Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحمن شهنوازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خشکسالی حدود 20 ساله سیستان و بلوچستان را در گیر کرده که در 2 سال اخیر شاهد شدیدترین نوع آن در این استان بودیم.
وی ادامه داد: بیشترین خسارت خشکسالی این مدت در بخش کشاورزی و زیرساخت های سیستان و بلوچستان رخ داده است.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: شدت خشکسالی امسال به حدیست که میزان غلظت گرد و غبار در زابل واقع در شمال این استان به 60 برابر حد مجاز رسید که هیچ زمان تا این حد رخ نداده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عدم آورد رودخانه هیرمند و نزول باران در جنوب سیستان و بلوچستان را از دیگر پیامدهای خشکسالی امسال در این استان عنوان کرد.
شهنوازی افزود: آبرسانی سیار به حدود سه هزار روستا در سیستان و بلوچستان را می توان از اثرات نامطلوب خشکسالی در این استان پهناور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 160 روز توفانی و نامناسب در سیستان و بلوچستان گزارش شده است، گفت: با توجه به اینکه امسال این استان یکی از خشکترین سالهای خشکسالی خود را تجربه می کند باید برنامه ریزی لازم انجام شود تا مشکلات مردم به حداقل کاهش یابد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به تداوم خشکسالی در این استان درخواست تشکیل کارگروه ملی احیای تالاب بین المللی هامون، توسعه اراضی دشت باهوکلات در سطح 6 هزار هکتار، پیگیری حق آبه رودخانه هیرمند، درخواست اعتبار 50 میلیارد تومانی برای مهار ریزگردها و غیره مورد توجه قرار گرفته است.
وی ایجاد سایت اسکان، پیش بینی سبد غذایی برای ساکنان مناطق دچار بحران سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری جمعیت، خرید علوفه برای نگه داشت دام، خرید تانکر آبرسانی در روستاهای در معرض تنش آبی و اختصاص آرد مورد نیاز و جمع آوری شن های روان از روستاها را از دیگر پیشنهادات برای رفع مشکلات این استان در حوزه بحران خشکسالی برشمرد.
به گفته رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان این استان امسال سکان دار کم بارش ترین استان کشور شده به طوریکه در بازه زمانی از یکم مهر تاکنون این استان تنها 4.9 دهم میلی متر بارندگی دریافت کرده است.
اله بخش ریگی افزود: سیستان و بلوچستان نسبت به بلند مدت مشابه افزون بر 90 درصد کاهش بارندگی را تجربه کرده و هم اینک سکاندار کم بارش ترین استان کشور است.
رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در یک دوره 10 ساله تا پایان آذر ماه امسال 100 درصد این استان دچار خشکسالی شده به طوریکه 83.1 درصد آن درگیر خشکسالی شدید و 16.8 درصد دچار خشکسالی بسیار شدید است.
7316**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها تالاب خشکسالی سیستان و بلوچستان گرد و غبار مهاجرت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد

محمد رئیسی  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان  گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع باد و باران در برخی از شهر‌های سیستان و بلوچستان، نشست مدیریت بحران این شرکت تشکیل و تمامی تیم‌های عملیاتی و پیمانکاری شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این خسارت‌ها در برخی مواقع باعث خاموشی‌های موقتی می‌شود، که با ثبت خاموشی در سامانه‌های شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، کارکنان عملیاتی این شرکت در مناطق آسیب دیده حاضر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صبوری و همکاری مشترکان برق در شرایط بحرانی بسیار مهم است، گفت: شهروندان گرامی در صورت بروز هر گونه خاموشی و یا خسارت به شبکه برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات و یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد