Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، میرصمد سید موسوی افزود: این تعداد نهال از نوع مثمر و غیرمثمر بوده که در بین دانشگاه ها، نهادهای نظامی، هلال احمر، بسیج سازندگی، مصلی ها و سازمان های مردم نهاد توزیع می شود.

وی اظهار کرد: نهال های غیرمثمر جنگلی از نوع صنوبر، سرو خمره ای و نقره ای و نهال های مثمر از نوع سماق و سنجد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی اضافه کرد: برنامه های این هفته با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و استفاده از مشارکت مردمی و نهادهای دولتی و غیردولتی در حراست از عرصه های ملی تدوین می شود و هدف اصلی ما شرکت دادن مردم در حفظ و احیای عرصه های ملی است.

وی افزود: مشارکت مردمی اصل اول در حفاظت و احیای عرصه های ملی است و تا زمانی که مردم حافظ عرصه های طبیعی باشند، هیچ عرصه مرتعی و جنگلی تخریب نمی شود.

آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد.

هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفند آغاز می شود و تا ۲۱ اسفند ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غرس نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستا حفاظت از منابع ملی و حفظ حقوق بیت المال اجرای دو مورد تبصره ذیل ماده ۵۵ ق ح ب در منطقه سوادرودبار (لاکوم) به مساحت ۴ هزار متر مربع توسط مامورین سرجنگلبانی کارمزد و نیرو‌های حفاظتی ولوپی مورد آزادسازی قرار گرفته و عرصه بازگشت به انفال گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه