Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@00:42:35 GMT

تندروها شیپور را از سرگشاد می‌نوازند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۴۰۴۴

به گزارش پارس نیوز، 

آنها از این رفتارها تنها یک هدف داشتند و آن بر هم زدن تمرکز دولت بود اما دولت مرحله به مرحله برای لغو تحریم هایی که ظرف سال ها پیش به اجرا درآمده بودند و پایه های محکمی داشتند، اقدام کرد تا به حوزه نقل و انتقال منابع مالی رسید. FATF در خردادماه سال ۹۶ ایران را از لیست سیاه خارج کرد و در لیست خاکستری قرار داد تا ایران در مهلتی معین مقررات داخلی خود را اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس دولت یک سال پیش ۴ لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) و لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

این لوایح اگر در همان زمان خودش مراحل قانونگذاری خود را طی می کردند و به اجرا در می آمدند، شاید جلوی خیلی از بهانه گیری های آمریکا و حتی خروج این کشور از برجام را می گرفت اما کارشکنی مخالفان دولت و قدرت هوچی گری آنها آنقدر قوی بود که نگذاشتند پیش از مهلت مقرر یعنی قبل از خرداد سال ۹۷ لوایح تعیین تکلیف شوند.

ایران دوباره از FATF مهلت خواست و گروه اقدام مالی ۴ ماه مهلت ایران را تمدید کرد اما این مسئله با خروج آمریکا از برجام مصادف شد و همین مسئله به دلواپسان نوید داد که بر آتش کارشکنی ها بیفزایند تا دولت زمین گیر شود. بر همین مبنا بود که وقتی دوباره لوایح در دستورکار مجلس قرار گرفت، اقدام به سروصدا و طومارنویسی کردند. البته مجلس تصمیم خود را گرفت و هر چهار لایحه را به تصویب رساند. بعد از آن دلواپسان از تریبون ها و رسانه های خود روی دیگر ارکان نظام قانونگذاری فشار آوردند که اگر بر این لوایح مهر تأیید بخورد خیانت به کشور است.

مهلت دوم FATF نیز به پایان رسید و هیچ اتفاقی برای لوایح چهارگانه نیفتاد. گروه اقدام مالی چهارماه دیگر به ایران فرصت داد. از ۲۰ مهر تا امروز دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم مراحل قانونگذاری شان تکمیل و برای اجرا ابلاغ شدند. پیش بینی می شود که لایحه پالرمو نیز پیش از اجلاس ۲۰ بهمن FATF مراحل قانونگذاری اش به پایان برسد و برای اجرا به دستگاه های مربوط ابلاغ شود.

اما سرنوشت CFT در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بسیاری معتقدند فرصتی دیگر باقی نمانده و راهی جز این وجود ندارد که دیپلمات های کشور بروند و مهلتی دیگر از FATF بگیرند تا با استناد به تصویب و اجرای سه لایحه، برای چهارمین مرتبه وضعیت ایران در لیست خاکستری تمدید شود و بازگشت به عقب پیدا نکند.

از طرفی بسیاری حقوقدان ها و کارشناسان حوزه سیاست خارجی احتمال این اتفاق را که FATF مهلت دیگری به ایران بدهد، خیلی ضعیف می دانند. حالا باید منتظر ماند و دید FATF چه تصمیمی می گیرد.

دولت در این مدت هرآنچه در توان داشت در داخل و خارج صرف کرد تا کشور با مشکل مواجه نشود. در این مدت بارها اهمیت، ضرورت و همه ابعاد مسئله اعلام شد. تمامی  مسئولان اجرایی که دخیل در مسایل اقتصادی، معیشتی و ارتباطات بین‌المللی هستند از وزیر خارجه گرفته تا وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی بر این موضوع تاکید داشتند و دارند که در این شرایط تحریم، باید موقعیتی به وجود آید که به راحتی بتوانیم با کشورهای دوست ارتباط برقرار کنیم.

دولت حجت را بر همه تمام کرد و صریح و آشکار به همگان ضرورت ها را یادآور شد اما گویا اقلیتی که داعیه دلواپسی دارند، تصور می کنند با شعار و جوسازی می شود کشور را اداره کرد. اگر آنها به این می اندیشند که می توانند دولت را از طریق بازگشت پرونده ایران به لیست سیاه FATF زمین گیر کنند، بدانند که دقیقا دارند پا روی منافع ملی می گذارند چون حتی اگر در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده به واسطه تضعیف گفتمان اعتدال، پیروز شوند؛ آن وقت خودشان باید کشور را اداره کنند. چه طور می خواهند با کشورهای دوست همچون چین و روسیه مراوده مالی داشتند باشند. این آقایان تندرو دلواپس دارند شیپور را از سرگشاد می نوازند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دولت منابع مالی ایران لایحه قانون تروریسم مجلس شورای اسلامی زمین رسانه سیاست خارجی وزیر خارجه اقتصاد بانک مرکزی انتخابات مجلس ریاست جمهوری چین روسیه چین رسانه ریاست جمهوری سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!

