Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، مراسم افتتاحیه رسمی دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کابردی کشور امروز با حضور سیداحمدرضا پیش‌بین، معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه و محمدحسن نادری رئیس دانشگاه علمی کاربردی قم در این واحد برگزارشد.

پیش‌بین در این مراسم گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی 27 سال پیش به عنوان یک دانشگاه نیازمحور و برای حل مشکل عدم کارآیی نیروی انسانی در بخش‌های مختلف کشور تاسیس شد و یک‌میلیون و 700 هزار نفر فارغ التحصیل داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 26 هزار نفر در استان قم در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند و در  حال حاضر نیز 380 هزار دانشجو در مراکز مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

پیش‌بین با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سال گذشته بیش از 13 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که در این دوره نیز با حضور کارکنان و اساتید و دانشجویان، این رقابت‌ها در یک مرحله برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: دبیرخانه این مسابقات چند سالی است که در قم حضور دارد و خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و شرکت‌کنندگان تا آخر فروردین 98 مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در قم ارسال کنند.

وی گفت: این مسابقات در دو سطح دانشجویان و کارکنان و مدرسان برگزار می‌شود؛ این جشنواره شامل شش بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، کتابخوانی، ادبی و هنری و فناوری است و در 34 رشته برگزار خواهد شد.

پیش‌بین با اشاره به ویژگی‌‌های جشنواره امسال بیان کرد: این جشنواره دارای ویژگی‌های متعددی است که از جمله آن می‌توان به تولید محور بودن آثار قرآنی، تاکید بر کیفیت و مهارت افزایی مرتبط با یک هنر قرآنی و یا یک کار قرآنی اشاره کرد.

پیش‌بین با ذکر این مطلب که در حال حاضر 50هزار مدرس این دانشگاه در سراسر کشور فعالیت دارند اظهارکرد: ثبت نام آثار رسما از ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود و طبق پیش بینی‌های به عمل آمده کار دریافت و داوری تا فروردین ماه سال آینده از طریق سایت quran.uast.ac.ir/ انجام می شود.

وی ادامه داد: فرایند فعالیت های مرتبط به مسابقات شفاهی که به شکل یک مرحله ای برگزار می‌شود و

پس از سخنان وی مراسم رونمایی از پوستر جشنواره و همچنین افتتاح رسمی دبیرخانه و افتتاح رسمی کلینیک مشاوره شغلی و کارآقرینی این واحد برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا دبیرخانه رونمایی جامع کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد