Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@02:51:05 GMT

۱۱۷ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شده است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۲۴۴۰

۱۱۷ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شده است

سنجری گفت: ابتدای امسال برای ایجاد ۱۱۰ هزار فرصت شغلی هدف گذاری انجام شد که اکنون با ایجاد ۱۱۷ هزار فرصت شغالی می توانیم اذعان کنیم تعهد ما در سطح استان بیش از صدرصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «محمد سنجری» در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال در شهر رخ تربت حیدریه افزود:شهرستان تربت حیدریه در ۱۰ ماهه نخست سال جاری به صد درصد تعهدات خود دست یافته و ۲۸ دستگاه اجراییی شهرستان واستان بخش عمده ای از بار اشتغال را به دوش کشیدند با توجه به اینکه ۱۱۰ هزار فرصت شغلی درشهرستان تربت حیدریه ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت : برای تحقق این طرح هذف گذاری شده، هفت برنامه عملیاتی و اجرایی، برنامه ریزی و منابع مالی برای ایجاد اشتغال روستایی به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان توزیع شد.

 

وی اظهارداشت: براساس پایش آمار سال ۹۷ شاهد کاهش نرخ بیکاری دراستان ۱۰ درصد ودرشهرستان تربت حیدریه به ۹ درصد دسته یافته ایم ونرخ مشارکت اقتصادی به ۴۶ درصد افزایش یافته است وبراساس آمار ۱۲۱ هزار نفر در این فصل نسبت به سال گذشته کاهش بیکاری داشته ایم ودر شهرستان تربت حیدریه یک هزار ۸۹۲ فرصت شغلی درسامانه رصد ثبت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی سهمیه مشاغل خانگی سال ۹۷شهرستان تربت حیدریه را در مرحله اول مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که صددرصد آن جذب شده و بر همین اساس در مرحله دوم مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به این شهرستان اختصاص داده شد که در حال پرداخت است.

 

وی افزود: در طرح کارورزی در سال ۹۷ سهمیه تربت حیدریه ۹۳ نفر بوده که تا کنون ۱۴۶ نفر (معادل۱۵۷ درصد تعهد ) انعقاد قرارداد شده که بهترین عملکرد خراسان رضوی بوده و رتبه اول این استان به این شهرستان اختصاص یافته است.

 

سنجری ادامه داد: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی سهمیه ابلاغی به تربت حیدریه ۱۷۶ میلیارد ریال بوده که آمار سامانه نشان می‌دهد تاکنون، ۱۳۶ طرح به مبلغ ۱۵۴ میلیارد ریال ( معادل ۸۷ درصد ) با اشتغال ۴۴۱ نفر پرداخت شده که در این رابطه نیز رتبه ششم خراسان رضوی از این نظر به تربت حیدریه اختصاص دارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تسهیلات اشتغال فراگیر نیز با وجود سهمیه ۶۳۰ میلیارد ریالی تربت حیدریه به دلیل عدم استقبال متقاضیان تاکنون تنها برای ۶ طرح به مبلغ ۷۷۴ میلیون تومان با اشتغال ۷۴ نفر پرداخت شده است.

 

سنجری عنوان کرد: تعهد تربت حیدریه در ایجاد اشتغال جدید و ثبت در سامانه رصد در سال جاری ۳ هزار و ۲۶۴ نفر است که تاکنون یک هزار و ۸۰۶ نفر در سامانه رصد ثبت و ۳۹۹ نفر در بخش مسکن توسط بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی ایجاد شده و در مجموع ۲ هزار و ۲۰۵ نفر معادل حدود ۶۸ درصد تعهد محقق شده است.

 

وی با بیان اینکه در همین ارتباط بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ طرح از این منابع استفاده کردند و زمینه اشتغال برای ۱۰ هزار نفر از روستاییان فراهم شد، گفت: علاوه بر این ها ۲۱۰ میلیارد تومان هم برای مشاغل خرد، مشاغل خانگی و مشاغل حمایتی تعیین شد که تا امروز بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از این منابع توزیع شد و زمینه اشتغال بیش از پنج هزار نفر را در سطح استان فراهم آورد.

 

سنجری در ادامه به دعاوی مطرح شده از سوی کارگران اشاره کرد وگفت : یکی از وظایف ما تنظیم روابط و مناسبات کار و به تبع آن رفع اختلافات بین کارگر و کارفرما هست تا بر اساس قراردادهای تنظیم شده شرایطی را فراهم آوریم تا منجر به صلح و سازش شود و بر این اساس در ۱۰ ماه نخست امسال بیش از ۶ هزار دادخواست را بررسی کردیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش دارد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع حضرت زهرا س مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه ایجاد اشتغال خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اینک بارش باران در جاده های اصلی و فرعی شهرستان های درگز، کلات، مشهد بویژه در بخش احمدآباد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

یوسف بنی اسدی افزود :  همچنین بارش باران جاده های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده گردنه های تیوان و کبکان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان، بزرگراه باغچه- نیشابور در مسیر گردنه شریف آباد و جاده مشهد- کلات در گردنه گوجگی شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان داشت: هم اکنون وضعیت جوی در سایر راه های استان به صورت نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد گزارش شده و تردد به صورت عادی و روان در این مسیرها جریان دارد.

براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارش های بهاری امروز پنجشنبه نیز در استان تداوم خواهد یافت و بارش ها به اوج خود خواهد رسید که احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی