Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برای این کمپین فرقی ندارد اهل کدام شهر باشید، اهل جنوب باشید یا شمال، اهل شرق باشید یا غرب، فرقی ندارد چه لهجه‌ای داشته باشید، پدر و مادرت چه کسی باشند هدف برآورده کردن آرزو‌های کودکانی است با دست‌هایی کوچک.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، آرزو واژه‌ای آشنا برای همه ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از ما به بسیاری از آرزهایمان رسیده و بسیاری از آن‌ها هم برآورده نشده است. اما در بین ما افرادی هستند با آرزو‌هایی که شاید هیچ گاه برای ما آرزو نبوده است مثل یک گاز... یک بخاری... سفر به شمال... و یا حتی جعبه مداد رنگی..

آرزو‌هایی که هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرند امری است که در تمام این کره خاکی به چشم می‌خورد، اما چیزی که شاید در هر کشوری پیدا نشود دور هم جمع شدن انسان‌هایی با اهداف انسان دوستانه و به صورت داوطلبانه برای برآورده کردن آرزو‌های کودکانی است که آرزو‌هایی دارند نه بزرگ بلکه بسیار ساده که با پول اندکی که شاید هر روز در جیب همه ما باشد.

دختر و پسر‌های کوچک با آرزو‌های کوچکشان و وضعیت مالی نامناسب خانواده هایشان ۱۴ سال پیش باعث شد افرادی دور هم جمع شده و به آرزوهای کوچک رنگ واقعیت بپوشانند . گروهی که اکنون بسیار گسترده شده و حدود ۱۲۰ هزار آرزو را برآورده کرده اند.

مژده افشار  دبیر کمپین آرزو‌های رنگی در گفت و گو با خبرنگار میزان دربلره فعالیت هایی که انجام دادند می گوید: دقیقا ۱۶ سال پیش معلمی که در یکی از این روستا‌های دورافتاده و محروم مشغول به تدریس شد دغدغه‌ی برآورده کردن این آرزو‌ها تمام وجودش رو درگیر کرد تا بلاخره فکر کردن به اینکه چطور میتواند به این کودکان کمک کند باعث شد برگه‌هایی ساده را بین بچه‌های مدرسه خودش توزیع کند و از آن‌ها بخواهد آرزوهایشان را نقاشی کنند و این برگه‌ها را بین همکاراش و  افراد خانواده توزیع کرد و از آن‌ها خواست که در حد توان این آرزو‌ها را برآورده کنند. این حرکت ادامه و گسترش پیدا کرد تا اینجا که تعداد زیادی سفیران آرزو‌های رنگی شدند و تونستند ۱۲۰ هزار آرزو را برآورده کنند.

وی در ادامه افزود: کمپین آرزو‌های رنگی اکنون ۱۴ سال است که در کلیه روستا‌های کشور فعالیت می‌کند. این کمپپین برگه‌های نقاشی را در مدارس روستا‌ها بین دانش آموزان توزیع می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهد که آرزو‌های خود را نقاشی کنند. سپس این برگه‌ها جمع می‌شود و مجددا به روستا مراجعه می‌شود و آرزو‌های آن‌ها را برآورده می‌کنند.

دبیر کمپین آرزو‌های رنگی اظهار کرد: این کمپین در حال حاضر سفیران زیادی از قشر‌های مختلف جامعه دارد و هر کسی در این کمپین وارد شده آرزو‌هایی را برآورده کرده است. این کمپین بیشتر در شرق و غرب و خراسان فعالیت کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: در شهر‌ها فعالیتی نمی‌کنیم، زیرا یا والدین آن‌ها توان مالی برآورده کردن آرزو‌های بچه‌ها را دارند و اینکه ما توان برآورده کردن آرزو‌های این بچه‌ها را نداریم و همچنین اینکه برآورده کردن آرزو‌های بچه‌های روستا به دلیل کم هزینه و کوچک بودن یسیار راحت‌تر است.

 

آرزو‌های رنگی از سال ۱۳۸۳ تا کنون به دنبال برآورده کردن آرزو‌های کودکان و نوجوانان این سرزمین بوده …بدون هیچگونه تبلیغات، مصاحبه و باقی گذاشتن رد و نشانی از خود…

تاکنون آرزو‌هایی از قبیل: لباس، کفش، کیف دستی، عروسک، لباس و کفش ورزشی، دوچرخه، پلی‌استیشن، عروسک، پالتو، سفر مشهد و شمال، تولد و کیک تولد داشتن، بخاری، تخت خواب، گاز خوراک پزی، و به دانش‌آموزان اهدا شده است.

این کمپین شاید ۱۴ سال پیش که شروع به فعالیت کرد هیچ گاه فکرش را هم نمی کرد  که بتواند ۱۲۰ هزار آرزو برآورده کند و دل ۱۲۰ هزار دانش آموز را شاد کند. این افراد برای پیدا کردن سوژه‌های مورد نظر خود نه خیلی سخت بلکه با کمی پرس و جو روستا‌هایی که محروم‌تر بودند را پیدا کردند. در اولین گام‌های استوار خود روستا‌های دلند، طرقبه، زشک و شاندیز را پیدا کردند، و راهی دیار سبز مردمی کم توقع شدند، بچه‌ها را در یک محله یا مدرسه جمع کردند، برگه نقاشی آرزو‌های رنگی را به دستانشان کوچک و چشمان پر از شادیشان دادند، بچه‌ها نقاشی کشیدند، نامه نوشتند و سپس بازگشتیم با کمک خیرین آرزوهایشان را که داشتن عروسک، دوچرخه، مدادرنگی، اسکوتر، توپ، اسباب بازی، تختخواب، بخاری و... بود را برآورده و به دستشان رساندند.

سفیران کمپین آرزو‌های رنگی با دیدن برق شادی چشمان این کودکان شاد شدند، خندیدند، بغض کردند و مصمم‌تر شدند برای ادامه این راه...

گزارش از زهرا قاسمی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مداد رنگی بخاری عروسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

ابوالفضل موتاب‌ها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید، تعداد ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای برای واحد‌های ۱۳ گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه ریزی می‌شود.

 وی افزود: از مهر ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون، از تعداد ۱۷ برنامه سالانه تعمیراتی، ۱۵ برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای، مربوط به واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی، عملیاتی شده و به اتمام رسیده و ۲ مورد تعمیرات نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای هم در حال اجرا است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: تاکنون ۹۶ درصد از فعالیت‌های تعمیراتی واحد‌های ۱۳ گانه این شرکت انجام شده است.

موتاب‌ها اضافه کرد: نوع تعمیرات واحدها، براساس ساعت کارکرد و نیاز‌های تعمیراتی به انواع تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در واحد‌های گازی و بخاری تقسیم می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین با اشاره به فعالیت‌های تعمیرات در واحد‌های سیکل ترکیبی بیان داشت: تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحد‌های شماره ۳، ۱ و ۴ گازی، تعمیرات بازدید مسیر گاز داغ واحد ۱ گازی، تعمیرات بازدید محفظه احتراق واحد ۶ گازی به همراه تعمیرات اساسی و کمپرسور واحد شماره ۲ گازی و همچنین انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای مربوط به واحد شماره ۱ و ۳ بخاری سیکل ترکیبی، دیگر برنامه‌های تعمیراتی بود که در بازه زمانی مهر تاکنون به اتمام رسید.

وی افزود: در نیروگاه بخار نیز از ابتدای فصل تعمیرات تاکنون واحد شماره ۳ بخاری تحت تعمیرات اساسی، واحد شماره یک بخاری تحت تعمیرات نیمه اساسی و واحد‌های شماره ۳، ۲، ۱ و ۴ نیز مورد تعمیرات تعمیرات دوره‌ای بویلر و بازدید دوره‌ای قرار گرفته است.

موتاب‌ها اظهار داشت: هم اکنون واحد شماره ۲ بخاری سیکل ترکیبی نیروگاه هم برای انجام تعمیرات نیمه اساسی وهمچنین واحد شماره ۴ نیروگاه بخار جهت انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای در دست تعمیرات قرار دارد که مابقی برنامه‌های تعمیرات واحد‌ها نیز تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه انجام و به پایان خواهد رسید و کلیه واحد‌ها با آمادگی حداکثری آماده تولید برق پایدار برای پیک تابستان پیش رو خواهند بود.

موتاب‌ها در توضیح فرآیند برنامه ریزی برای انجام ۱۷ فعالیت تعمیرات واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه نیز گفت: هرساله نیاز‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه براساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام می‌شود که پس از بررسی و تایید برنامه‌ها از سوی آن شرکت، جدول زمانبندی خروج واحد‌ها برای اجرای برنامه‌ها به این نیروگاه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از دریافت برنامه ها، با حضور و کمک معاونت‌های مربوطه و بررسی‌های فنی و تخصصی، نیاز‌های تعمیراتی هر واحد، سنجیده شده و امکانات، قطعات و تجهیزات، نیروی انسانی لازم، ماشین آلات و سایر موضوعات برای اجرای این برنامه ها، پیش بینی و در اختیار معاونت‌های تعمیرات نیروگاه بخار و نیروگاه سیکل ترکیبی قرار می‌گیرد.

نیروگاه شهید رجایی دارای ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود ۳ ونیم درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رنگ سال ۱۴۰۳ چیست؟
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • لواندوفسکی: بازیکنان، چشم‌بسته دستورات آنچلوتی را انجام می‌دهند؛ او یک مرد بزرگ است