Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: سه سوداگر غیرمجاز میراث فرهنگی در جریان کاوشهای غیر قانونی در برخی مناطق تاریخی استان برای سرقت آثار قدیمی دچار حادثه شده و کشته شدند. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سرهنگ حسن محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی در پاسداری و مراقبت از داشته‌های تاریخی و فرهنگی این خطه از کشور اظهار داشت: امسال 3 کاوشگر غیرمجاز و سوداگر میراث فرهنگی در جریان حفاری و کاوش غیرمجاز آثار تاریخی در برخی مناطق تاریخی شهرهای استان جان خود را  از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک از این سوداگران غیرمجاز در شهرستان ارومیه به سبب سستی خاک زمین و ریزش آوار و سنگ کشته شد و 2 نفر دیگر نیز در چالدران در حالیکه در حفره‌های ایجاد شده با عمق زیاد در حال کاوش آثار تاریخی بودند جان باختند.

به گفته وی هرگونه حفاری غیرمجاز برای کشف آثار و اشیاء تاریخی در محوطه‌های ثبتی یا غیر ثبتی توسط هر فرد یا ارگانی جرم است و نیروی انتظامی برابر ضوابط قانونی با متخلفین برخورد می‌کند.

وی با اظهار اینکه کاهش جرائم در حوزه مسائل تاریخی و میراث فرهنگی در آذربایجان غربی رخ داده اظهار داشت: این مهم با تلاش شبانه‌روزی پرسنل خدوم  یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و با فعال‌سازی مشارکت‌های اجتماعی و مردمی به‌ویژه در حوزه‌های روستایی و تعامل ارگان‌های همیار به دست آمده است.

پروسه طولانی احداث اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان غربی/90 درصد متقاضیان با در بسته مواجه می‌شوندآذربایجان غربی| بانک‌ها مانع آغاز سرمایه گذاری‌های صنعت گردشگری در نقده هستندمبادی‌های ورودی آذربایجان غربی محل معرفی آثار تاریخی و گردشگری می‌شود

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی تصریح کرد: به‌زودی موزه‌های استان به سامانه مرکز هشدار الکترونیک وصل می‌شوند چراکه استفاده از فناوری‌های نوین در امر حفاظت از آثار تاریخی یک اولویت مؤکد از نظر پلیس به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

R41361/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

دیگر خبرها

  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت