Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-نشریه «وال استریت ژورنال» نوشته است که با توجه به انصراف بسیاری از کشورها از حضور سطح بالا در نشست ورشو، برخی دیپلمات‌های اروپایی گمان می‌کنند که ممکن است پامپئو این نشست را لغو کند.

 «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه با اشاره به انتقادات مطرح‌شده علیه نشستی که قرار است به بهانه بررسی وضعیت غرب آسیا در لهستان برگزار شود، نوشته است که برخی از دیپلمات‌های اروپایی گمان می‌کنند که احتمال دارد این نشست لغو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد که شهر ورشو لهستان روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه از نشستی با موضوع «صلح و امنیت در خاورمیانه» میزبانی می‌کند. به گفته وی، این نشست که به صورت مشترک توسط آمریکا و لهستان برگزار می‌شود، بیش از همه بر ایران تمرکز دارد.

در پی اعلام برگزاری این نشست، ایران به شدت از لهستان انتقاد کرده و میزبانی این کشور از یک نشست ضدایرانی را «اقدامی خصمانه» توصیف کرد. با واکنش منفی ایران، ورشو در روزهای گذشته تلاش کرده تا از تصویر ضدایرانی این نشست بکاهد. معاون وزیر خارجه لهستان نیز این هفته برای توضیح در مورد دستور کار این کنفرانس، به تهران سفر کرد.

شب گذشته «جاناتان کوهن» نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد هم، احتمالا در واکنش به انصراف شماری از کشورها از شرکت در این نشست، از اظهارات پامپئو عقب‌نشینی کرده و گفت قرار نیست نشست ورشو به محلی برای «بدنام کردن ایران» بدل شود، بلکه صرفا به چالش‌های پیش روی غرب آسیا می‌پردازد.

دیشب در همین نشست، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه از اینکه ایران به کنفرانس ورشو دعوت نشده انتقاد کرد و گفت تلاش برای تشکیل ائتلاف علیه ایران «ساده‌انگارانه» و «غیرسازنده» است. 

به نوشته وال‌استریت ژورنال، دیپلمات‌ها می‌گویند وزارت خارجه لهستان از وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواسته در کنفرانس ورشو شرکت کنند، اما دیپلمات‌های اروپایی گمان می‌کنند که ممکن است به واسطه میزان مشارکت اندک کشورها یا حضور آن‌ها با مقام‌های رده پایین، پامپئو در دقیقه ۹۰ این نشست را لغو کند.

بنا بر این گزارش، وزیر خارجه لهستان روز دوشنبه در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل مختصرا به کنفرانس ورشو اشاره کرده و به حاضران اطمینان داده که کشورش از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند و قصد دارد نتایج نشست ورشو را به اطلاع ایران برساند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان

به گزارش صدای ایران به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.


به نوشته «خبرگزاری آناتولی»، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی از اظهارات چند روز پیش «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان در یک مصاحبه که آمادگی کشورش برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اعلام کرده بود انتقاد کرده و این موضع رئیس جمهور لهستان را «تحریک آمیز» خواند.


زاخارووا بیان داشت: «طرح چنین صحبت‌های تحریک‌آمیزی از سوی رهبران لهستان اتفاق جدیدی نیست. مقام‌های لهستانی بلندپروازی خودشان برای آن که به شکل سفت و سخت‌تری به تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در اروپا متوسل شوند پنهان نکرده‌اند و از مدت‌ها پیش درباره آن حرف زده‌اند.»


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد حرف‌های مقام‌های لهستانی درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای همواره با سیاست خصمانه آنها نسبت به روسیه ارتباط مستقیم داشته است.


او در نشست مطبوعاتی هشدار داد: «همانطور که می‌دانید در صورتی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شوند به سرعت فهرست اهداف مشروع روسیه مربوط به وضعیت تقابل نظامی مستقیم با ناتو به‌روزرسانی خواهد شد.»


زاخارووا در این نشست در واکنش به تصمیم اخیر سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش ۳.۱۴ میلیارد دلار شامل ذخایر حاکمیتی متعلق به بانک مرکزی روسیه گفت: «در اینجا نباید درباره مسدود کردن صحبت شود بلکه یک اختلاس، دزدی و راهزنی اتفاق می‌افتد.»


این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد یک چنین اقداماتی «به مثابه نقض فاحش هنجار‌های قوانین بین‌المللی، شامل اصول برابری حاکمیتی کشور‌ها و منشور سازمان ملل است.»


او ادامه داد: «هر گونه دست‌اندازی به منافع و حقوق مالکیتی کشور ما، صرف نظر از هر نامی که روی آن بگذاریم، چیزی به جز یک دزدی وقیحانه و خودسرانه در نظر گرفته نمی‌شود.»


او در این مورد نیز هشدار داد روسیه بر مبنای اصل مقابله به مثل به آن پاسخ خواهد داد و تدابیر تلافی‌جویانه‌ای که لزوما متقارن نخواهند بود اتخاذ خواهد کرد.


زاخارووا بیان داشت مسکو ابزار‌های اقتصادی و سیاسی متعددی برای پاسخ به اقدامات غیردوستانه دارد که در صورتی که مقام‌های سوئیس بر اجرای یک چنین دسیسه‌های ناعادلانه‌ای اصرار بورزند، کشور آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!