Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:40:21 GMT

از چه زمانی می توان ناخن نوزاد را کوتاه کرد؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۰۳۷

از چه زمانی می توان ناخن نوزاد را کوتاه کرد؟


درست است که ناخن کودک تان نرم است، اما تیزی خود را دارد. نوزاد، چون کنترل کمی بر دست هایش دارد، ممکن است صورتش را با ناخن‌های بلندش بخراشد. ناخن‌های کوچک او به سرعت رشد می‌کنند و لازم است دو بار در هفته کوتاه شوند. کوتاه کردن ناخن کوچولو‌های تان کار دشواری نیست، فقط کافی است وسایل مورد نیاز آن را کنار دست تان بگذارید و زمان مناسب آن را بدانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین طور ۶ نکته‌ای را که در زیر برای تان بازگو می‌کنیم، رعایت کنید:

* از وسایل مناسب استفاده کنید: قیچی کوچک، سوهان و ناخن گیر مخصوص نوزادان که برای ناخن‌های دست و پای کوچک نوزاد مناسب باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که نور کافی را برای دید ناخن و پوست ظریف نوزاد دارید.

* نکته مهمی که باید هر مادری برای کوتاه کردن ناخن‌های نوزادش بداند این است که: ناخن نوزادان بعد از حمام کردن بسیار نرم می‌شود و کوتاه کردن آن‌ها راحت‌تر است.

* دست نوزاد را محکم و به درستی نگه دارید. مراقب انحنای گوشه‌های ناخن باشید و برای صاف کردن آن از سوهان استفاده کنید.

* در زمان مناسب این کار را انجام دهید: بهترین و راحت‌ترین زمان برای گرفتن ناخن‌ها وقتی است که نوزاد شما خواب است یا زمان شیر دادن اوست. وقتی نوزاد مشغول شیرخوردن باشد حواسش به دست هایش نیست و شما می‌توانید ناخن هایش را کوتاه کنید.

* ناخن انگشت‌های پا نیز با این که کمتر بلند می‌شوند باید حداقل هفته‌ای یک بار کوتاه شوند. برای کوتاه کردن ناخن انگشتان پا همان قوانین دست‌ها را اجرا کنید.

* اگر خراشی روی پوست اطراف ناخن افتاد، نگران نباشید. با یک دستمال تمیز چند دقیقه روی خراش را نگه دارید تا اگر کمی خون آمده باشد، خونش بند بیاید.


منبع:مجله شهرزا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناخن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

اپراتور هلال احمر قم در پی تماس تلفنی یک فرد با شماره ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر)، مبنی بر پریدن شیر در گلوی نوزاد و بند آمدن راه نفسش، با راهنمایی‌های خود جان نوزاد را نجات داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • لکه‌های سفید روی ناخن‌ها چه معنایی دارند؟
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • الو! یه تغییر دائمی چند؟
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • تزئین ناخن یک زن با طلا 24 عیار در تهران!