Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی و صنعتی شدن شهرها تحرکات فیزیکی افراد به طرزی قابل توجه ای کاهش پیدا کرده است و همین مسئله باعث بروز چاقی و اضافه وزن در بین افراد می‌شود.

چاقی عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی سرطان است که به دلیل مصرف غذای ناسالم، تعداد مبتلایان به این بیماری‌ها در جهان افزایشی چشمگیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قد و وزن ۲ فاکتور مهم و اثرگذار بر سلامتی افراد است به‌طوری‌که اگر نسبتی خوب بین این ۲ شاخص وجود داشته باشد فرد از اندامی مناسب برخوردار است. در این بین شاخص توده بدنی یا بی ام آی یک از ابزارهای اندازه‌گیری میزان تناسب اندام افراد است.

اگر در تقسیم میزان وزن بر قد عدد به دست آمده کمتر از ۱۵ باشد، کمبود وزن بسیار شدید در فرد مورد نظر دیده می‌شود و اگر بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ باشد این مسئله به معنای وزن نرمال و طبیعی افراد است.

افراد چاق شاخص توده بدنی آن‌ها در محدوده بین ۳۰ تا ۳۴.۹ است و اگر بی ام آی افراد بیشتر از ۴۰ باشد نشان دهندهآن است که آن‌ها دچار چاقی بسیار شدید هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد

در آخرین بازی از هفته 34 سری آ 2023/24، جنوا مقابل کالیاری به برتری 3-0 رسید. با این نتیجه، تیم آلبرتو جیلاردینو به رتبه دوازدهم جدول صعود کرد و از نظر ریاضی، بقای این تیم تضمین شد.

جنوا که به تازگی از ابتدای فصل جاری به سری آ برگشته است، خیلی زود و به راحتی بقای خود را مسجل کرد. آنها در طول فصل هرگز خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس نکردند و همواره فاصله ای ایده آل با منطقه سقوط داشتند. آلبرتو جیلاردینو با مهره های هجومی چون آلبرت گودموندسون و متئو رتگی بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شد و همچون برخی دیگر از سرمربیان جوان ایتالیایی، آینده درخشانی در انتظار او خواهد بود. کسب 42 امتیاز تا پایان هفته سی و چهارم برای جنوا حداقل طی 8 فصل اخیر سری آ بی سابقه است. 

نیمه پایین جدول سری آ

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • تاکید جانشین فراجا بر بازرسی همیشگی از ۷ شاخص در انتظامی کشور
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد