Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق کرمان راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را سرآغاز نهضت صرفه‌جویی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان کرمان دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان پتانسیل بسیار خوبی در خصوص انرژی خورشیدی دارد لذا باید از این پتانسیل نهایت استفاده لازم را برد.

به گزارش ایسنا، "مهدی طبیب‌زاده" صبح امروز چهارم بهمن‌ماه در چهلمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: غفلت بسیار زیادی در استفاده از انرژی در استان و کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تاثیر انرژی بر کسب و کار سخن گفت و بیان کرد: ارزش مصرفی حامل‌های انرژی و انرژی الکتریکی در استان کرمان براساس قیمت‌های واقعی حدود 40 هزار میلیارد تومان است که تنها متاسفانه 4 هزار میلیارد تومان آن وصول می‌شود.

رییس اتاق کرمان بر لزوم توسعه نیروگاه‌های خورشیدی تاکید کرد و افزود: باید نهضت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان راه‌اندازی شود و باید پیک‌زدایی به سمت صنعت برد که می توان این کار را در تابستان سال آینده در دستور کار قرار دهیم.

وی راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را سرآغاز نهضت صرفه‌جویی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان پتانسیل بسیار خوبی در خصوص انرژی خورشیدی دارد لذا باید از این پتانسیل استفاده لازم برد.

طبیب‌زاده ظرفیت تولید انرژی خورشیدی استان کرمان را 10هزار مگاوات دانست و بیان کرد: باید برای تسهیل راه‌اندازی این نیروگاه‌ها اقدامات موثری از سوی استانداری کرمان و دستگاه های ذیربط صورت گیرد.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نيروگاه خورشيدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد عصر دیروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) در محل این مجتمع با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان، محسن داوری، فرماندار مشهد و علیزاده، مالک مجموعه‌ موج‌های آبی مشهد برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیر مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد در این مراسم اظهار کرد: بزرگ‌ترین جکوزی کشور را براساس نیازسنجی های موجود در مجموعه موج‌های آبی ایجاد کردیم. باتوجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد مخاطب ما را زائران و مسافران تشکیل می‌دهند، به همین منظور یک نیازسنجی دقیق انجام شد و متوجه شدیم قشر بالای ۴۵ سال ما که از این مجموعه استفاده می کنند نیاز به فضایی برای تفریح و البته ورزش دارند، به همین منظور تصمیم گرفتیم بزرگ‌ترین جکوزی کشور را هم در مجموعه آبی خودمان راه اندازی کنیم و خدمات جدیدی را به علاقه مندان ارائه دهیم.

وی افزود: این مجموعه افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه داشت که باتوجه به شرایط موجود امیدواریم پاسخگوی نیاز مراجعان محترم باشیم.  به طور متوسط ۶ ساعت و نیم میزبان هر فرد هستیم و تمام تلاش و امکانات خود را به کار می‌گیریم که بهترین امکانات را با بهترین شرایط در اختیار مراجعین بگذاریم.

نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در بخشی از این مراسم گفت: این پروژه که توسط موج‌های آبی بنا شده، نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. به عنوان مثال پشت بام‌ها فضاهایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای پرت مجموعه‌ها محسوب می‌شوند اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های درآمدی را داشت.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!