خبرگزاری قرآنی ایکنا نوشت: داوود کیم، یوتیوبر مشهور کره جنوبی که چند سالی است مسلمان شده، از چند روز پیش با اعلام قصدش برای ساخت یک مسجد در کشور خود سروصدای زیادی به پا کرده، اما حالا نحوه تأمین بودجه این مسجد جنجالی شده است. این جنجال پس از اتهام جمع‌آوری کمک‌های مالی از مسلمانان خارج از کره جنوبی از جمله ایران برای پروژه ساخت مسجد در این کشور به وجود آمد.

داوود کیم ۳۰ ساله، یک تولیدکننده محتوای مشهور و تأثیرگذار است که از زمان گرویدن به دین اسلام در سال ۲۰۱۹، محبوبیت زیادی در میان مسلمانان غیرکره‌ای پیدا کرده است. او عمدتاً درباره مسلمانان کره جنوبی و تجربیات شخصی خود به عنوان یک مسلمان کره‌ای محتوا منتشر می‌کند.

اخیراً، کیم پس از اظهار مشارکت خود در تأمین مالی پروژه ساخت مسجد در شهر دایگو و جمع‌آوری کمک‌های مالی از دنبال‌کنندگانش، با نهاد‌های اسلامی رسمی در کره جنوبی درگیر شده است.

مسئله ساخت مسجد در دایگو از جمله موضوعات بحث‌برانگیز میان ساکنان و مقامات این شهر است که کیم از آن برای جلب توجه مخاطبان در کانال یوتیوب خود استفاده کرد.

این ادعا‌ها موجب ایجاد موج انتقادات از سوی نهاد‌های اسلامی رسمی و جامعه مسلمانان در کره جنوبی علیه کیم شد.

آنها او را به گمراه کردن و تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای منافع شخصی تحت پوشش پروژه‌های ساخت مسجد متهم کردند و خواستار توضیح در مورد نحوه استفاده از پول‌های جمع‌آوری شده از دنبال‌کنندگانش شدند.

اتحادیه اسلامی کره جنوبی نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که تنها نهاد اسلامی رسمی ثبت شده در کشور کره جنوبی که مجاز به ساخت مساجد در این کشور و جمع‌آوری کمک‌های مالی است، اتحادیه اسلامی است و این بدان معناست که داوود کیم صلاحیت قانونی برای ساخت مسجد در کره جنوبی را ندارد.

این اتحادیه با رنگ قرمز نوشت که ادعا‌های کیم برای طرح جمع‌آوری کمک‌های مالی و ساخت مسجد در این کشور هیچ ربطی به اتحادیه ندارد و یک مسئله شخصی است.

کیم از خود دفاع کرد

در همین راستا، کیم از خود دفاع و بر نیت خیرخواهانه خود تأکید کرد. او اشاره کرد که تنها قصد حمایت از جامعه مسلمانان در کره جنوبی و تسهیل زندگی دینی آنها را دارد. با این حال، جنجال در مورد شفافیت و مشروعیت روش جمع‌آوری کمک‌ها و نحوه هزینه آنها همچنان ادامه دارد.

کیم در این باره نوشت: «در مورد مسجد دایگو، من تمام پولی را که دریافت کردم برگرداندم».

داوود کیم با بیان اینکه مقامات تاکنون هیچ اتهامی علیه وی مطرح نکرده‌اند، افزود: «همه این جنجال‌ها در فضای مجازی پس از اینکه تصمیم گرفتم مسجدی در کره بسازم به وجود آمد... فریب دروغ‌های کسانی که از گسترش اسلام در کشور کره می‌هراسند را نخورید.»

وی همچنین گفت: «خدا از همه چیز آگاه است... نیت من برای خداست... و هرگز از ساختن مسجد در کره دست بر نمی‌دارم.»

کیم جای یا داوود کیم، خواننده و یوتیوبر معروف کره‌ای است. او در ۸ آوریل ۱۹۸۳ در سئول متولد شده و در سال ۲۰۱۹، به دین اسلام روی آورده و مسلمان شده است.

tags # کره جنوبی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران