Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@01:02:53 GMT

نشست ضدایرانی لهستان لغو می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۰۵۳۲

خرداد: گسترش انتقادات از یک نشست ضدایرانی که قرار است به ابتکار دولت آمریکا روز‌های ۱۳ و ۱۴ فوریه در لهستان برگزار شود موجب شکل‌گیری احتمال لغو این نشست نزد دیپلمات‌های اروپایی شده است.
دیپلمات‌های اروپایی به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند در حالی که وزارت خارجه لهستان از وزرای خارجه کشور‌های اروپایی برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آورده، برخی این گمانه‌زنی را مطرح می‌کنند که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا ممکن است به دلیل مشارکت اندک کشور‌ها یا حضور آن‌ها با مقام‌هایی غیر از وزیر خارجه تصمیم به لغو این نشست بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیپلمات‌ها می‌گویند وزیر خارجه لهستان روز سه‌شنبه در دیداری با وزیران خارجه کشور‌های اروپایی با آن‌ها درباره کنفرانس ورشو صحبت کرد و درباره حمایت کشورش از برجام به آن‌ها اطمینان خاطر داد. وی همچنین گفت که قصد دارد ایران را در جریان نتایج این نشست قرار دهد.
روز گذشته، «جاناتان کوهن»، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد از اظهارات «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود محور اصلی نشست لهستان را مسائل ایران تشکیل می‌دهد عقب‌نشینی کرد. او گفت که قرار نیست این کنفرانس به تریبونی برای بدگویی یا حمله به ایران تبدیل شود. کوهن همچنین گفت که آمریکا به تصمیم سایر کشور‌ها برای حمایت از برجام احترام می‌گذارد.
برچسب ها: نشست ضدایرانی ، لهستان ، اروپا

منبع: خرداد

کلیدواژه: نشست ضدایرانی لهستان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد