Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@20:41:02 GMT

کاهش قیمت مرغ در راه است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۸۳۸۴

 محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ازافزایش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌های سطح شهر ۱۳ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است.

وی افزایش تقاضا در ایام پایانی هفته را طبق روال سنتی دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به رفع مشکلات نسبی دامداران در تامین دان و افزایش جوجه ریزی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ هفته آینده تا حدودی در بازار کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی با اشاره به اینکه میزان تولید مرغ در واحد‌ها افزایش یافته است، بیان کرد: با رفع مشکلات نسبی تامین دان مرغداران پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا حدودی در بازار کاهش یابد چرا که مرغداران توان خرید مرغ با نرخ‌های بالاتر از ۱۴ هزار تومان را ندارند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی از بازار آزاد تا توزیع توسط پشتیبانی امور دام ۲۰ درصد فاصله دارد، اظهار کرد: هم اکنون مرغداران هر کیلو کنجاله سویا را با نرخ ۳ هزار و ذرت برزیلی را یک هزار و ۵۰۰ تومان از بازار آزاد خریداری می‌کنند در حالیکه پشتیبانی امور دام ۲۰ درصد کمتر از نرخ بازار، نهاده را در اختیار مرغداران قرار می‌دهد.

به گفته وی، مرغداری‌های مجاز ۷۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز خود را از پشتیبانی امور دام و مابقی را از بازار آزاد خریداری می‌کنند.

یوسفی با اشاره به اینکه کمبودی در تولید مرغ وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به میزان مناسب تولید مرغ پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه قیمت سایر محصولات پروتئینی با نوسان چشمگیری در بازار روبروست، اما قیمت مرغ تنها با تلورانس ۴ تا ۵ درصدی افزایش و کاهش قیمت در بازار روبروست. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرغ قیمت مرغ بازار مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند

به گزارش  رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازار‌های مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.

بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.

چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.

بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روز‌های پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار