Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.   رخی از این اخبار از وضعیت امنیت دانشجویان دانشگاه شریف تا بازرسی بازرسان آژانس هسته ای از دانشگاه ها و شرح ما وقع آن، به شرح زیر است:   اقدامات دانشگاه شریف برای تامین امنیت دانشجویان/ استقرار کانکس و نصب دوربین در اطراف خوابگاه‌ها

فاطمی زاده، معاون دانشجویی دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین اقدامات این دانشگاه برای تامین امنیت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: هفته گذشته جلسه‌ای را در فرمانداری تهران با نیروی انتظامی داشتیم که مساعدت خوبی را در این زمنیه داشتند وقرار شد که گشت‌های نیروی انتظامی و امدادی در این منطقه افزایش پیدا کنند.

حجت‌الاسلام صالحی: در حوزه قرآن باید فعالیت جهادی و انقلابی انجام شود/ شرکت ۲۵۰هزار نفر از دانشگاهیان در جشنواره قرآنی

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اولین نشست دبیران استانی قرآن و عترت که در مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه در احادیث زیادی انجام به دستورات قرآن امر شده است، گفت: ما قرآن می‌خوانیم بهره هم از آن می‌بریم، اما آن بهره‌ای را که باید نمی‌بریم.

این مشکلی است که هم جامعه دانشگاهی و هم خودمان به آن مبتلا هستیم، چراکه از فرهنگ قرآنی فاصله گرفته‌ایم.

انتخابات شورای صنفی دانشجویی ۵ واحد دانشگاهی دانشگاه تهران برگزار می‌شود

معاونت دانشجویی دانشگاه تهران درخصوص برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویی بهمن ۱۳۹۷ اطلاعیه صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: انتخابات شورای صنفی دانشکده‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی، اقتصاد، کارآفرینی، پردیس دانشکده‌های فنی (به غیر از دانشکده فومن، کاسپین و محیط زیست) و خوابگاه‌های پسران در تاریخ ۱ بهمن ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۷ به‌صورت الکترونیکی و با مراجعه به آدرس vote.ut.ac.ir برگزار می‌شود.

سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور آغاز شد

طبق دستورالعمل اجرایی جشنواره برگزاری مرحله دانشگاهی (بخش آوایی) جشنواره در دی و بهمن ماه سال جاری، آزمون رشته‌های حفظ بخش آوایی و نیز رشته‌های بخش معارفی، همزمان در تاریخ ۹۷.۱۲.۶ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

۱۲ هزار دانشگاهی به عتبات اعزام می شوند

بر اساس این گزارش، در این دوره ۱۲ هزار دانشجو، اساتید دانشگاه و کارمندان دانشگاهی در قالب ۳۰۰ کاروان اعزام می‌شوند که بازه زمانی اعزام از اول بهمن تا ۱۰ اردیبهشت ماه خواهد بود.

گفتنی است، براساس انعقاد تفاهمنامه با بانک ملت وام ۳ میلیون تومان برای کاروان‌های هوایی، ۲ میلیون تومان ویژه کاروان‌های زمینه پرداخت می‌شود که بازپرداخت آن ۱۸ ماهه و با سود ۴ درصد است. همچنین صندوق رفاه یک و نیم میلیون تومان وام به دانشجویان متاهل و یک میلیون به دانشجویان مجرد پرداخت می‌کند که بازپرداخت وام صندوق رفاه پس از پایان تحصیل دانشجویان خواهد بود.

حجت الاسلام صالحی: مهلت ثبت نام ازدواج دانشجویی تا ۳۰ بهمن تمدید شد

حجت الاسلام محمدمهدی صالحی با اعلام این خبر تصریح کرد: بنا به اعلام رسمی سامانه ازدواج دانشجویی مهلت ثبت نام برای شرکت در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت پایان دی ماه اعلام شده بود که با توجه به استقبال بالای زوج‌های دانشجو مهلت ثبت نام تا ۳۰ بهمن ماه تمدید می‌شود.


غفاری: بودجه ۹۸ پاسخگوی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نیست/ باید دولت توجه بیشتری به این حوزه داشته باشد
غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص وضعیت بودجه فرهنگی در سال ۹۸ گفت: هنوز به طور قطعی رقم‌ها اعلام نشده، اما رقم‌ها براساس جدول‌هایی که اعلام کردند تصویب خواهد شد و ممکن است تغییر کند.

آمار دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در آمریکا و کانادا اعلام شد

جلسه ۹۴ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی پیش نویس «سند مهاجرت دانشجویان و دانش آموختگان کشور» اختصاص داشت؛ گزارش تدوین شده در این زمینه ارائه شد.

غفاری:حاکمیت چهل ساله انقلاب نشان‌دهنده قوت و پایداری اندیشه اسلامی است

غلامرضا غفاری در دیدار با مسئول بسیج اساتید و اعضای شورای بسیج وزارت علوم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجلیل از فداکاری ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی باید دستاورد‌های علمی این انقلاب را برای جوانان تبیین کنیم.

زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی اعلام شد/ ثبت تقاضا تا پایان نیمسال تحصیلی

صندوق رفاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تقویم زمانبندی تسهیلات رفاهی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با اولویت دانشجویان مستعد کم بضاعت اعلام شد.


برای تسریع در پرداخت لیست وام و واریز هرچه سریع‌تر آن‌ها نسبت به ارسال تعداد محدود و تائید معاونت لیست‌ها در اسرع وقت برای هریک از وام‌ها اقدام شود.
غلامی: بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی انجام شد/ در جریان جز‌ئیات نبودیم

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران در خصوص بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌های کشورگفت: این بازرسی با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی انجام شد و ما از جزییات آن مطلع نیستیم.

وی افزود: وزارت علوم در این خصوص اقدامی انجام نداده و باید جزییات را از دبیر شورای عالی امنیت ملی سوال کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اخبار آخر هفته آژانس هسته ای بازرسی از دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید