Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@22:00:02 GMT

غربالگری فشار خون 764 نفر بالای 30 سال در خوی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۷۱۴۲

غربالگری فشار خون 764 نفر بالای 30 سال در خوی

مهناز سنایی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد شرکت کننده در این طرح، جهت اندازه گیری فشار خون و BMI (اندازه گیری توده بدنی) در بیمارستان های امام خمینی(ره)، قمربنی هاشم و شهید آیت الله مدنی خوی مستقر شده و فشار خون و BMI مراجعه کنندگان بالای 30 سال اندازه گیری شد.
رییس دفتر پرستاری دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خوی ضمن برشمردن اهداف این طرح گفت: فشار خون در زندگی انسانها از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا 50 درصد علت مرگ و میرها فشارخون بالا می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: فشار خون بالا به طور معمول علائمی ایجاد نمی کند و به همین دلیل به فشار خون بالا، قاتل خاموش نیز می گویند.
وی اضافه کرد: تنها در برخی موارد فشار خون بالا با علائمی چون سردرد در ناحیه پس سر، تاری دید، سرگیجه، تپش قلب، تنگی نفس شبانه و یا هنگام فعالیت، خستگی زودرس و درد قفسه سینه همراه می باشد.
وی در ادامه ضمن بیان اینکه باید مردم را در زمینه اهمیت فشار خون حساس کنیم، گفت: ایجاد فشار خون علت های متفاوتی از جمله ارث، سن، چاقی، فعالیت بدنی کم، مصرف الکل، مصرف زیاد نمک، مصرف بعضی از داروها از جمله داروهای ضدبارداری، استرس و فشار عصبی دارد.
سنایی فر با تاکید بر اهمیت اصلاح روش زندگی در پیشگیری از ابتلاء به فشار خون گفت: ارتقای فعالیتهای فیزیکی، محدود کردن مصرف غذاهای با چربی، نمک و شکر بالا، مهمترین راهکار در پیشگیری از این عارضه است .
رییس دفتر پرستاری دانشکده پزشکی خوی ادامه داد: فشار خون بالا نشان می دهد که خون با نیروی قوی تری پمپ می شود که این موضوع می تواند باعث مشکلات جدی، از جمله آسیب به قلب و ارگانهای دیگر می شود.
وی گفت: در طول سال در مراکز بهداشتی شهری و روستایی همکاران ما آمادگی دارند که افراد با سن بالای 30 سال را معاینه کرده و فشار خونشان را کنترل نمایند و در صورت لزوم افراد واجد شرایط را به متخصصین مربوطه ارجاع نمایند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر، وزارت بهداشت سیاست های پیشگیرانه برای بیماری ها را در اولویت قرار داده است.
8135/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها الکل چاقی شهری و روستایی فشار خون فشار خون بالا جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اکنون بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده تامین می‌شود.

او افزود: نیاز آبی شهر مشهد در تابستان پیش رو که ماه‌های محرم و صفر و وقوع سفر‌های متعدد به مقصد دومین کلانشهر کشور را در پی دارد، حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه پیش بینی شده است، چنانچه ذخیره آب سد‌ها نیز به صفر برسد، حدود هفت هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع فعلی قابل استحصال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: این میزان کمبود آب را تا حدی باید از طریق اجرای پروژه‌های آب رسانی و بخش دیگر را از طریق مدیریت مصرف تامین کنیم.

اسماعیلیان بیان کرد: به زودی وارد دوره طولانی سفر‌ها در اواخر بهار و همچنین فصل تابستان به مشهد خواهیم شد، حتی اگر بارندگی‌های خوبی را در ادامه این سال آبی شاهد باشیم باز هم اوضاع به نحوی نیست که موجب جبران ۴۳ ماه خشکسالی شود و در چنین شرایطی یکی از موضوعات مهم و البته بر اساس شعار سال، مشارکت مردم در بحث مدیریت مصرف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • به مفهومی به اسم شبکه تنظیم گری کشوری نیاز داریم
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها