Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، ارتش کره جنوبی ژاپن را متهم به «اقدام تحریک آمیز آشکار» کرد. یک هواپیمای گشت‌زنی ژاپنی امروز (چهارشنبه) در ارتفاع پایین بر فراز یک کشتی جنگی کره جنوبی پرواز کرد.

ستاد مشترک نیرو‌های ارتش سئول در این خصوص گفت: هواپیمای مذکور در ارتفاع بین ۱۹۶ تا ۲۲۹ فوت از سطح آب در نزدیکی کشتی جنگی کره جنوبی در آب‌های جنوب غربی شبه‌جزیره کره پرواز می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که مدت کمی از نزاع یک هفته‌ای میان نیرو‌های نظامی این دو کشور می‌گذرد. چندی پیش، توکیو ادعا کرد کشتی جنگی کره جنوبی رادار کنترل آتش خود را در ماه دسامبر بر روی یک هواپیمای گشت‌زنی ژاپنی قفل کرده است. نظامیان کره جنوبی این اتهام را رد کردند و هواپیمای گشت‌زنی ژاپنی را متهم کردند که در ارتفاعی پایین بر فراز یک کشتی جنگی کره جنوبی که در حال انجام عملیات نجات یک قایق ماهیگیری کره شمالی بود پرواز می‌کرد.

یک مقام ارشد کره جنوبی در این خصوص گفت: از اتفاق ماه دسامبر، چهارشنبه سومین بار بود که هواپیما‌های ژاپنی در ارتفاع پایین بر فراز کشتی‌های جنگی کره پرواز می‌کردند. هرچند بعید به نظر می‌رسد چنین برخورد‌هایی منجر به درگیری واقعی نظامی شود.

توکیو و سئول همکاری اقتصادی نزدیکی دارند و از متحدان مهم آمریکا در منطقه محسوب می‌شوند؛ اما اخیرا به دلیل اختلاف در مسائل نظامی و تاریخی که به زمان جنگ این دو کشور بر‌می‌گردد روبط آن‌ها دچار تنش شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است

یک رسانه معتبر آلمانی روز یکشنبه گزارش کرد که ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ بریا مقابله با نیرو‌های مسلح یمن با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از هفته نامه «اشپیگل» نوشت، ۳ ماه پس از آغاز عملیات اروپا در دریای سرخ اینک این ائتلاف با کمبود کشتی‌های جنگی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مواجه شده است.

«واسیلیوس گریپاریس» فرمانده اروپایی گفت: «پس از خروج ناو آلمانی "هسن"، تنها ۳ کشتی جنگی باقی مانده است که ادامه مأموریت را غیرممکن می‌کند.»

وی افزود: «انتظار می‌رود که هسن با ناوچه «هامبورگ» جایگزین شود، اما این کشتی جنگی تا ماه اوت به دریای سرخ نمی‌رسد.»

نوامبر گذشته، نیرو‌های یمنی متعهد شدند به هر کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل تا توقف عملیات نظامی در نوار غزه حمله کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جمعه گذشته ضمن اعلام آغاز چهارمین مرحله عملیات‌های این کشور برای حمایت از مردم فلسطین، تأکید کرد که دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی برسد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند

وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده که این ماموریت علیه یمنی‌ها نیست کرد، بلکه تامین امنیت کشتیرانی در منطقه است.

دیگر خبرها

  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار