Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه امنیت کامل در مرزهای ایران برقرار است گفت: تمام نقاط مرزی ایران با امنیت کامل آماده هر گونه سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد و صنایع مختلف تبدیلی است. ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار سرتیپ قاسم رضایی بعدازظهر امروز در نشست با مرزنشینان استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای جایگاه مهمی در کشور است اظهار داشت: استان بوشهر با توجه به داشتن قابلیت‌ها و توانمندی‌های مختلف و وجود امنیت کامل جایگاه ویژه‌ای در کشور و مرزداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان بوشهر نقش مهمی در معادلات بازرگانی و تجاری دارد گفت: استان بوشهر با وجود مرز دریایی بیش از 700 کیلومتر با خلیج فارس و هم مرز بودن با برخی کشورهای منطقه در معادلات  بازرگانی، تجاری و مرزبانی از جایگاه خاصی برخوردار است.

فرمانده مرزبانی ناجا، موقعیت استان بوشهر را استراتژیک دانست و تصریح کرد:وجود نیروگاه اتمی در کنار تاسیسات نفت و گاز از این استان موقعیت خاص استراتژیک و ژئوپلتیک ایجاد کرده که در برنامه‌های ما از حساسیت خاصی برخوردار است.

سردار  رضایی با بیان اینکه کشور در حوزه مرزهای آبی و خاکی از یک امنیت پایداری برخوردار است خاطر نشان  کرد: برخی از کشورهای همسایه مرعوب کشورهای ثالتی شده که برای ملت آن کشورها چندان خوشایند نیست .

وی با بیان اینکه حضور این کشورهای ثالت فقط سبب ایجاد ناامنی بیشتر در منطقه شده گفت: هرگاه کشورهای منطقه خود برای تامین مرزها همکاری داشته باشند سبب شده که تنش‌های مرزی به مراتب کمتر باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا،  با بیان اینکه مرزبانی نقطه تماس با کشورهای همسایه است افزود: امروز مرزبانی جز حوزه‌هایی است که در عرصه دریا و خشکی به حراست از کشور می‌پردازد.

سردار رضایی بیان کرد: پروتکل‌های توافقی بین کشورهای منطقه سبب شده که با نظارت مستمر یک اقتداری را در ماموریت‌هایش داشته باشد که برگرفته از وظایف قانونی این نیرو است.

وی شهید رئیسعلی دلواری را نماد مرزداری و مرزبانی در استان بوشهر دانست و گفت: جایگاه مرزنشینان در حوزه مرزبانی تعریف خاصی دارد و با همکاری متقابل  مرزبانان با نیروهای مرزبانی شاهد ایجاد یک امنیت پایدار در مرزهای کشور هستیم که نمونه آن رشادت شهید رئیسعلی دلواری در مقابله با متجاوزان مرزی و استعمارگران است.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به توطئه دشمن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: تضعیف دست آوردهای انقلاب با کم ارزش جلوه دادن آن و ناامید کردن مردم برای آینده کشور دو وجه غالب توطئه دشمن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است که مردم با صیانت از آرمان‌ها و اهداف نظام،  نشان داده‌اند این توطئه‌ها چندان راهی به جایی نمی‌رسد.

سردار رضایی  با تاکید بر تحقق مطالبات مرزنشینان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های مرزبانی کشور نشست با مرزبانان در استان‌های مرزی است تا ضمن شنیدن دغدغه‌های آنها نوع تعامل مرزبانی نیز طی یک گفتمانی با آنها در میان گذاشته شود.

وی با اشاره به وضعیت مرزهای استان بوشهر در عرصه‌ها مختلف اقتصادی  جغرافیایی و سیاسی افزود: سه معضل در استان بوشهر و استان‌های همسایه مرزی این استان وجود دارد که قاچاق مواد مخدر یکی از این معضلات است.

فرمانده مرزبانی ناجا، با بیان اینکه ایران اسلامی دارای 80 میلیون مرزدار و مرزبان است تصریح کرد: تمام مردم کشورمان مرزدار و مررزبان هستند که 4 میلیون نفرشان در مرزها سکونت دارند.

سردار رضایی با بیان اینکه مقابله با مواد مخدر در مرزدریایی استان بوشهر قابل توجه است گفت: در 10 ماه امسال 5 تن مواد مخدر که از طریق دریا اقدام به انتقال شده بود توسط دریابانی استان بوشهر کشف شده است.

شناورهای تندرو به تجهیزات دریابانی استان بوشهر افزوده می‌شود فرمانده مرزبانی ناجا در بوشهر: ارتزاق مرزنشینان در اولویت برنامه‌های مرزبانی است یک‌ تن مواد مخدر با تلاش دریابانی استان بوشهر کشف شد

وی با بیان اینکه مرزبانی مسئول ایجاد تسهیلات برای مرزنشینان است افزود:  امنیت کامل در مرزهای ایران برقرار است و تمام نقاط مرزی ایران با امنیت کامل آماده هر گونه سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد و صنایع مختلف تبدیلی است.

فرمانده مرزبانی ناجا،  با تاکید بر استفاده از فرصت صادرات به کشور قطر گفت: مرزنشینان، تجار، بازرگانان و لنج‌داران استان بوشهر با توجه به همسایگی با کشور قطر  زمینه توسعه صادرات به این کشور که با استقبال مسئولان این کشور مواجه است فراهم کنند.

انتهای پیام/

R41363/P4001/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

نهادها:
• پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس
• ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ
• شرکت البیت سیستم بریتانیا
• شرکت مگیت پارکر بریتانیا
• شرکت رافائل بریتانیا

اشخاص:
• گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس
• جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا
• شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیروهای مسلح
• پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیروهای مسلح
• آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا
• ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ
• سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس
• پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می‌باشد.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

کد خبر 6094868

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند