Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه گفت: در این دانشگاه رشته‌هایی ارائه شده که با ظرفیت منطقه در حوزه کشاورزی، دامپروری، معدن، شیلات و آبخیزداری همخوانی دارد. به گزارش بلاغ، داریوش خادمی شورمستی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش دانشگاه آزاد اسلامی در تراز انقلاب اسلامی به میزبانی شهرستان سوادکوه در پانزدهم بهمن ماه، اظهار کرد: چنین دانشگاهی از دید رهبری دانشگاهی با نشاط علمی، معنوی و سیاسی است؛ نشاط علمی به معنای ایجاد اراتباط میان علم و صنعت برای حل مشکلات جامعه و نشاط سیاسی به معنای افزایش بینش مخاطبان در تحلیل مسائل و انجام این دو امر نیازمند وجود نشاط معنوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یکی از اهداف نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی را توسعه مراکز علمی در مناطق محروم دانست و گفت: ایجاد دانشگاه‌های آزاد در شهرستان‌های کوچک همچون سوادکوه را در این راستا بوده و با توجه به اینکه 18 درصد از کل مراکز آموزش عالی کشور مربوط به دانشگاه آزاد است، سهم این دانشگاه در تولید علم قابل توجه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با اشاره به طرح پایش برای ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه و انجام پژوهش‌هایی با رویکرد حل مساله، ماموریت دانشگاه‌های آزاد استان را در حوزه دریا عنوان کرد و افزود: در این راستا، در شهرستان نیز برای اولین بار در مقطع دکترای زیست شناسی دریا پذیرش دانشجو داشته‌ایم.

خادمی یکی از اهداف این دانشگاه را امکان ایجاد تحصیل برای همه عنوان کرد و با اشاره به تخفیف 50درصدی در برخی رشته‌ها، افزود: دانشگاه آزاد برای کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه سعی در ایجاد منابع درآمدی دیگر دارد و این واحد دانشگاهی نیز در این راستا اقدام به جایگزینی سوخت فسیلی به انرژی پاک و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ایجاد یک مجتمع رفاهی و ارائه 14 طرح تحقیقاتی با محوریت اقتصاد و تجاری‌سازی داشته است.

وی با بیان اینکه در طی 14 سال گذشته، در دانشگاه آزاد واحد سوادکوه بیش از 900 مقاله در سطوح مختلف چاپ شده است، افزود: 15 درصد از تولید علم ما در دو سال اخیر بوده و تا کنون بیش از 100 طرح تحقیقاتی پیشنهاد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با بیان اینکه بیش از 96درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه بومی هستند، یکی از معضلات تمام دانشگاه‌ها در سطح کشور را معضل صندلی خالی برشمرد و افزود: تعداد دانشجوی هر واحد دانشگاهی را باید به نسبت جمعیت شهرستانی که دانشگاه در آن واقع شده است، سنجید و هرچند در سرشماری‌ها جمعیت شهرستان حدود 43هزار نفر عنوان شده اما آمار واقعی کمتر از این میزان است و با توجه به این امر، جمعیت دانشجوی واحد دانشگاهی سوادکوه به نسبت جمعیت شهرستان خوب است.

خادمی از جمله اقدامات انجام شده در این واحد دانشگاهی در راستای کاربردی شدن رشته‌ها، به تعامل این دانشگاه با مرکز فنی حرفه‌ای در این شهرستان برای انجام دوره‌های کارآموزی اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه رشته‌هایی ارائه شده که با ظرفیت منطقه در حوزه کشاورزی، دامپروری، معدن، شیلات و آبخیزداری همخوانی دارد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان در دیدار حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تبریک انتصاب وی اظهار کرد: تغییرات و تحولات در زندگی ما نه‌تنها فرصت‌های جدید را به دست می‌آورند، بلکه به ما امکان رشد، یادگیری و تجربه‌ جدید را‌ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر تغییری می‌تواند به ما ارزش‌های جدیدی آموزش دهد و ما را به سمت بهبود و پیشرفت هدایت کند و باید آن را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و توسعه دیده و از این تجربه استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: همواره ارتباطات تنگاتنگ و مثبتی را با دانشگاه آزاد داریم و به‌عنوان یک مدرس دانشگاه از نزدیک شاهد حرکت رو به پیشرفت دانشگاه در تمامی ابعاد فرهنگی و علمی‌ هستم.

تقی‌پور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خود را در جنبه‌های مختلف علمی و فرهنگی ازجمله دانشکده حقوق، کشاورزی و داروسازی به‌عنوان یک نشان کشوری شاخص کرده که این دستاورد ارزشمند به همت استادان و دانشجویان به دست آمده است.

وی با اشاره به صحبت‌های کارآفرینی و اقتصادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشگاه‌ها نقش محوری در تحقق اهداف اقتصادی دارند و به‌عنوان مرکزی برای تولید دانش، تحقیقات علمی، و انتقال این دانش به جامعه عمل می‌کند و این فرآیند می‌تواند به توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم و اهداف مقدس نظام اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید