Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی سقائیان نژاد روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه شهرداری به دنبال به حداقل رساندن مصرف آب شرب برای آبیاری فضای سبز است افزود:تفاهم نامه خرید سالانه 4٫5 میلیون مترمکعب پساب با قیمت مناسب، نهایی شده است که به مدت 10 سال ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مصرف آب سرشاخه ها برای آبیاری فضای سبز به شدت کاهش یافته است گفت: درحال حاضر میزان استفاده آب از سرشاخه های دز برای آبیاری فضای سبز 200 لیتر برثانیه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردارقم با اشاره توافق برای حفر 13 حلقه چاه برای تامین آب مورد نیاز آبیاری فضاهای سبز شهری گفت: 3 حلقه چاه جدید احداث شده و به زودی شاهد قطع کامل آبیاری فضای سبز از آب انتقادی سرشاخه ها خواهیم بود.
سقائیان نژاد با بیان اینکه 30 لیتر در ثانیه پساب فاضلاب به زودی وارد مدار آبیاری فضای سبز می شود گفت: امکان استفاده مستقیم پساب فاضلاب در فضای سبز وجود ندارد و باید این آب فراوری شود که در این زمینه راه اندازی تصفیه خانه شهرداری در مراحل نهایی قرار دارد.
عملیات اجرایی ساخت ایستگاه تصفیه‌خانه ثانویه شماره یک شهر قم با ظرفیت تصفیه 30 لیتر در ثانیه از اواخر سال 96 آغاز شده و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، با تکمیل این تصفیه خانه ثانویه، پساب فاضلاب از تصفیه‌خانه شهری وارد این تصفیه‌خانه شده و سپس برای توسعه فضای سبز وارد عرصه‌ها می‌شود.
4٫5 میلیون مترمکعب پساب اختصاصی به شهرداری قم در قالب طرح جامع تصفیه ثانویه پساب، سال آینده در مرحله ورود به فاز مصرف قرار می گیرد. با این کار وابستگی به آب شهری برای توسعه فضای سبز به حداقل می‌رسد.
7404/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها شهرداری فضای سبز قم آبیاری پساب جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و مرمت قنات مدوئیه

به خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه بررسی مشکلات قنات مدوئیه باحضور محمدی معاون سیاسی وامنیتی فرماندار، هوشمند مدیر و دهقان مسئول آب وخاک جهاد کشاورزی در مسجد عزیز آباد، برگزارشد.   دراین نشست که کشاورزان ونمایندگان قنات نیز حضور داشتند، راهکار‌هایی درخصوص پیشکار کنی، خرابه کشی، ریزش برداری این قنات ارائه گردید وتمهیداتی به منظور احیا ومرمت آن نیز اندیشیده شد.   گفتنی است طول این قنات۵۰۰۰متر می‌باشد، که ۴۰۰نفر بهره برداربه صورت مستقیم از آن استفاده می‌کنند که باتوجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان، بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بهره‌وری از طریق ارتقای راندمان آبیاری، کاهش هدر رفت آب، اصلاح روش‎‎های آبیاری و استفاده از گیاهان کم آبخواه در الگو و ترکیب کشت، دارای اهمیت ویژه‎‎ای است.

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی