Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@12:21:21 GMT

۵۰ پروژه میراث فرهنگی گیلان افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۵۴۳۳

۵۰ پروژه میراث فرهنگی گیلان افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۵۰ پروژه در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « شهرود امیرانتخابی» صبح امروز(پنج‌شنبه،4بهمن) در جمع خبرنگاران با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایام الله دهه فجر به عنوان مهم‌ترین مقوله انقلابی و میراث ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه ایام دهه فجر فرصت خوبی برای انعکاس اقدامات صورت گرفته از سوی خدمتگذاران نظام است، افزود: با سپری شدن چهل بهار از عمر انقلاب اسلامی، توفیقات امروز کشور در توسعه و آبادانی را مرهون تلاش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت خالصانه مسئولان هستیم.

 

وی با اشاره به فعالیت‌ها و تلاش‌های بی شائبه اداره کل میراث فرهنگی گیلان در راستای ارتقای صنعت گردشگری، اشاعه فرهنگ و هنر اصیل گیلانی و نیز حراست از ابنیه تاریخی، گفت:  ماحصل این تلاش‌ها، بهره برداری از ۵۰ پروژه عملکردی این اداره کل در سال جاری است.

 

امیرانتخابی "حمایت از کالای ایرانی " را سرفصل تمامی فعالیت های میراث فرهنگی گیلان در سالهای اخیر دانست و تصریح کرد: رسیدن به این مهم مستلزم تعاملات بین دستگاهی و ‌نیز همراهی سازمان‌های مردم نهاد و سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهدبود.

 

وی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر از 50 پروژه این نهاد با حضور مسئولان کشوری و استانی بهره برداری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: پروژه های سرمایه‌گذاری شامل ۲۸ طرح گردشگری اعم از ۳ هتل، ۳ مجتمع اقامتی و پذیرایی، ۲ مهمانمذیر، ۱۰ مجموعه بین راهی و سفره خانه سنتی، ۳ مجموعه بومگردی و ۷ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و ۱۴ کارگاه صنایع دستی، ۸ طرح مرمتی درحوزه میراث فرهنگی است.

 

مدیر کل کیراث فرهنگی گیلان اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری پروژه‌ها در بخش خصوصی بالغ بر ۹۸۹ هزار میلیون ریال و پروژه‌های بخش دولتی بالغ بر ۲۴ هزار میلیون ریال  است.

 

امیرانتخابی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۹۱۸ نفر در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حمایت از تولید داخلی و تکیه بر توانایی‌های فردی و اجتماعی خانوار روستایی را گامی در میسر نمودن حمایت از تولید داخلی قلمداد کرد و گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی از طریق آموزش نیروی انسانی، صدور کارت شناسایی و پروانه تولید انفرادی،مشاوره در جهت ایجاد اشتغال و راه اندازی شبکه توزیع و نیز اعطای مبلغی بالغ بر ۱۷۶ هزار میلیون ریال تسهیلات را بخشی از فعالیت های صورت گرفته در سالهای اخیر است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضرت زهرا س انقلاب استان بوشهر مراجع و علماء مراجع مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی درجلسه شورای معاونین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 20  اثر تاریخی در استان تعیین حریم شده که با این آثار ،تعداد آثار تاریخی ثبت ملی شده استان به یکهزار و ۸۰۹ اثر رسیده است.

داوود فرازی افزود: همچنین ۳۴  اثر تاریخی شناسایی شده که پرونده‌های آنها برای مطالعه و بررسی جهت ثبت ملی شدن به تهران ارسال شده است.

فرازی در ادامه اظهارکرد: برای توسعه موزه‌های استان اقداماتی صورت گرفته و یا دردستور کار قرارگرفته است که از آن جمله می‌توان به موزه‌های میاندوآب، بوکان و موزه صلح سردشت اشاره کرد.

معاون امور مجلس و حقوقی وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این جلسه گفت: همجواری با چند کشور خارجی فرصت و ظرفیت مناسبی برای آذربایجان‌غربی است و این استان با برخورداری از این ظرفیت می‌تواند به مقصد سفرگردشگران تبدیل شود.

جواد واحدی، با تأکید بر لزوم اهتمام و جدیت مسئولان حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان‌غربی برنامه هایی را که تدوین شده بود به درستی انجام داده است.

واحدی، با بیان اینکه امروز می‌توانیم درآمد گردشگری را به رخ نفت بکشیم،تصریح کرد: درگذشته شناسنامه نداشتیم و در حد سازمان دیده می شدیم اما امروز وظایفی از دولت گرفتیم که انقلاب بزرگی در شرح وظایف به شمار می‌رود.

معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در بحث معرفی و شناساندن ایران به دنیا با جدیت عمل کرده است.

پس از این جلسه با حضور معاون امور مجلس و حقوقی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استانی یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای پنج نفر احداث شده است، دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری