی‌ها و مسدود شدن راه‌ها از سفرهای غیر ضروری و به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی از حضور و تردد در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

استاندار خراسان جنوبی نیز در تماس تلفنی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، از امدادگران برای نجات این افراد قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • حادثه سقوط در جنگل ابر شاهرود/ مرد ۴۰ ساله جان باخت
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت