Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، آیت الله احمد مبلغی روز چهارشنبه درنشستی با حضور محققان حوزه و دانشگاه درقم اظهار داشت: مراکز حوزوی در مطالعات و پژوهش های خود، نباید مسیری غیر از نیازهای جامعه را طی کنند.
وی ادامه داد: مطالعات مراکز حوزوی نباید در دوردست از نیازهای جامعه شکل بگیرد، بلکه باید خیلی حریص بود که میدان های واقعی نیازهای جامعه را شناسایی و به سمت آنها برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امروزه یکی از مهمترین این نیازها، میدان ها تقنینی است، باید با عبور از کلی اندیشی، کلی گویی و کلی بافی، نتایج مطالعات ما به زندگی مردم و بهبود معنوی و مادی آن کمک جدی و اساسی از خاستگاه دین نماید.
مبلغی افزود: یکی از اساسی ترین، حساس ترین و محوری ترین نیازهای جامعه، نیازهای تقنینی است، بخش های مهمی از واقعیت های زندگی، با قانون شکل می گیرد، مردم امروزه برخلاف گذشته، حتی نسبت به ارزش ها نیز بر اساس قانون و میزان کارایی و موفقیت و نقش‌آفرینی آن، ارزش داوری می کنند.
وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به دنبال آن است که رفته رفته به یک ستاد فعالیت های تقنینی درحوزه بدل شود، گفت: بر این اساس با مراکز مختلف ارتباط گیری و همکاری را شروع کرده ایم.
مبلغی همچنین با بیان اینکه قانون باید واجد 'روحِ حقوقی - فقهی' انسجام بخش و برخوردار از کارکرد اجتماعی باشد، گفت: این مرکز در خصوص فقه و قانونگذاری در چهار زمینه تمهیدی، تنظیری، ترمیمی و تاسیسی فعالیت می کند.
7403/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها جامعه دین قانون مراکز مطالعات جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش های مجلس و گزارش های این مرکز با عصبانیت دولت رئیسی همراه شده است. علی ربیعی سخنگوی دولت سابق در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشته است؛

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.



ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت.

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901207

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