Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@11:32:34 GMT

تحولات مثبت جهانی از نگاه وزیر خارجه آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۶۵۴۰

تحولات مثبت جهانی از نگاه وزیر خارجه آمریکا

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،  مایک پامپئو در سخنانی به صورت ویدئو کنفرانس برای حاضران در اجلاس اقتصادی داووس به برخی تحولات مثبت بین‌المللی از نگاه خود اشاره کرد و از جمله آن ها انتخاب "دونالد ترامپ"، به عنوان رئیس جمهو آمریکا، تصمیم انگلیسی ها برای خروج از اتحادیه اروپا و مشارکت جنبش افراطی و پوپولیستی پنج ستاره در دولت ایتالیا و پیروزی انتخاباتی اخیر جیر بولسنارو در انتخابات ریاست جمهوری برزیل را نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در بخش دیگری از سخنانش اعتراف کرد که انتقاد ترامپ از نهادهای بین‌المللی باعث تحریک می شود و بعضی وقت ها این مواضع در دیگران نگرانی هایی ایجاد می کند. وی در عین حال این مسئله را که ایالات متحده با این سیاست ها منزوی می شود را رد کرد.

ترامپ امسال به دلیل بحران تعطیلی دولت در این کشور به دلیل اختلافات با کنگره بر سر بودجه ساختن دیوار حائل در مرزهای مکزیک شرکت نکرد.

به این ترتیب اجلاس سالانه داووس در شرایطی کار خود را آغاز کرد که بسیاری از سران کشورهای صنعتی به دلیل چالش‌های مالی و اجتماعی داخلی در کشورشان در این اجلاس شرکت نداشتند. رئیس جمهور فرانسه هم به دلیل اعتراضات داخلی در کشورش شرکت در این اجلاش را رد کرد.

 در اولین روز این اجلاس که از روز گذشته آغاز شده است در مورد سه مساله مهم بحث شد. اول تغییرات جوی و تبعات آن روی اقتصاد جهان ، دوم مساله جهانی سازی و تبعات آن روی بازار کار و وضعیت زندگی مردم و در نهایت وضعیت سیاسی خاورمیانه و اهمیت این منطقه روی بازار نفت و اقتصاد دنیا.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا  در ویدئو کنفرانس خود در داووس همچنین  گفت که آمریکا برای تامین ثبات در خاورمیانه متعهد است ولی همچنان نیاز دارد تا با ایجاد ائتلاف تهدیدهای موجود در این منطقه را از بین ببرد. او در مورد مساله یمن و چالش‌های امنیتی در خاورمیانه هم صحبت کرد.

سران سیاسی و اقتصادی دنیا هر ساله در داووس دور هم جمع می شوند تا در مورد بزرگترین و اصلی ترین مسایل اقتصادی و مالی سال با هم به بحث و گفت و گو بنشینند. امسال هم این گردهم آیی اقتصادی از روز سه شنبه (دوم بهمن ماه) آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار طرفین در مورد موضوعات روز خاورمیانه با تاکید بر وضعیت منطقه درگیری [رژیم] اسرائیل و فلسطین تبادل نظر کردند.

در بیانیه این وزاتخانه همچنین آمده است: در عین حال، مسکو و پکن از تعهد مصمم خود برای هماهنگی نزدیک تلاش‌های مشترک در راستای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران‌ها در خاورمیانه و قاره آفریقا اطمینان حاصل کردند.

بر اساس گزارش مذکور، این دیدار در حاشیه رایزنی نمایندگان و معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو گروه «بریکس» و فرستادگان ویژه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا انجام شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، به ۳۴ هزار و ۲۶۲ نفر افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است