Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن ارائه گزارش از طرح‌های ملی و استانی از سال 90 تا کنون، اظهار کرد: طرح‌های ملی چون بشارت 1445 تا 1449 و همچنین 1451، دوره مفاهیم نهج‌البلاغه از سوی مؤسسه قرآن و نهج‌لبلاغه قم به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان و همچنی نورالهدی از جمله این برنامه‌های ملی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجموع این دوره‌ها و طرح‌های ملی و استانی10 هزار و 970 نفر آموزش دیده‌اند که خرم آباد، سلسله و بروجرد در رتبه‌های اول تا سوم و شهرستان‌های ازنا، رومشکان و چکینی در رتبه‌های10، 11 و 12 هستند.

امیدیان اظهار کرد: طرح ملی 1445 با619 نفر، طرح ملی1446، سه هزار و 710 نفر ، طرح ملی 1447 با هزار و 349 نفر و دوره مفاهیم نهج‌ابللاغه با 514 نفر، طرح ملی 1448 با هزار و 465 شرکت‌کننده، طرح نورالهدی با 87 نفر، طرح قرآنی 1449 با هزار و 350 نفر، طرح آیه‌های همدلی با محوریت سوره حجرات با 731 نفر و طرح ملی 1451 با هزا ر و 139 شرکت‌کننده، برگزار شد.

وی با اشاره به طرح‌های قرآنی سطح استان از سال90 تا کنون، بیان کرد: برپایی مسابقه تفسیر سوره حجرات با هزار و 64 شرکت‌کننده طی ایام نوروز، مسابقه دعای مکارم‌الاخلاق در سال 94 با 618 شرکت کننده، مسابقه مطهرون پیرامون احکام قرآنی در سال 96، با 756 شرکت‌کننده و جشنواره کودک و نوجوان، جوان و خانواده در سال‌های 90، 93، 94، 95 و 96 با جمعیتی بالغ بر 10 هزا ر و 17 نفر تشکیل شد.

امیدیان بیان کرد: در طرح‌های استانی خرم‌آباد، دورود، کوهدشت رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرد و شهرستان‌ها پلدختر رومشکان و چکینی رتبه‌های 9، 10 و 11را بدست آوردند.

وی ادامه داد: همچنین در قالب اردوهای آموزشی از سال 90تا 95، هزار و 867 نفر در اردوی راهیان نور، کربلا، مشهد مقدس، قم، اصفهان و تهران حضور داشتند که در مجموع خرم‌آباد با 445 نفر، بروجرد با 261 نفر و شهرستان دورود با 211 نفر رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و شهرستان‌های ازنا با 112 نفر، رومشکان با 84 نفر و چکینی با 23 نفر رتبه‌های 9، 10 و 11 را بدست آورند.

امیدیان بیان کرد: همچنین به تفکیک سال‌ها، در سال 90، 597 نفر، در سال 91، 383 نفر، در سال 92، 190 نفر، در سال 93، 250 نفر، در سال 94، 300 نفر و در سال 95 نیز 147 نفر در قالب این اردوها حضور داشتند.
وی افزود: بیش از 28 هزار نفر هم در در مسابقه و هم طرح‌های استانی و ملی حضور داشته و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآن مؤسسات قرآنی طرح های ملی و استانی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز