Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امکانات کمیته امداد محدود است، گفت: در خصوص معیشت مددجویان تا آنجایی که امکانات کمیته امداد جوابگو باشد، به مددجویان تحت حمایت کمک می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در پی انتشار گزارشی در خصوص وضعیت نامناسب زندگی یک زن سرپرست خانوار با دو کودک خردسال از خبرگزاری‌ های کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کمیته امداد، حوزه روابط عمومی و بازرسی کمیته امداد استان، رئیس کمیته امداد باشت و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرستان باشت برای بازدید از این خانواده و چند خانواده مددجوی دیگر، راهی منطقه پیچاب باشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گزارشی که می‌ خوانید شرحی است از سفر مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منطقه پیچاب باشت و بررسی وضعیت زندگی مددجوی تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این منطقه:

 

شهین تاج دشتیان، مددجوی تحت حمایت کمیته امداد، شوهرش را چهار سال پیش زمانی که هنوز الناز دختر کوچکش به دنیا نیامده بود، از دست داد و بار مشکلات زندگی خود و فرزندانش را یک‌ تنه بر دوش کشید تا روزی فرزندانش بزرگ شوند و عصای دستش باشند.

 

این خانواده در روستای مرزنگان منطقه پیچاب شهرستان باشت واقع در 35 کیلومتری شهر باشت فاقد راه ارتباطی، برق، شبکه تلفن همراه و تلویزیون، خانه بهداشت و سایر امکانات رفاهی زندگی می‌ کنند، جایی که زندگی در آن به‌ سختی و مشقت برای ساکنانش می‌ گذرد.

 

شهین تاج که سه دختر و دو پسر دارد و دو تا از دخترانش و پسر بزرگش ازدواج‌ کرده‌اند و هم‌ اکنون با وحید 9 ساله و الناز چهارساله زندگی‌ می کند، از حمایت‌ های کمیته امداد می‌ گوید و اینکه 21 سال است که تحت حمایت این نهاد است و از خدمات این نهاد برخوردار است.

 

قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید از چند روستای این منطقه در خصوص این خانواده مددجوی تحت حمایت، گفت: خانواده نامبرده در روستای صعب‌ العبور مرزنگان در منطقه پیچاب از توابع شهرستان باشت قرار دارد که اهالی این روستای دورافتاده از تمامی امکانات از جمله راه ارتباطی، برق، آب و ابتدایی‌ ترین امکانات زندگی بی‌ بهره هستند.

 

وی با بیان اینکه به دلیل صعب‌ العبور و کوهستانی بودن منطقه و پیچ‌ و خم‌ های فراوان فاصله 35 کیلومتری تا جاده اصلی حدود پنج ساعت با ماشین کمک دار و یک کیلومتر پیاده‌ روی تا رسیدن به محل موردنظر طول کشید، گفت: شهین تاج دشتیان زن عشایری که با دو فرزند قد و نیم قدش در یک‌ منزل قدیمی متناسب با بافت منطقه زندگی می‌ کند به گفته خودش حدود 21 سال است که تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد است و در حال حاضر ماهیانه مبلغ 400 هزار تومان حقوق و مزایا از طریق کمیته امداد و حمایت خیرین از ایتام ایشان، دریافت می‌کند و از همه امکانات این نهاد به‌ جز مسکن برخوردار است.  

 

مبشری با اشاره به اینکه این خانواده نیز از طریق کمک‌ های تحصیلی کمیته امداد و طرح اکرام ایتام این نهاد مانند سایر خانواده‌ ها برخوردار است، گفت: در خصوص بازدید و بررسی کمک‌ های جدید به این خانواده با توجه به بی‌ سرپرست بودن آن‌ها و صعب‌ العبور بودن منطقه و روستای محل زندگی این خانواده که امکان حمل مصالح به این منطقه غیرممکن است، هماهنگی‌ های لازم در خصوص انتقال وی به شهرستان‌ های گچساران و یا باشت با میل خودش انجام‌ گرفته تا در شرایط فعلی مسکنی برای آن‌ها اجاره شود و تا زمانی که بتوان مسکن مناسبی برای آن‌ها ساخت، حمایت‌ها ی لازم صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امکانات کمیته امداد محدود است، گفت: در خصوص معیشت مددجویان تا آنجایی که امکانات کمیته امداد جوابگو باشد، به این مددجو و سایر افراد تحت حمایت توجه می‌ شود، ولی این روستاها به‌ طور کلی مشکل‌ دارند و همه خانواده‌ های ساکن مشکلات فراوانی دارند که در این خصوص نیاز به زیرساخت‌ هایی از جمله جاده مناسب ،آب، برق و گاز و سایر موارد است که می‌ طلبد همه دستگاه‌ های مربوطه وارد عمل شده و مشکل این منطقه صعب‌ العبور را حل کنند.

 

شایان ذکر است در این دیدار بسته‌ های حمایتی کمیته امداد بین این خانواده و سایر خانواده‌ های نیازمند منطقه توزیع شد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد حضرت زهرا س مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع استان بوشهر آسیب های اجتماعی معیشت مددجویان زن سرپرست خانوار اکرام ایتام خیرین ایتام کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در زمینه تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است.

او افزود: از این طریق، ۱۷ هزار و ۷۴۵ سالمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است