Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@03:41:33 GMT

قیمت سوخت بالا برود کالاهای دیگر هم گران می‎شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۸۶۳۱

به گزارش اکوفارس، علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول شدن طرح سهیمه‎بندی بنزین در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

این خبر در حالی از سوی این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی منتشر شد که دولت در لایحه بودجه سال 98 هیچ تصمیمی را درباره حامل‎های انرژی اتخاذ نکرده است از این رو نمایندگان در بستری جداگانه و در قالب تصمیماتی که در کمیسیون تلفیق درنظر گرفتند در جهت تشکیل کمیته‎ای به منظور بررسی قیمت‎گذاری حامل‌های انرژی اقدام کردند و هنوز نتیجه‎ای در این راستا منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‎ای که بسیاری از کارشناسان اقتصادی درباره افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی اقتصاد کشور مطرح کردند این است که قطعا افزایش قیمت حامل‎های انرژی از جمله بنزین در راستای افزایش قیمت سایر کالاها نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت از این رو باید با یک تدبیر و راهبرد دقیق درباره این موضوع تصمیم گرفته شود.

با هدایت‎الله خادمی عضو کمیسیون انرژی و از مدیران نفتی در جریان رویکرد مجلس پیرامون افزایش قیمت‎های حامل‎های انرژی به گفت و گو پرداختیم.

وی با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه سال 98 درباره افزایش قیمت حامل‎های انرژی تصمیمی اتخاذ نکرده و این موضوع مسکوت مانده است اظهارکرد: باتوجه به عدم تصمیم‎گیری دولت درباره قیمت بنزین در جلسه کمیسیون تلفیق کمیته‎ای تشکیل شد تا به منظور بررسی وضعیت قیمت سوخت در سال آینده اقدامات لازم را انجام دهد.

 وی افزود: قرار شد در این کمیته مشخص شود که آیا افزایش قیمت سوخت در سال 98 به صورت پلکانی افزایش پیدا کند یا بحث سهیمه‎بندی مدنظر باشد از این رو این کمیته در حال بررسی مطالعات لازم در این حیطه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعلا در حال حاضر فرضیه ‏های مدنظر در حیطه حامل‎های انرژی از سوی نمایندگان در دستور کار قرار دارد و تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

خادمی با اشاره به اینکه بعید به نظر می‎رسد که قیمت سوخت در سال آینده افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: قطعا اگر تصمیمی هم برای افزایش قیمت سوخت و به ویژه بنزین صورت گیرد این افزایش قیمت بسیار ناچیز خواهد بود چرا که اکثر نمایندگان براین باورند که بالابردن نرخ سوخت در شرایط فعلی و باتوجه به اوضاع اقتصادی مردم به صلاح نیبست.

وی تاکید کرد: بدون شک افزایش قیمت سوخت علاوه بر نارضایتی مردم بر قیمت ده‎ها کالای دیگر نیز اثر می‎گذارد از این رو در شرایطی که مردم ایران حقوق 100 دلاری دارند بنابراین تصمیم‎گیری درباره قیمت سوخت از حساسیت بالایی برخوردار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در بحث سهیمه‎بندی بنزین نیز ما باتوجه به اینکه تولیدمان با مصرف در حال برابری است ما باید به گونه‎ای سوخت مصرف کنیم که مجبور به واردات نشویم، چرا که در بودجه 98 برای واردات بنزین بودجه‎ای درنظر گرفته نشده است.

خادمی تصریح کرد: صحبت‎های بسیاری درباره سهمیه‌‏بندی و اختصاص 30 لیتر به هر فرد مطرح شده است ولی هنوز این اظهارات در حد حدس و گمان است و جمع‎بندی در این راستا صورت نگرفته است.

وی درباره اینکه آیا جمع‎بندی درباره افزایش حامل‎های انرژی به بودجه سال 98 می‎رسد یا خیر خاطرنشان کرد: قطعا باید تا زمان بررسی بودجه در مجلس کمیسیون تلفیق درباره این موضوع تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

* خبرفوری

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟

به گزارش همشهری آنلاین، افزایش تنش‌های نظامی در منطقه بحث برسر تحریم‌های نفتی ایران را افزایش داده و حتی جمهوری‌خواهان در آمریکا در تدارک طرحی برای افزایش تحریم‌های نفتی ایران هستند، اما روز گذشته بلومبرگ اعلام کرد بایدن تمایلی به افزایش تحریم‌های نفتی ایران ندارد.

بلومبرگ همچنین توضیح داد: درحالی‌که قانونگذاران آمریکایی در واکنش به پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، در تلاش برای اقدامات جدیدی هستند، بازار انتظار ندارد هرگونه تحریم جدیدی، تأثیری روی صادرات نفت ایران داشته باشد. تحلیلگران بازار نفت می‌گویند که بایدن از انجام هرگونه حرکتی که قیمت نفت خام یا بنزین را افزایش دهد، بیزار است. آمارها نیز نشان می‌دهد شیب قیمت نفت نزولی شده و دیروز حتی قیمت نفت به مرز ۸۶دلار رسیده است.

سایر خبرها در حوزه انرژی نیز نشان می‌دهد با وجود بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا فروش نفت ونزوئلا با کمک ارزهای دیجیتال شتاب گرفته است. به‌زعم برخی تحلیلگران ایران نیز می‌تواند با استفاده از مکانیسم ارزهای دیجیتال تجارت خارجی خود را به‌ویژه در حوزه انرژی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید

صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟

آمارهای موجود از بازار فروش موبایل درجهان نیز نشان می‌دهد فروش آیفون اپل در چین طی ۳ماهه اول سال میلادی جاری، ۱۹.۱درصد کاهش یافته است؛ درحالی‌که فروش هوآوی ۶۹.۱درصد افزایش داشته است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هم دیروز با بیان اینکه اقتصاد جهان در یک نقطه عطف قرار گرفته است، گفت: واقعیت‌های گذشته با عدم‌قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، اما برخی موارد به‌طور قطع ثابت باقی خواهند ماند.

دیروز در عین حال مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به‌منظور دستیابی به تجارت ۱۰میلیارد دلاری ۲ کشور خبر داد.

کد خبر 846768 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز ایران و آمریکا بایدن تحریم هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