Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-04@23:36:12 GMT

استغفار کلید حل مشکلات زندگی انسان است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۶۳۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی در مراسم تفسیر قرآن و آموزه‌های اخلاقی در مصلی رشت اظهار داشت: این برنامه از برنامه‌های فرهنگی ارزشمندی است که همیشه مورد تقاضای مردم بوده و آیت‌الله فلاحتی نیز با وجود مشغله‌های بسیار، با جدیت تمام این برنامه را آغاز و مدیریت کردند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به اهمیت و تقویت این برنامه در روزهای سه‌شنبه افزود: کسانی که توفیق حضور در این برنامه را پیدا می‌کنند جهت تقویت به خانواده، بستگان و دوستان خود این برنامه را معرفی کنند تا این برنامه هفته به هفته باشکوه‌تر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادلی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و ضمن تفسیر آن گفت: در روایتی از مجمع‌البیان بیان شده است که کسانی به نزد امام حسن مجتبی(ع) آمدند و هریک به نحوی از قحطی و گرانی، فقر و نداری و فرزند نداشتن گله کردند و امام حسن مجتبی(ع) نیز در جواب آنان فرمودند که استغفار کنید.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) با توجه به آیات و فرموده پروردگار در قرآن کریم به آن‌ها جواب یکسان دادند و به ذکر استغفار سفارش کردند افزود: ذکر استغفار دارای اثرات بسیار زیادی است زیرا سبب برکات زیاد در زندگی دنیوی افراد و نعمت‌های فراوان در آخرت می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند که همانطور که آهن و فلز زنگ می‌زند، دل و قلب انسان نیز زنگ می‌زند اما تلاوت قرآن و ذکر استغفار مانع از زنگ زدن قلب می‌شود بنابراین ذکر استغفار موجب افزایش مال و برکات و نعمت می‌شود.

عادلی با اشاره به کسانی اهل ذکر و استغفار هستند ابراز داشت: حضرت علی(ع) فرمودند که با ذکر استغفار و طلب آمرزش خود را معطر کنید تا بوی بد گناهان از شما دور شود بنابراین به تعبیر اهل بیت(ع)، گناهان بد بو و متعفن هستند که با اثراتی در زندگی انسان‌ها نیز همراه هستند.

وی با بیان اینکه ذکر استغفار، کلید حل بسیاری از مشکلات زندگی انسان است گفت: بسیاری از گناهان مانع استجابت دعا می‌شوند بنابراین باید به ذکر استغفار توجه خاصی شود و این ذکر حتی با اثرات فراوان برای خویشان، بستگان و خانواده افراد نیز همراه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: امام صادق(ع) فرمودند که گفتن 700 مرتبه ذکر استغفار بعد از نماز عصر موجب می‌شود تا مورد آمرزش خداوند قرار گرفته و خداوند 700 گناه او را می‌آمرزد.

عادلی با اشاره به اثرات زیاد حضور در این محافل نورانی و دعای توسل ابراز داشت: اگر گناهان آن شخصی که 700 مرتبه ذکر استغفار را می‌گوید، زیاد نباشد خداوند پدر و مادر و خانواده او را نیز می‌آمرزد و همینطور بقیه بستگان او نیز مورد آمورزش پروردگار قرار می‌گیرند.

یکی از مداحان اهل بیت(ع) نیز در این مراسم اظهار داشت: امشب دومین جلسه از برنامه هفتگی دعای توسل با تفسیر آیات قرآن است که اطلاع‌رسانی‌های بسیاری در این زمینه انجام گرفته و طبق برنامه در روزهای سه‌شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، تفسیر قرآن و دعای توسل اجرا می‌شود.

حاج اسماعیل عموزاده با بیان اینکه حضور و شرکت مردم در این محافل بسیار ارزشمند و ضروری است ابراز داشت: اطلاع‌رسانی‌های این برنامه از طریق صدا و سیما و فضای مجازی انجام شده و مردم عزیز گیلانی نیز در این دو هفته استقبال کردند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این برنامه هفتگی به جایی برسد که یادآور برنامه‌های باشکوه روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی و دیگر شاخصه‌ها باشد و در مدت‌ها قبل  نیز مردم و دیگر نمازگزاران از نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، تقاضای تشکیل برنامه‌های تفسیری قرآن  و دعای توسل داشتند.

مداح اهل بیت(ع) نیز در این مراسم با اشاره به فواید و اهمیت تفسیر قرآن کریم ابراز داشت: امروز بیش از هر چیز دیگری به مساله آموزه‌های دینی و دستورات قرآنی نیازمندیم و قرآن کریم نیز برای تمام ابعاد زندگی‌ انسان‌ها روش و برنامه‌های درستی را ارائه می‌دهد.

