Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@02:17:16 GMT

یک بسته حمایتی تا عید نوروز توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۰۱۵۲

یک بسته حمایتی تا عید نوروز توزیع می‌شود

سلمان خدادادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به توزیع بسته‌های حمایتی دولت اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در بسته‌های حمایتی کار بسیار خوبی را آغاز کرده، اما در مکانیزم توزیع بسته‌ها نواقصی است، به طوری که جامعه هدف زیاد مشخص نیست، مطالعات دقیقی در این زمینه نشده و برخی نیز هنوز شناسایی نشد‌ه‌اند.

وی بیان کرد: در این زمینه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شش جلسه با مسئولان مربوطه از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سایر مسئولان و کارشناسان برگزار کرده که در حال هدفمند کردن آن هستیم تا بسته‌های حمایتی خوب و به موقع به افراد کم درآمد و نیازمند پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدادادی همچنین به برنامه‌های کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد دستمزد کارگران برای سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: امسال بیشترین جلسات را کمیسیون با شورای کار در این زمینه برگزار کرده و به دنبال این هستیم بیشتر از سقف اعلام شده دولت که ۲۰ درصد است، مصوب کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد ارائه خدمات به بازنشستگان نیز تصریح کرد: در این زمینه دولت دو هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در نظر گرفته بود که کمیسیون اجتماعی آن را به ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده افزایش داده که امیدواریم در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب برسد.

وی افزود: مصوبه دیگری که کمیسیون اجتماعی مجلس داشته این بوده که اگر کارمندی بازنشسته شد و پاداش بازنشستگی او به موقع پرداخت نشد دولت موظف است جریمه آن مدت تاخیر را بپردازند.

خدادادی بیان کرد: همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است، هر نوع خدماتی که کارمندان در کشور از آن استفاده می‌کنند بازنشستگان نیز از این موضوع استثنا نباشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته نیز تصریح کرد: مصوبه کمیسیون پرداخت تا سقف ۳۰ میلیون تومان است که امیدواریم این مهم نیز محقق شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بسته حمایتی دولت عید نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی صبح چهارشنبه در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ضمن تأکید بر اهمیت امر پیشگیری در حوزه اعتیاد، تصریح کرد: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبودهای زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلأ در حوزه زیرساخت را جبران کنیم.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی است و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای مواد مخدر می‌توانند بر مأموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند، مأموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

وی تصریح کرد: تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که ما نیز برای مقابله و پیشگیری از آن‌ها باید به‌روز شویم و به نسبت آن باید آرایش بگیریم و اقدامات مبتنی بر تحول به روز باشد.

معاون استاندار بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی مشکل باشد کل کار زیر سوال می‌رود، در حوزه مواد مخدر ۵ کمیته شورای مقابله با مواد مخدر نیز با همین هدف شکل گرفته است، همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند؛ در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه قضائی، امنیتی و اجتماعی در استان وجود دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی در سطوح مختلف سبب می‌شود کار پیش نرود، ۲۵ سمن فعال در حوزه مواد مخدر در سطح استان داریم که با هدف‌گذاری صحیح می‌توانیم افزایش ۱۰۰ درصدی در این حوزه داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد نگران کننده و هشدار دهنده است، بنابراین باید اقدامات فرهنگی و آموزشی را جدی‌تر پیگیری کرد، از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد باشیم.

کد خبر 6087267

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب