Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده آمریکایی تصریح کرد اپوزیسیون جمهوری اسلامی، مردم ایران را به بهای اندک فروخت.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اندیشکده شورای آتلانتیک در تحلیلی نوشت: جمهوری اسلامی ایران از نظر داشتن گروه‌های مخالف هیچ کمبودی ندارد که در خارج از ایران به سر می‌برند. از مجاهدین خلق (گروهک منافقین) گرفته تا جمهوریخواهان سکولار و تجزیه‌طلبان قومیتی همه مدعی معارضه و سرنگونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از ۴ دهه نتوانسته‌اند کاری بکنند.


یکی از این موانع مزمن در راه موفقیت گروه‌های معارض که می‌توان به آن اشاره کرد، گروهی از معارضان است که در سپتامبر (شهریور) ۲۰۱۸ «فرشگرد» را راه‌اندازی کرد و مدعی براندازی شد.


در دسامبر (دی‌ماه) ۲۰۱۶، برخی افراد که اکنون به عنوان اعضای اصلی این گروه به شمار می‌آیند، نامه‌ای بسیار بحث‌برانگیز به ترامپ فرستادند و خواستار «گسترش» تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران شدند.


با روی کارآمدن دولت ترامپ و خروج وی از توافق هسته‌ای با ایران در ماه می (اردیبهشت) ۲۰۱۸ و از سرگیری تحریم‌های شدید اقتصادی علیه صنعت نفت و بخش بانکی ایران، این گروه از معارضان، مردم و طبقه متوسط را به بهای اندکی فروختند.


به همین ترتیب، طبقه کارگر که گروه‌های تندرو و اپوزیسیون امیدهای بسیاری به آن بسته بودند، از تحریم‌های وضع شده لطمه بسیاری دیده‌اند.


صرف‌نظر از اینکه حرکت فرشگردها غیراخلاقی بود، تلاش‌های اپوزیسیون و امید آنها به اینکه گرسنگی کشیدن ایرانیان سبب قیام آنها می‌شود، می‌تواند نتیجه معکوس بدهد.


کارگران کارخانه‌ها، رانندگان کامیون‌ها و معلمان مدرسه ممکن است بدین ترتیب، خشمشان نسبت به دشمنان خارجی نیز افزایش یابد. نهایتاً، معارضان جمهوری اسلامی که اخیراً در یک شبکه تحت حمایت مالی عربستان حاضر شدند، شک و تردیدها در مورد اینکه آیا آنها به منافع عربستان به عنوان رقیب منطقه‌ای ایران اهمیت بیشتری می‌دهند تا منافع ایران، افزایش داده‌اند، آنها از رضا پهلوی حمایت می‌کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی اپوزیسیون برجام تحریم ایران ترامپ توافق هسته ای شورای آتلانتیک کارگران کامیون داران گروهک منافقین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف و شهید پرور استان زنجان به برای خلق حماسه‌ای سیاسی و انقلابی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، از مردم شریف، نجیب و ولایت‌مدار استان دعوت به عمل می‌آید با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پای صندوق‌های رأی، امیدواریم با خلق حماسه‌ای دیگر نماینده شایسته و قابل اعتماد از طرف مردم شریف این حوزه‌ها به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

لذا بدینوسیله این جبهه حمایت خود را از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حاج محمد اسماعیلی و در حوزه انتخابیه خدابنده، سعید رفیعی اعلام می‌دارد.

کد خبر 6096813

دیگر خبرها

  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است