حاج اسماعیل عموزاده با بیان اینکه دستورات ائمه اطهار(ع) نیز در کنار آیات قرآن کریم، راه گشای زندگی انسان‌ها است تصریح کرد: توجه بیشتر به دستورات قرآن و اهل بیت(ع) موجب حل بسیاری از مشکلات روز مره انسان‌ها می‌شود و باید بیشتر به این مساله توجه کرد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان

 

تغییر اقلیم پدیده‌ای است که بر اثر افزایش دمای کره زمین یا همان گرمایش جهانی ایجاد می­‌شود. گرمایش جهانی خود پدیده‌­ای است که به دنبال صنعتی شدن کشورها و به سبب افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای به‌ویژه گاز دی‌اکسیدکربن در جو به وجود آمده است. شاید در دنیای امروز بتوان گرمایش جهانی و پدیده تغییر اقلیم ناشی از آن را از شرایطی که برای زیست پیرامون ما ایجاد کرده است، بهتر درک کرد. بشر این روزها به دلیل بارش‌های سیل‌آسا، خشکسالی‌های متعدد و آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده، سرما یا گرمای ناگهانی و کاهش بارش برف بیش از هر زمان دیگری طعم تلخ تغییرات اقلیم را چشیده است.

تغییر اقلیم نشان‌دهنده تغییرات غیرعادی در اقلیم درون اتمسفر زمین و پیامدهای ناشی از آن در قسمت‌های مختلف کره زمین است. در محیط های شهری تغییرات اقلیمی مشاهده شده تاثیراتی بر سلامت انسان، معیشت و زیرساخت‌های کلیدی گذاشته است. مخاطرات متعدد اقلیمی و غیر اقلیمی بر شهرها، سکونتگاه‌ها و زیرساخت‌ها تأثیر می‌گذارند و گاهی اوقات با هم همزمان و موجب افزایش خسارت می‌شوند. امواج گرمایی در شهرها با افزایش رویدادهای آلودگی هوا  تشدید و عملکرد زیرساخت‌های کلیدی محدود شده است. پیامدهای مشاهده شده بر ساکنان شهری که از نظر اقتصادی و اجتماعی به حاشیه رانده شده‌اند مانند سکونتگاه‌های غیررسمی متمرکز است. زیرساخت‌هایی مانند سیستم‌های حمل و نقل، آب، فاضلاب و انرژی توسط رویدادهای حدی در معرض خطر قرار گرفته‌اند که منجر به خسارات اقتصادی، اختلال در خدمات و تأثیرات رفاهی می‌شود.

تمامی اثرات نامطلوب اقتصادی منتسب به تغییرات اقلیمی از جمله رویدادهای اقلیمی با شروع آهسته و شدید، به‌طور فزاینده‌ای همچنین برخی از اثرات مثبت اقتصادی در مناطقی با تقاضای انرژی کمتر و بهرمندی از مزیت‌های نسبی در بازارهای کشاورزی و گردشگری شناسایی شده‌اند. آسیب‌های اقتصادی ناشی از تغییرات اقلیمی در بخش‌های در معرض اقلیم، با اثرات منطقه‌ای بر کشاورزی، جنگلداری، شیلات، انرژی و گردشگری و از طریق بهره‌وری نیروی کار در فضای باز شناسایی شده است. برخی از رخدادهای اقلیمی شدید مانند طوفان‌های استوایی رشد اقتصادی را در کوتاه مدت کاهش داده‌اند.

عوامل غیر اقلیمی از جمله برخی الگوهای سکونتگاهی و مکان‌یابی زیرساخت‌ها به قرار گرفتن بیشتر دارایی‌های در معرض خطرات شدید اقلیمی کمک کرده‌اند که منجر به افزایش میزان تلفات می‌شود. معیشت افراد از طریق تغییرات در بهره‌وری کشاورزی، تأثیرات بر سلامت انسان و امنیت غذایی، تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌ها و از دست دادن دارایی و درآمد، با تأثیرات نامطلوب بر جنسیت و برابری اجتماعی تحت تأثیر قرار گرفته است.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، اقلیم و تغییرات شدید اقلیمی به‌طور فزاینده‌ای باعث مهاجرت در همه مناطق می‌شود. ناامنی غذایی حاد مرتبط با سیل و خشکسالی و سوء تغذیه در آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی افزایش یافته است. تغییرات اقلیمی از طریق جابجایی و مهاجرت غیرارادی ناشی از رویدادهای شدید (حدی) اقلیمی و اقلیم، آسیب پذیری را ایجاد کرده است و تداوم می‌بخشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده
  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل