Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@07:18:44 GMT

رزمایش قطع اینترنت لغو شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۶۵۸۰

فرارو- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی جدید بار دیگر نسبت به موضوع برگزاری "رزمایش قطع اینترنت" اطلاع‌رسانی کرد.

محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه امروز در حاشیه دولت، همه از رزمایش پرسیدند، گفت: شب گذشته گزارش کردم که برای چک تاب‌آوری زیرساخت بانکی در برابر تحریم روش‌های دیگری جز قطع اینترنت "شرکت سداد" هم وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزارشی دریافت کردم که این برنامه "لغو" شده است؛ ضمنا سداد صلاحیت الزام شرکت‌ها به انتقال سرورها به داخل کشور را ندارد.

گفتنی است روز گذشته انتشار اطلاعیه‌ای از سوی مجموعه سداد، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی خطاب به تمام پذیرندگانش مبنی بر برگزاری رزمایش قطع اینترنت در رسانه‌ها و فضای مجازی خبرساز شد.

در آن اطلاعیه آمده بود که « پیرو اطلاعیه صادره از شاپرک و بنابر اعلام پدافند غیرعامل کشور، به‌منظور رزمایش قطع اینترنت به‌اطلاع می‌رساند، تمام سرویس‌های مبتنی بر کارت در تاریخ 1397/11/7 از ساعت 10 تا 12 به‌مدت دو ساعت قطع خواهد بود.»

همچنین گفته شده بود که « در این فرآیند تمام پذیرندگان دارای سرور خارج از کشور، از دسترس خارج خواهند شد.»

حال با توجه به واکنشی که وزیر ارتباطات نسبت به این موضوع داشت و از ارائه درخواستش برای لغو این برنامه و جایگزینی آن با راهکارهای دقیق‌تر و کم هزینه‌تر برای بررسی تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی کشور خبر داد، مدیر شرکت‌ ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی سداد نیز توضیحاتی ارائه کرد.

محمدمهدی صادق در پاسخ به شایعات مربوط به قطع اینترنت و الزام انتقال سرورها به داخل کشور، گفت: این شایعات بخاطر تست‌هایی است که به منظور برطرف کردن اختلالات جزیی شبکه شرکت پرداخت الکترونیک سداد صورت می‌پذیرد و از نظر فنی برای استانداردسازی سیستم‌ها و انجام تست‌های تاب‌آوری سیستم و تطبیق با معیارهای ملی ما ضروری است.

مدیر عامل این شرکت افزود: تغییر آی‌پی‌ها و تنظیمات جدید تجهیزات این شرکت امری عادی و رویه جاری این شرکت است که به پذیرندگان نیز در مواقعی که اینگونه تست‌های فنی صورت می‌پذیرد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: اساسا طرح شایعه قطع اینترنت و هر نوع گمانه‌زنی بی‌اساس در این زمینه و اعلام هرگونه الزام و اجبار درباره انتقال سرورها به داخل کشور از طرف این شرکت و شاپرک قویا تکذیب می‌شود.

مدیرعامل شرکت سداد در حالی در انتهای توضیحات جدید خود، ادعای قطع اینترنت را قویا تکذیب کرده است که در متن نامه مربوط به این شرکت که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود، صراحتا عبارت «رزمایش قطع اینترنت» قید شده بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رزمایش قطع اینترنت وزارت ارتباطات محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید

محمدجواد آذری جهرمی ، خواستار تجدیدنظر در سیاست‌های ضداینترنت توسط مسئولان دولت سیزدهم شد.   وی در کانال تلگرامی خود نوشت: اینکه پس از یک رویه سراسر اشتباه و ناکارآمد که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و با استدلال حفظ امنیت کنکور طی دستورالعمل مصوب شاک دنبال می‌شد، اینترنت موبایل در محل برگزاری آزمون خاموش و موجبات اختلال گسترده در شبکه ارتباطی شهر‌ها فراهم می‌آورد و حتی در برهه‌ای برخی مسئولین دولت سیزدهم در برنامه‌های تلویزیونی سخن از محدودیت‌های گسترده‌تر بر اینترنت در روز‌های برگزاری آزمون می‌کردند، بالاخره در سال جاری این رویه اشتباه کنار گذاشته شد، خبر نیکویی است.   کاش در سایر سیاست‌های ضدیت با اینترنت هم تجدید نظر کنند؛ مردم خوبی‌ها را ارج خواهند نهاد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور