Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سیدمحمد قائم‌فرد خطیب برجسته کشوری در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، در ادامه سلسله مباحث وظایف شیعیان و منتظران در عصر غیبت امام عصر(عج) اظهار کرد: در روز قیامت بر اساس روایات و اخبار اهل‌بیت(ع) از مسائلی سوال خواهد شد؛ اول از اصل ولایت و محبت ذوات مقدس اهل‌بیت(ع) سوال می‌شود، ضمن اینکه از مقدار این محبت هم سوال خواهد شد که چقدر اهل‌بیت(ع) را و مخصوصاً امام زمانتان را دوست دارید؟

ساعت برپایی قیامت را کسی نمی‌داند
وی افزود: علامه مجلسی در جلد 27 بحارالانوار روایتی را از قول ثوبان خدمتکار رسول اکرم(ص) نقل می‌کند که از رسول‌الله(ص) سوال نمود قیامت کی برپا می‌شود؟ حضرت رسول(ص) پاسخ دادند که برای قیامت چه چیزی آماده کرده‌ای؟ البته ذکر این نکته ضروری است که ما در کلمات اهل‌بیت(ع) و حتی در آیات قرآن هیچ‌گونه پاسخ روشنی در خصوص زمان برپایی قیامت نمی‌بینیم، زیرا بنا نیست ساعت برپایی دادگاه عدل الهی را کسی بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر اینکه دانستن ساعت قیامت برای ما ضرورتی ندارد چراکه اعتقاد به اصل برپایی قیامت برای مسلمانی ما ملاک است نه ساعت آن.
قائم‌فرد تصریح کرد: به‌ هرحال پیامبر(ص) به ثوبان فرمود: تو که چنین سوالی می‌پرسی برای قیامت چه چیزی مهیا کرده‌ای؟ که او هم این‌طور پاسخ داد: من در دنیا عمل فراوان و قابل ملاحظه‌ای ندارم که البته از آخر حدیث استفاده می‌شود ثوبان خدمتکار رسول‌الله(ص) نمی‌خواست بگوید که من نماز نخوانده‌ام و روزه نگرفته‌ام، معلوم می‌شود او هم مانند بسیاری از ما بوده که نماز می‌خوانده، روزه می‌گرفته ولی عمل قابل اعتمادی وجود ندارد، لذا ثوبان می‌گوید با همه این اوصاف، خدا و رسول خدا(ص) را دوست دارم و به تنها چیزی که می‌توانم اعتماد کنم همین است.

حشر در قیامت
خطیب دربار حسینی(ع) ادامه داد: در این لحظه پیامبر(ص) از او سوال کرد: میزان و مقدار محبتت به رسول‌‌الله چقدر است؟ پاسخ داد یا رسول‌الله! آن‌قدر شما را دوست دارم که اگر حتی قطعه‌قطعه بشوم، من ذره‌ای از محبت شما را از دست نخواهم داد، در این لحظه پیامبر فرمود تو را بشارت می‌دهم که هر کس را دوست بداری در قیامت با همان شخص محشور خواهی شد.
حجت‌الاسلام قائم‌فرد بیان کرد: لذا محبت به اهل‌بیت(ع) داشتن خصوصا محبت نسبت به حضرت ولی‌عصر(عج)، سبب سنگینی اعمال خیر ما خواهد شد و در روز رستاخیز نجات‌بخش است.

میزان سنجش اعمال شیعیان
وی تصریح کرد: در بحث میزان اعمال هم بارزترین مصداق آن وجود امیرالمومنین(ع) است چراکه در زیارت ششم می‌خوانیم؛ «السلام علیک یا میزان الأعمال»، به امیرالمومنین(ع) سلام می‌کنیم به عنوان میزان عمل از طرف دیگر در ذیل آیه شریفه « فمن ثقلت موازینه فاولئك هم المفلحون» از امام صادق(ع) روایت نقل شده که «ان امیرالمومنین علیه السلام و الأئمة من ولده هم الموازین یوم القیامة؛ وجود مقدس امیرالمومنین و ائمه از اولاد علی(ع)، میزان‌های سنجش اعمال در روز قیامت هستند» و اگر آیه « يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ» که هر امتی را با امام زمان خودشان می‌آوریم را در نظر بگیریم و این‌ها را کنار هم بگذاریم پس ما روز قیامت در کنار حضرت بقیةالله(عج) خواهیم بود و میزان عمل ما شیعیان عصر غیبت، حضرت حجت‌بن‌الحسن(عج) است و سنگینی پرونده اعمال شیعیان به میزان محبت آن‌ها به امام عصر(ع) بستگی دارد.
نکته قابل ملاحظه این است که روایاتی که مختص اهمیت محبت به اهل‌بیت(ع) هستند تنها در منابع و کتب شیعه وجود ندارد بلکه در منابع عامه هم آن‌قدر روایت وجود دارد که حد و حساب ندارد، حتی دشمن‌ترین دشمنان اهل‌بیت(ع) هم در باب محبت حرف دارند. ابن‌شاذان قمی نقل می‌کند که عایشه می‌گوید: خانه پدرم ابوبکر بودم و امیرالمومنین(ع) به آنجا وارد شد، از زمانی که حضرت علی(ع) وارد شد و نشستند تا برخاستند و از خانه بیرون رفتند، من هر چه به پدرم نگاه کردم دیدم ابوبکر به چهره علی نگاه می‌کند علت را از پدرم سوال کردم پاسخ داد: من بی‌جهت این کار را نکردم، خودم از پیامبر(ص) شنیدم که حضرت فرمود نگاه به چهره علی(ع) عبادت است که از این موارد در تاریخ فراوان نقل شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی قائم فرد محبت به اهل بیت استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عبدالرسول با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح تمهیدات سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری کنکور اشاره کرد و گفت: در هیچ کدام از حوزه های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی شود، دیگر این موضوع ضرورتی ندارد. در آن سال که اینترنت قطع شد، امکانات فعلی مقابله با تقلب‌ها در اختیار ما نبود ؛اما اکنون با دستگاه‌های تقلب یاب و آشکارساز حفاظت برقرار است.

وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی کلاهبردار به صورت ناجوانمردانه سعی می‌کنند از مردم پول بگیرند. از داوطلبان خواهش می‌کنم که به این افراد پول ندهند. پرونده‌هایی داشتیم که این باندهای کلاهبردار از داوطلب و خانواده اش اعتراف گرفته‌اند و با این اعترافات آنها را تهدید کرده‌اند. ۱۹ هزار نفر را رصد کردیم که کانال‌های مدعی تقلب را ترک کردند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: به تمام داوطلبان توصیه می‌شود این کانال‌ها را تا زمان برگزاری کنکور ترک کنند؛ زیرا اگر با آشکارسازها متوجه شویم که تجهیزات گرفته‌اند حتی اگر از تجهیزات استفاده نکنند هم متخلف محسوب شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه تجهیزات هندزفری و موبایل واره در قالب تبانی خریداری شده و جاسازی شده است، افزود: روز گذشته دو کانال بزرگ با ۵۰ هزار فالور را دستگیر کردند. دلیل اینکه خریداری تجهیزات تخلف محسوب می‌شود، این است که تعداد زیادی از داوطلبان رفتند تجهیزات هندزفری و موبایل واره خریده‌اند. این دستگاه‌ها در قالب تبانی خریداری شده و جاسازی شده است. فرد در ابتدایی که وارد حوزه می‌شود، به محض روشن شدن آن توسط دستگاه‌های ما سیگنال‌ها دریافت می‌شود و صورت جلسه می‌شود.

پورعباس تاکید کرد: برخی از افراد به دکتر مراجعه کرده‌اند و ابزارهای جاسوسی برای کنکور را در بدن کار گذاشته‌اند. حتی قبل از فرآیند آزمون هم اگر داوطلب این ابزارها را داشته باشد متخلف محسوب می‌شود و از آزمون محروم می‌شود. این موبایل واره ها ابزار جاسوسی هستند و اگر خریداری شود؛ یعنی شبکه ای پشت این موضوع است. موبایل ساده ای نیست که بتوان آن را یک تخلف محسوب کرد. بسیاری از این افراد به دکتر مراجعه کرده‌اند و این ابزارها را در بدن کار گذاشته‌اند. 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه عده‌ای اجیر می‌شوند که به محض توزیع سوال در جلسه آزمون، با ابزارهای جاسوسی از سوال عکس بگیرند، اظهار کرد: با توجه به تمام تمهیداتی که در نظر گرفته شده است امکان ندارد که تا قبل از بازشدن در مخزن هیچ انسانی با سوالات تماس داشته باشد. تا ساعت ۸ صبح که سوالات در قرنطینه است هیچ امکانی برای دسترسی به سوال وجود ندارد. اما ما می‌دانیم که عده‌ای اجیر می‌شوند که به محض توزیع سوال در جلسه آزمون، با این ابزارهای جاسوسی از سوال عکس بگیرند و به بیرون ارسال کنند و در بیرون عده‌ای این سوالات را حل کنند.

به گفته وی، پارسال سه نفر سه صفحه را عکس گرفتند و در عرض چند دقیقه دستگیر شدند. ممکن است عکسی بیرون بیاید؛ اما مطلقاً پاسخی به حوزه نمی‌رود. همه دستگاه‌های مخابراتی را پارسال کشف کردیم و امسال هم با دستگاه‌های آشکارساز تمام حوزه‌ها را پوشش می‌دهیم.

پورعباس یادآور شد: نظام آموزش عالی بر اساس عدالت آموزشی و کارآیی سنجش ورودی دانشگاه‌ها تعریف می‌شود. یک مصوبه‌ای علاوه بر مصوبه سال گذشته در شورای امنیت کشور تصویب شد تا آزمون سراسری به سلامت برگزار شود. داوطلبی که در جلسه آزمون گرفتار شود متخلف محسوب می‌شود. مجرمان با متخلفان متفاوت هستند و پلیس فتا وقتی افراد شبکه‌های متقلب را دستگیر می‌کند آنها با یک تا ۵ سال زندان مواجه خواهند بود.

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری