Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدپور بعدازظهر چهارشنبه در شورای پدافند غیرعامل شهرستان فومن که در سالن آیت الله بهجت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: در طول ۴۰ سال گذشته دشمن علیه نظام اسلامی توطئه‌ها و دسیسه‌های بسیاری انجام داده است.

محمدپور در ادامه پدافتدغیرعامل را مجموعه‌ای از اقدامات برای کاهش آسیب‌پذیری، ایجاد تاب‌آوری و تداوم کارکردهای زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات دانست و گفت: تهدیدات به دو دسته انسان‌ساز و طبیعی تقسیم بندی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تهدیدات انسان ساخت براساس تفکر، اندیشه و خصومت افراد به وجود می‌آید، افزود: در شورای پدافند غیرعامل تلاش می شود تا با برنامه‌ریزی پیامدهای ناشی از تهدیدات انسان‌ساز بر زیرساخت‌ها و منابع انسانی کاهش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به اینکه رشد تکنولوژی بر روی تهدیدات انسان‌ساز تأثیرگذار است، بیان‌کرد: تهدیدات سایبری یکی از مهم‌ترین تهدیداتی است که دشمن به وسیله آن کشور را تهدید می کند.

محمدپور در ادامه با بیان اینکه گسترش فضای مجازی با خود فرصت‌ها و تهدیدات فراوانی به دنبال دارد، تصریح‌کرد: دشمن از این فضا برای تأثیرگذاری برافکار عمومی جامعه و رسیدن به اهداف خود بهره می برند.

شناسایی مخاطرات و تهدیدات بدون تأمین اعتبار نتیجه مثبتی ندارد

فرماندار فومن با اشاره به اینکه اصلاحات و موارد مدنظر پدافند غیرعامل در سطح جامعه باید نهادینه شود، اظهارکرد: در حوزه آموزش در ابعاد مختلف در این زمینه نیازمند برگزاری دوره‌های بیشتر هستیم.

محمود قاسم‌نژاد با بیان اینکه امسال سه جلسه پدافند غیرعامل در شهرستان فومن برگزار و مصوبات متعددی داشته‌ایم، افزود: جلسات برگزار شده در شهرستان برحسب موقعیت و شرایط موجود و یا فصل برگزار شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف در حوزه پدافند غیرعامل در شهرستان فومن، گفت: شهرستان فومن به دلایل مختلف باید در حوزه پدافند غیرعامل تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان گیلان باید با نگاه ویژه‌ای دیده شود. هم در حوزه مخاطرات طبیعی و هم انسان‌ساز در سطح شهرستان فومن موضوعات مختلفی وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

فرماندار فومن با تأکید برلزوم تأمین اعتبارات مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات و مخاطرات حوزه پدافند غبرعامل برای این شهرستان، بیان‌کرد: شناسایی مخاطرات و تهدیدات بدون داشتن ابزارهای مناسب برای مقابله با آن غیرممکن است.

کد خبر 4522006

منبع: مهر

کلیدواژه: پدافند غیرعامل فومن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است

فرماندار اصفهان گفت: باتوجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی احمدی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: امروز استاندار اصفهان به همراه معاونین خود در منطقه شرق اصفهان محدوده برآن شمالی و جنوبی و شهرهای زیار و قهجاورستان بود و از حلقه ترافیکی چهارم نیز بازدیدی را انجام دادند.

وی افزود: با توجه به کثرت مسائل شهرستان اصفهان سفرهای منطقه‌ای در دستور کار استاندار اصفهان قرار گرفت که امروز سومین سفر از سفر استاندار اصفهان به مناطق شرق اصفهان انجام‌شد و قطعاً سفر امروز استاندار اصفهان موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه شرق اصفهان خواهد شد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: شهرستان اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که این ظرفیت‌ها را در عرصه‌های مختلف شاهدیم، مضاعف بر نمونه‌ای از تمامی مشکلات استان اصفهان تعدادی مشکلات ویژه از جمله آلودگی هوا، ترافیک و تراکم جمعیت نیز در شهرستان اصفهان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه‌ای است، یکی از مهمترین مشکلات این است که متأسفانه نسبت به شهرستان اصفهان نگاه یک شهرستان برخوردار وجود دارد.

وی افزود بعضاً به دلیل کثرت کار در ادارات کل برخی غفلت‌ها را در شهرستان اصفهان شاهدیم زیرا برخی از دستگاه‌ها نماینده‌ای در شهرستان ندارد، بر همین اساس این موضوعات نیازمند تدابیر ویژه‌ای است.

احمدی تاکید کرد: شهرستان اصفهان از ۸۲ روستا با یک بخشدار تشکیل شده است، در حالی که برخی از روستاهای این شهرستان به اندازه یک شهر جمعیت دارد، در این راستا توجه به ساختارهای اداری نیازمند توجه ویژه‌ای است. امروز سعی داریم اعلام کنیم که با توجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

کد خبر 747932

دیگر خبرها

  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • مسئولان عالی کشور نگاه ویژه به بوشهر داشته باشند
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان