Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@21:36:58 GMT

ضربات مهلک حشد شعبی به داعش در مرز عراق با سوریه

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۸۰۳

ضربات مهلک حشد شعبی به داعش در مرز عراق با سوریه

خبرگزاری مهر: به نقل از السومریه، قاسم مصلح از فرماندهان حشد شعبی عراق از ضربات مهلک به داعشی‌ها در مرز عراق با سوریه خبر داد.

وی افزود: در جریان حملات توپخانه‌ای ضد داعش در منطقه الباغوز سوریه بیش از ۴۳ تکفیری کشته و زخمی شدند و انبار و مهمات سوخت وابسته به تروریست‌ها منهدم شد.

مصلح بیان کرد: این حملات توپخانه‌ای پس از دریافت اطلاعات دقیق مبنی بر آماده شدن داعشی‌ها برای حمله به نیرو‌های امنیتی در منطقه الباغوز عراق در نوار مرزی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن تحرکات داعشی‌ها در الباغوز سوریه درهم کوبیده شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: حشد شعبی داعش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری صدای افغان (آوا) نوشت: امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، در مراسم افتتاح نمایشگاه افغان-قزاق گفت: داعش در افغانستان سرکوب شده اما سه کشور همسایه به پناهگاه، آموزشگاه و تامین کننده مالی داعشیان تبدیل شده‌اند.

متقی افزود: در یک کشور برای داعش نیروی انسانی جذب می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آن عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تامین مالی و محل برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.

وی تأکید کرد اگر این سه کشور مسئولیت خود را برعهده بگیرند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان همچنین گفت: در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، این کشور در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

امیرخان متقی محدودیت‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند که توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال تبدیل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان به خوبی استفاده کنند.

پیش از این طالبان، تاجیکستان و پاکستان را به حمایت از داعش خراسان متهم کرده بود اما مشخص نیست که منظور متقی از همسایه سوم کدام کشور است.

محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان نیز در دیدار با یک هیأت مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های تروریست از جمله داعش را در افغانستان رد کرد.

سرپرست وزارت دفاع طالبان، در این دیدارها تاکید کرد که طالبان به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور به کشورهای منطقه آسیب برساند.

در خبرنامه‌ وزارت دفاع طالبان، به نقل از هیات مالزی آمده است: آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند آن چه را در افغانستان از نزدیک مشاهده کردند به مسئولان کشور خود برسانند.

این در حالی است که برخی کشورهای منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعاهایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

کد خبر 847235 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان پاکستان افغانستان داعش

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی