Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضایی عصر چهارشنبه در همایش محیط زیست دریایی استان‌های ساحلی کشور اظهار داشت: جزیره خارگ یکی از مناطق مهم استراتژیک در ایران اسلامی است و می توان خارگ را بعنوان مرکز ثقل صادرات نفت کشور دانست.  

وی افزود: طرح مطالعاتی جزیره خارگ و خارگو توسط دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است و یک محدوده ٢٨ هکتار برای نگهداشت گونه‌های جانوری در جزیره خارگ اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی ادامه داد: همچنین در حوزه عمرانی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که می توان به راه اندازی ساختمان مجزا محیط زیست با تجهیزات کامل، انبار علوفه و راه اندازی ازمایشگاه محیط زیست که از نیازهای حیاتی این اداره بود اشاره کرد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: در حوزه فاضلاب‌های صنعتی در جزیره خارگ مشکلاتی داشتیم که با همکاری ویژه شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارگ این مشکل رفع شده است. تشکیل هسته‌های HSE در شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارگ باعث کمک‌های فراوانی به بحث‌های زیست محیطی شده است که یکی از شاخص‌های آن آموزش نیروهای انسانی است که با برنامه ریزی مدون این آموزش‌ها در حال برگزاری است.

رضایی گفت: تنها نقطه ای از استان بوشهر که بحث بازیافت سبز زباله را انجام می‌دهد جزیره خارگ است که هزینه بالایی با درایت مدیران عملیات عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران در حال انجام است که با آینده پژوهی این طرح راه اندازی و عملیاتی شده است که هم اکنون شاهد ثمره زیست محیطی آن هستیم.

بخشدار ویژه خارگ افزود:در جزیره خارگ سه گونه جانوری داریم که امیدواریم شرکت‌های نفتی مستقر در خارگ عهده‌دار یکی از گونه‌های جانوری در خارگ شود و همچنین یک تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان محیط زیست، شرکت نفت فلات قاره و بخشداری خارگ در حوزه محیط زیست دریایی در خارگ انعقاد شود.

کد خبر 4522090

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست استان بوشهر بوشهر جزیره خارگ محمود رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم