Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:23:01 GMT

هوشیاری و بصیرت، لازمه یک پلیس اسلامی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۶۵۹۷

هوشیاری و بصیرت، لازمه یک پلیس اسلامی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، هوشیاری، هوشمندی، بصیرت، عدالت و رفتار حکیمانه با مردم را از ویژگی‌های پلیس اسلامی و حرفه‌ای دانست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی در جمع کارکنان انتظامی خراسان رضوی، اظهار داشت: رضایت و خرسندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا از عملکرد ناجا و روند حرکت صحیح نیروی انتظامی مایه افتخار است که این امر مسئولیت‌های پلیس را در برقراری نظم و امنیت و پاسداری از حریم ولایت و امنیت و نیز حفظ و پاسداشت ارزش‌های انقلابی و اسلامی سنگین‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه فرماندهان، مسئولان و یکایک کارکنان زحمتکش نیروی انتظامی باید عزم خود را جزم کنند تا پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران  بسازیم، خاطر نشان کرد: پلیس اسلامی و حرفه‌ای باید هوشیار، هوشمند، بصیر، عادل و حکیم باشد که اینها از ویژگی‌های در تراز جمهوری اسلامی بودن به شمار می‌آید.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، ارتقاء هوشیاری و هوشمندی پلیس را بسیار مهم برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حضور و آمادگی پلیس را نماد هوشیاری آن برشمردند که این یک اصل مهم در برقراری نظم و امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شرایط پیچیده صحنه نبرد با دشمن است؛ چرا که هرجا حضور پلیس کمرنگ باشد، امنیت نیز دچار خدشه خواهد شد.

وی تاکید کرد: هوشیاری یعنی این که بدون پرداخت هزینه برای نظام و سازمان عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی در خاتمه گفت: بصیرت انقلابی و سیاسی، عدالت و برخورد حکیمانه با مردم، خود آگاهی، خود کنترلی، صیانت و مراقبت هوشیارانه از دیگر ویژگی‌هایی است که پلیس را در تراز جمهوری اسلامی قرار می‌دهد که بایستی با برنامه‌ریزی گسترده، مهارت‌های علمی و حرفه‌ای وارد میدان عمل شویم و انتظارات و خواسته‌های مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا را محقق کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی تالش از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل ۳۴ ساله که در اختلاف ملکی اقدام به قتل کرده‌بود، در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمد رستمی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش می‌کند و اجازه نخواهد داد مجرمان با اقدامات غیرقانونی موجب برهم زدن نظم و امنیت شوند.

وی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

این مقام انتظامی افزود: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

سرهنگ رستمی در پایان با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • پایان راه سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی