Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:09:19 GMT

انجير بخوريد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۸۸۲۴

انجير بخوريد

خبرگزاري آريا - مطالعات نشان مي دهد مصرف روزانه انجير به هر دو صورت تازه و خشک، به حفظ سلامت بدن کمک مي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، انجير خشک در مقايسه با ساير ميوه هاي سرشار از ويتامين هاي C و E، حاوي آنتي اکسيدان هاي باکيفيتي موسوم به فنول ها است. برخي از مهمترين خواص انجير در ادامه ذکر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنترل وزن: انجير منبع غني فيبر بوده و به کنترل وزن کمک مي کند. فيبر بسيار در رژيم غذايي روزانه ما ضروري است و به خاطر کاهش ريسک ابتلا به سرطان و ديابت نوع2 معروف است. فيبر به احساس سيري بيشتر و طولاني تر کمک کرده و از اينرو منجر به کنترل وزن مي شود.
بهبود هضم غذا: ميزان بالا فيبر به سلامت گوارش کمک کرده و از يبوست پيشگيري مي کند. فيبر موجب تنظيم حرکات روده شده و در صورت مصرف منظم، روند هضم غذا را تسهيل مي کند.
پيشگيري از فشارخون بالا: انجير بهترين گزينه براي کنترل فشارخون است چراکه از اختلال در تعادل سديم-پتاسيم پيشگيري مي کند. اختلال در تعادل سديم-پتاسيم موجب افزايش ميزان نمک در بدن شده و فشارخون را بالا مي برد.
حفظ قندخون: ميزان بالا پتاسيم انجير به کنترل ميزان جذب قند بعد از صرف غذا کمک مي کند و در نتيجه قندخون را کنترل مي کند. رژيم غذايي با ميزان بالا پتاسيم براي افراد ديابتي توصيه مي شود.
تقويت سلامت قلب: انجير موجب کاهش ميزان تري گليسيريدها، ذرات چربي که منجر به مشکلات قلبي مي شوند، در بدن مي شود. خواص بالا آنتي اکسيداني آن همراه با فايده آن در کاهش فشارخون موجب رهايي از راديکال هاي آزادي مي شود که در بلندمدت موجب انسداد عروق خوني مي شوند.
افزايش سلامت باروري: انجير مملو از زينک (روي) و منگنز است از اينرو به افزايش قوه باروري کمک مي کند.
درمان کم خوني: انجير خشک سرشار از آهن است که به انتقال هموگلوبين به سراسر بدن کمک مي کند. مصرف روزانه انجير مي تواند نياز روزانه آهن بدن را تامين کند.
حفظ سلامت استخوان ها: انجير منبع خوب کلسيم بوده و موجب افزايش استحکام و تراکم استخوان ها مي شود. مصرف روزانه انجير و شير در روز ميزان کلسيم بدن را تامين مي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!

 
به گزارش تابناک به نقل از نوریج، نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه تورنتو،  مشخص کرد که چگونه علاقه افراد به قهوه، همراه با ترکیب ژنتیکی آنها می‌تواند بر سلامت کلیه‌ها تاثیر داشته باشد.

تاثیر قهوه بر سلامتی همیشه موضوع بحث بوده است. مطالعات قبلی تصاویر متناقضی را ترسیم کرده‌اند، با برخی هشدارها درباره اثرات مضر کافئین بر سلامت کلیه‌ها، در حالی که برخی دیگر مزایای محافظتی آن را پیشنهاد می‌کنند.

با این حال، این تحقیق جدید ملاحظاتی را مطرح کرده که تعامل بین مصرف کافئین و ژنتیک نام گرفته است.

این مطالعه با تمرکز بر افرادی که روزانه سه فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می کنند، معادل حدود 300 میلی‌گرم اسپرسو، نقش مهمی را که ژن‌های ما در نتایج سلامت ایفا می‌کنند، شرح می‌دهد.

نکته قابل توجه، در جاهایی مانند کانادا و ایالات متحده، میزان مصرف روزانه کافئین توصیه شده برای بزرگسالان به 400 میلی گرم محدود شده است.

در مطالعه جدید مسئله ژنتیک افراد و میزان متابولیسم کافئین در بدن مطرح شده و ثابت شده که میزان تجزیه و متابولیسم مواد موجود در قهوه در افراد متفاوت است و باید به میزان آن توجه کرد.  

امروزه، با در دسترس بودن آزمایش‌های ژنتیکی برای تغییراتی مانند ژن CYP1A2، افراد می‌توانند توصیه‌های شخصی در مورد مصرف کافئین خود و پیامدهای بالقوه آن برای سلامتی دریافت کنند.

محققان با بررسی شاخص‌های سلامت کلیه‌ها مانند آلبومینوری، هایپرفیلتراسیون و فشار خون دریافتند که متابولیسم‌های کندی که قهوه مصرف می‌کنند با خطر بیشتری برای مشکلات کلیوی روبرو هستند.

این مطالعه با سرپرستی احمد السوهمی استاد دانشگاه تورنتو  در مجله پزشکی JAMA Network  منتشر شد، که نشان می‌دهد که تاثیر انتخاب‌های غذایی ما، مانند مصرف قهوه، میان همه مردم جهان مشترک نیست، بلکه عمیقاً شخصی است و تحت تاثیر ژنتیک است.

درک استعدادهای ژنتیکی ما می‌تواند منجر به انتخاب‌های سبک زندگی سالم‌تر شود که به طور خاص برای نیازهای فردی ما طراحی شده است و راه را برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تر و موثرتر تغذیه هموار می‌کند.

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز