Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاومت دستگاه‌های دولتی در کرمانشاه در مقابل فروش خانه‌‌های ‌سازمانی برخلاف قانون مصوب سال۸۸ است و همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرصاد ، سال 88 بود که قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی را از ادامه مالکیت خانه‌های سازمانی منع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ماده 8 قانون ساماندهی مسکن و اصلاحیه‌ این ماده، تمام دستگاه‌های دولتی وظیفه داشتند حداکثر ظرف مدت سه ماه، لیست کامل مشخصات و تعداد خانه‌های سازمانی خود را به وزارت اقتصاد و دارایی ارائه کنند و برای فروش مزایده‌ای همه این واحدها در جدول زمانی پنج ساله برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

همچنین به دستگاه‌ها اجازه داده شده بود که کارمندان ساکن در این خانه‌ها را به شرط نداشتن مسکن، در اولویت فروش بدون مزایده - واگذاری به‌شکل قیمت کارشناسی- قرار دهند.

اما اخبار رسیده به مرصاد و شواهد امر نشان می‌دهد که در کرمانشاه هنوز اقدام موثری برای واگذاری خانه‌های سازمانی از سوی دستگاه‌های دولتی سر نزده است و پرونده خانه‌داری و اجاره‌داری این دستگاه‌ها هنوز باز است.

با این حال، با گذشت حدود 10 سال از ابلاغ قانون فروش خانه‌های سازمانی، این خانه‌ها برخلاف آنچه قانون در مورد ضوابط فروش آنها از طریق مزایده یا فروش به کارمندان ساکن، برای تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مشمول تکلیف کرده است، ظاهرا اقدامی برای واگذاری آنها صورت نگرفته است.

در بین دستگاه‌های دولتی در کرمانشاه استانداری به تنهایی 10 بلوک با 25 واحد مسکونی سازمانی دارد که طبق آیین نامه اجرایی ماده (8) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باید تا تاریخ 93/1/24 به فروش می رسیده ولی تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

طبق اخبار رسیده به مرصاد در حال حاضر به جز برخی کارمندان بومی حتی افراد معزول که هیچ سمتی در دستگاه های دولتی هم ندارند در این منازل سکونت دارند!

اینکه چرا بعد از گذشت پنج سال از مهلت قانونی واگذاری خانه های سازمانی، دستگاه‌های دولتی استان در برابر این موضوع مقاومت کرده اند یک طرف ماجراست و از سوی دیگر هم باید دید نهادهای بازرسی و نظارتی چطور به سادگی از کنار این تخطی از قانون گذشته اند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!

استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری گفت: «بکار گیری منشی‌های خانم برای مدیران در ادارات و سازمان‌های دولتی ممنوع شد؛ طی دو هفته بایستی در سازمان‌ها و ادارات دولتی این امر به اجرا در آید.»

منبع: چندثانیه

tags # کرمانشاه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود