Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:04:57 GMT

اجرای ۴۰ برنامه توسط کاروان قرآنی انقلاب در کشور

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۰۹۴

اجرای ۴۰ برنامه توسط کاروان قرآنی انقلاب در کشور

قره شیخلو از اجرای ۴۰ برنامه توسط کاروان قرآنی انقلاب در کشور همزمان با ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب خبر داد

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مهدی قره شیخلو امروز چهارشنبه (3 بهمن) در ششمین مجمع قرآنیان استان مرکزی که در شهرستان خمین برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید با شکوه بیشتر و حضور گسترده تر اقشار مختلف مردم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دارالقرآن کریم کشور از فعالیت کاروان قرآنی انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد خبر داد و گفت: این کاروان در ایام الله دهه مبارک فجر با 40 برنامه قرآنی در ۱۲ استان کشور حضور می یابد.

 

وی با اشاره به اجرای فعالیت های قرآنی در نقاط مختلف شهری و رستایی کشور اضافه کرد: در ابتدای انقلاب ما تجربه کار تشکیلاتی قران نداشتیم اما امروز به برکت انقلابی شکوهمند ۴۰ سال تجربه در این راستا کسب کردیم که می‌طلبد بعد از این جهشی در کمیت و کیفیت در حوزه قران داشته باشیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در دهه پنجم انقلاب باید جهت‌گیری به‌گونه‌ای باشد که زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده  تا مردم بتوانند قرآنی فکر و عمل کنند، اضافه کرد: قرآن چراغ هدایت و راهنمایی برای انسان ها است که حرکت در مسیر قرآن راه روشن را به ما نشان می دهد.

 

قره شیخلو به فعالیت های گسترده و کسب رتبه های برتر کشوری و بین المللی قرآنی اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۸۰ رتبه بین‌المللی در مسابقات قران کریم در کشورهای مختلف داشته‌ایم که این یک موفقیت خوب برای کشور است .

 

این مقام مسئول همچنین به فعالیت بیش از۱۰هزار تشکل قرآنی در کشور، وجود قاریان و حافظان برجسته بین المللی و کشوری، خانه‌های قرآن، انجمن خیرین و انجمن قرآنیان اشاره کرد و گفت: این نیز از دستاوردهای بزرگ انقلاب در طی این چهار دهه و برگ زرینی بر تاریخ انقلاب است.

 

رئیس دارالقرآن کریم کشور در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر ایجاد تغییر و تحول اساسی در فعالیت های آموزشی قرآن بیان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی و انس با کلام وحی در جامعه به ویژه در مدارس و بین دانش آموزان و دانشجویان سبب ایجاد فضای قرآنی در جامعه می شود.

 

وی همچنین به بودجه قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: هر سال شاهد نوسانات در اعتبار و بودجه های قرانی هستیم و این ضعفی برای نظام اسلامی است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع مجلس آسیب های اجتماعی خراسان جنوبي چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها

 

 در سطح کشور مسابقات زیادی برای کسانی که همنشین و مانوس با قرآن هستند، برگزار می‌شود. در تلویزیون مسابقه قرآنی که فضای جذابی داشته باشد و اختصاص به حافظان قرآن داشته باشد، نداریم. برنامه مسابقه قرآنی‌ها کاری از شبکه قرآن و معارف و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در ۲۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شد. از ویژگی‌های مهم برنامه می‌توان به مجری و تیم سردبیری اشاره کرد. اتاق فکر از نویسنده تا تیم سردبیری از حافظان قرآن کریم بودند. در واقع حافظان قرآن در تمام ارکان تولید «مسابقه قرآنی‌ها» نقش داشتند.

 طبیعتا ماجرای «محفل» با «مسابقه قرآنی‌ها» متفاوت است. «محفل» روایت فعالین و قاریان قرآنی است، اما در «مسابقه قرآنی‌ها» دو گروه چهار نفره مقابل هم قرار می‌گیرند، که قدرت حافظه و میزان حفظ قرآن را با سوالات طراحی شده به چالش می‌کشند. در نهایت یک گروه برنده می‌شود و کمک هزینه مشهد به گروه برگزیده اهدا می‌شود.

در ادامه قاری بین المللی، حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری توانمند برنامه از مردم و مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این برنامه مسابقه قرآنی را تماشا کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه مسابقه قرآنی‌ها را روز‌های فرد ساعت ۲۲:۱۵ از قاب شبکه قرآن و معارف اسلامی به تماشا بنشینند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • قرآن همه چیز ماست
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها