Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:26:52 GMT

در نشست خبری مشترک پوتین و اردوغان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۱۲۱۶

رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای روسی خود بر ضرورت همکاری دو کشور تاکید کرد و گفت: این همکاری باعث ثبات منطقه می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه نشست خبری مشترک در مسکو برگزار کردند.

به گزارش العربیه، رئیس‌جمهور ترکیه در این نشست خبری گفت که ترکیه و روسیه نقش بسزایی در برقراری امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان افزود: برگزاری نشست‌های سه‌جانبه (ترکیه، روسیه و ایران) در سوچی، آنکارا و تهران توجه جهانیان را به خود معطوف کرده است و انتظار می‌رود که این نشست‌ها در مراحل آتی خیلی مفید و موثر واقع شود.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که پیشرفت‌های قابل توجهی در روابط دوجانبه ترکیه و روسیه حاصل شده و این موضوع تاثیر مثبتی در ثبات منطقه‌ دارد.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین اظهار داشت که «اقدامات دوست عزیز، اردوغان نقش موثری در روابط دوجانبه و رسیدن آن به این سطح داشته است.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه به تحولات اوکراین اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه اینکه مسئولان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند، اما در تنگه کرچ (دریای سیاه) شاهد فاجعه برخورد دو کشتی بودیم، با نزدیکان قربانیان ابراز همدردی می‌کنم.

رجب طیب اردوغان بعد از ظهر امروز در سفری یک روزه وارد مسکو شد تا با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود درباره مسایل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ایجاد منطقه امن در شمال سوریه رایزنی کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در صدر یک هیئت بلندپایه به روسیه سفر کرده است. وی در ورود به مسکو در فرودگاه بین المللی ونوکووای این شهر از سوی الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه٬ ایگور بوگداشوف مدیر پروتکل دولت٬ محمت سامسار سفیر ترکیه در مسکو و سایر مقامات دولتی مورد استقبال قرار گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان نشست سه جانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین به چین سفر می‌کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

دیگر خبرها

  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد