Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:19:01 GMT

تشکل های مردمی در برنامه های دهه فجر مشارکت کنند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۵۲۸۷

تشکل های مردمی در برنامه های دهه فجر مشارکت کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر، بر برنامه ریزی جهت تحقق منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت هرچه بیشتر تشکل های مردمی در ایام دهه فجر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام عسگر مهدی کیا»، در جلسه شورای هیئات مذهبی شوشتر که با محوریت ایام فاطمیه و ایام الله دهه فجر برگزار شد، گفت: هیئات مذهبی نقشی مهم و تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌ اند به گونه ‌ای که اکثر انقلابیون در بستر هیئت مذهبی رشد کرده و به فعالیت خود در راستای اضمحلال حکومت شاهنشاهی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی پرداخته‌ اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر، افزود: برنامه ریزی جهت تحقق منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت هرچه بیشتر تشکل های مردمی از جمله هیات مذهبی و انجمن های اسلامی در آئین های دهه مبارک فجر از مهم ترین وظایف ما محسوب می شود لذا باید نهایت سعی و تلاش در جهت برگزاری باشکوه مراسم دهه فجر صورت گیرد.

 

سپس محسن محمدی، رئیس شورای هیئات مذهبی، با تاکید بر برگزاری با شکوه دهه فجر و ایام فاطمیه، تصریح کرد: هیئات مذهبی می توانند دژ محکمی در مقابل حملات دشمن باشند و شورای هیئات مذهبی اتاق فکر این هیئات است.

 

محمدباقر عباسی دیگر عضو شورای هیئات مذهبی، هم عنوان کرد: یکی از دلایل بقای هیئت های مذهبی مردمی بودن این نهادهای مدنی و دینی بوده که این امر راز ماندگاری اسلام نیز تلقی می شود.

 

از جمله مصوبات این جلسه برگزاری همایش فاطمیون، پیگیری ثبت هیئات مذهبی در سامانه طوبی، اجرای برنامه های انقلابی با محوریت فاطمیه و دهه فجر توسط هیئات مذهبی به ویژه فاطمیه دوم بود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع حضرت زهرا س چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبي بیرجند شوشتر هیئات مذهبی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، گفت: شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نهادهایی که با نفس قدسی حضرت امام(ره) تأسیس شدند موجب خیر برکت هستند.

وی با اشاره به اینکه اراده مردم در شوراها نقش اساسی دارد، مطرح کرد: تشکیل شوراها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل اتفاقات بسیار مطلوبی در شوراها رقم خورده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شوراها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شوراها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شوراها بها داده شود.

وی با تأکید بر اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ماست، خاطرنشان کرد: به همین منظور باید اقدامات بیشتری را به شوراها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شوراها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات سبب شده است که نگاه مردم به شوراها تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شوراها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولان استان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زحمات مسئولان نظام باید برای مردم تبیین شود، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات، زحمات بسیاری کشیده است.

مسئولان با تصمیمات شوراها همراهی کنند

ماشاءالله سعادتمند ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم، برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دو شهرستان جعفرآباد و کهک به استان قم اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، مطرح کرد: 10 اصل قانون اساسی نیز مرتبط با شوراهاست.

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های یک منطقه باید توسط شوراها ریل‌گذاری شود، عنوان کرد: همچنین طبق قانون، نظارت نیز بر عهده شوراهاست.

وی با تأکید بر اینکه با تصمیمات شوراها نباید مخالفت شود و همه مسئولان باید با آن همراهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: انحلال شوراها نیز خارج از اراده شخصی است و تنها طبق قانون می‌توان شوراها را منحل کرد.

سعادتمند با بیان اینکه در راستای آموزش دهیاران و شوراها سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد، تصریح کرد: این آموزش‌ها موجب می‌شود که در مسیر خدمت‌رسانی خود کم‌تر دچار لغزش شویم. شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند و مردم زمانی که مشکلی داشته باشند، ابتدا به شوراها مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است