Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: آمریکا از طریق مجاری دیپلماتیک نهایی بودن تصمیمش را در خصوص ترک معاهده کنترل تسلیحات موسوم به معاهده سلاح های هسته‌ای میان برد به روسیه ابلاغ کرده و گفته که مسکو نباید این تصمیم را یک دعوت‌نامه برای گفت وگو در نظر بگیرد. آفتاب‌‌نیوز :  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری درباره موشک مدل 9M729 گفت: آمریکا تقریبا بلافاصله بعد از اعلام تصمیمش از طرق مجاری دو جانبه به ما تایید کرد که نیتش خارج شدن از معاهده ANF بوده و تاکید کرد اعلام این تصمیم نباید دعوت نامه برای گفت‌وگو تلقی شده و علت اتخاذ این تصمیم ترکیبی از شرایط بوده و نهایی بودن آن مسلم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرگئی ریابکوف اظهار کرد: روسیه این معاهده را نقض کرده و معتقد است ادعاهای آمریکا در خصوص اینکه روسیه معاهده را نقض کرده بی‌پایه واساس است.
این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد: ما به نوبه خود معتقدیم که از آنجا که هیچ گونه نقضی از جانب ما نسبت به معاهده ANF صورت نگرفته استدلال آمریکا برای تعلیق این معاهده بی‌پایه و اساس است و تصمیم آمریکا نیز در قبال این معاهده از نقطه نظر قانونی پوچ محسوب می‌شود.
وی افزود: روسیه آماده است تا کاملا نسبت به مساله معاهده ANF شفاف باشد و از طرف آمریکایی می‌خواهد تا به همین شکل عمل کند.
ریابکوف عنوان کرد که معاهده ANF باید حفظ شود و اکنون تصمیم به عهده آمریکاست تا در خصوص سرنوشت این معاهده دست به انتخاب بزند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است و ما خوشحال خواهیم شد که آنها خاک این کشور را ترک کنند.ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: معاهده سلاح اتمی خروج امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی ،جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود. به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می کند و راه را برای عملیات های جنگی آینده هموار می کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

کد خبر 6096759

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!
  • تصمیم نهایی یورگن کلوپ در مورد صلاح
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • اتلتیکو مادرید تصمیمش را گرفت: قرارداد ماریو هرموسو تمدید نمی‌شود
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد