Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شوراي شهر تهران: قصد داريم مردم ايران و جهان با مراسم شاد نوروز در پايتخت ارتباط تنگاتنگي برقرار کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، رئيس کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران با اشاره به طرح نوروزگاه‌هاي خيابان وليعصر (عج) گفت: بر اساس ايده يکي از مشاوران، طرح 3 پلازاي شهري براي ميدان راه آهن در جنوب، باغ فردوس در منطقه يک و برادران مظفر در منطقه 6 مطرح شده که اميدواريم بتوانيم با 3 رويکرد متفاوت آن را اجرايي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه گفت: نوروز متعلق به همه مردم ايران است، به همين منظور به دنبال ايجاد فضا و فرصتي براي شهروندان تهراني و گردشگراني که به تهران سفر مي‌کنند، هستيم.
محمد جواد حق شناس افزود: به دنبال آن هستيم تا مردم ايران و جهان با نوروز و مراسم شادي که در اين ايام در پايتخت برگزار مي‌شود، ارتباط تنگاتنگي برقرار کنند.
عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه نوروز متعلق به همه فارسي زبانان و اقوام 10 کشور تاجيکستان، افغانستان، جمهوري آذربايجان، ارمنستان، ترکيه، عراق، ازبکستان، ترکمنستان، قرقيزستان و قزاقستان است، تاکيد کرد: نوروز يکي از عوامل پيوند دهنده بين مردم، دولت‌ها و حکومت‌هاي اين کشورهاست و از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است.
حق شناس بيان کرد: بيش از يک دهه است که هفت سين نوروزي حتي در آمريکا " کاخ سفيد" کشوري که به دشمني با ايران شهرت دارد، پهن مي‌شود، اين امر نشان از آن دارد که آيين نوروزي در آن کشور هم گرامي داشته مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه يکي از رويکرد‌هاي اين دوره شوراي شهر استقبال از نوروز به صورت روشن و مناسب است، افزود: سال گذشته از اسفندماه مراسم نوروزخواني را از خود شوراي شهر تهران آغاز کرديم و در ادامه نيز اين برنامه در نواحي و مناطق مختلف تهران اجرايي شد.
به گفته حق شناس با همت شهرداران مناطق و سازمان زيباسازي توانستيم با برگزاري نوروزگاه در منطقه مرکزي تهران بلوار کشاورز توجه مردم را به اين منطقه معطوف کنيم.
رئيس کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران با بيان اينکه سال هاست که تهران مقصد گردشگران داخلي و خارجي شده است، تصريح کرد: بر اساس آمار‌هاي به دست آمده در خصوص ضريب اشغال هتل‌هاي پايتخت اين موضوع نشان مي‌دهد که تهران به نسبت گذشته در جذب گردشگر اقدامات خوبي انجام داده است.
به گفته حق شناس در ايام نوروز بيش از 65 درصد گردشگران در هتل‌هاي بزرگ تهران اقامت دارند که اين موضوع نشان از ظرفيت جذب گردشگر در ايام نوروز دارد.
وي با اشاره به اينکه بهترين زمان ديدار از تهران در ايام نوروز است، تاکيد کرد: نبود ترافيک، پاکيزگي هوا باعث شده که شرايط براي سفر گردشگران به تهران نسبت به گذشته افزايش يابد. در اين ايام آسمان شهر تهران هميشه آبي است و مي‌توان از جنوبي‌ترين نقطه تهران دماوند را مشاهده کرد.
رئيس کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران ادامه داد: از همکارانم در شهرداري تهران انتظار دارم تا هر چه سريعتر هماهنگي‌هاي لازم را براي برگزاري نوروزگاه‌ها انجام دهند.
وي ادامه داد: معاونت اجتماعي و فرهنگي، سازمان فرهنگي و هنري، شهرداران مناطق 22 گانه و همچنين سازمان زيباسازي شهر تهران بايد در ايام نوروز برنامه‌هاي شادي که تجربه نياکان ما بوده و به صورت مناسب و ارزشمندي به ما رسيده را در سطح فضا‌هاي شهري به نمايش بگذارند.
عضو شوراي شهر تهران با تاکيد بر اينکه خيابان، ولي عصر (عج) يکي از مناطقي بسيار ارزشمند ما با هويت تاريخي، فرهنگي و گردشگري است، گفت: برنامه‌هاي شهرداري تهران از ميدان راه آهن به عنوان يکي از مهمترين و ارزشمندترين ورودي‌هاي تهران آغاز و تا ميدان تجريش ادامه خواهد داشت. در اين خيابان برنامه‌ها بايد آنگونه که شايسته نام خيابان است، اجرا شوند.
حق شناس به نشست مشترکي که با حضور شهرداران 4 منطقه 1، 3، 6 و 11 برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: شهرداران اين 4 منطقه، قطعه‌هاي متفاوتي از خيابان، ولي عصر (عج) که محل برگزاري طرح نورزگاه است را مديريت مي‌کنند به همين منظور اميدواريم بتوانيم در اين طرح فضا‌هاي مناسبي براي شهروندان ايجاد کنيم.
وي با بيان اينکه سازمان زيباسازي به موضوع نوروزگاه‌ها نگاه کلان دارد، افزود: بر اساس ايده يکي از مشاوران طرح 3 پلازاي شهري براي ميدان راه آهن در جنوب، باغ فردوس در منطقه يک و برادران مظفر در منطقه 6 مطرح شده که اميدواريم بتوانيم با 3 رويکرد متفاوت آن را اجرايي کنيم. اين پلاز‌هاي شهري محل حضور مردم در ايام نوروز خواهند بود.
رئيس کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران اضافه کرد: ميدان راه آهن، ميدان منيريه، پارک دانشجو، توانير، ونک، پارک وي، پارک ساعي، پارک ملت، باغ فردوس و ميدان تجريش محور‌هاي اصلي نوروزگاه شهر تهران هستند. همچنين همه تقاطع‌هاي اصلي مانند سه راه جمهوري، پارک وي، تقاطع، ولي عصر با ميرداماد، شهيد بهشتي و مطهري نيز مي‌توانند يکي از محور‌هاي اصلي طرح نوروزگاه باشند.
وي ادامه داد: اميدواريم بتوانيم امکان حضور هنرمنداني که با خانه‌هاي تئاتر، موسيقي و هنر‌هاي تجسمي همکاري دارند در فضا‌هاي شهري تعريف کنيم.
حق شناس تاکيد کرد: گذر هنر در خيابان برادران مظفر محور هنر‌هاي تجسمي است به همين دليل اميدواريم در اين منطقه با محوريت فرهنگستان هنر اتفاق مناسب شکل پيدا کند و براي هنر نقاشي، ديوارنگاري و مجسمه سازي فضا و فرصت مناسبي فراهم کنيم.
رئيس کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تاکيد کرد: در برنامه پنج ساله سوم شهرداري براي اولين بار در مورد اين گذرگاه‌ها اعضاي شوراي شهر به اتفاق نظر و راي دادند و قرار شد در اين برنامه بحث تقويت اين گذرگاه‌ها، پهنه‌ها و ميادين اصلي شهر در دستور کار قرار گيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نوروزگاه راه آهن تجريش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

اگرچه پیشتر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست