Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@05:51:31 GMT

کاهش ۱۴ درصدی واردات کالا از مرزهای خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۶۸۳۸

کاهش ۱۴ درصدی واردات کالا از مرزهای خراسان جنوبی

خاشی میزان واردات کالا از مرزهای خراسان جنوبی به خارج از کشور، طی ۱۰ ماهه نخست امسال را بیش از ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش وزنی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی خاشی» امروز (4 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در 10 ماهه نخست امسال در حوزه واردات و صادرات پرداخت و اظهار داشت: طی 10 ماه نخست سال جاری بیش از 2 میلیون و 420 هزار تن کالا به ارزش 580 میلیون دلار از مرزهای استان به خارج کشور صادر شده است که نسبت به مشابه سال قبل 6درصد کاهش ارزش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ارزش صادرات کالاهای بومی استان به خارج از کشور را 117 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در این حوزه نیز نسبت به مشابه سال قبل 9 درصد کاهش را داریم.

 

وی ادامه داد: عمده اقلام صادر شده از خراسان جنوبی سیمان، خوراک دام و طیور، کاشی و سرامیک، گازوئیل، صیفیجات، نمک و سایر اقلام مجاز بوده که به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ارمنستان و ترکمنستان صادر شدند.

 

خاشی بیان داشت: همچنین در 10 ماهه نخست امسال 25 مورد اظهارنامه وارداتی به میزان هزار و 586 تن و ارزش چهار میلیون و 413 هزار دلار داشته ایم که در زمینه ریالی این میزان نسبت به سال قبل افزایش اما از نظر حجم و وزن کاهش داشته است.

 

وی بیشتر کالاهای وارداتی به استان را شامل تخم اسپند، آنتی اکسیدان، احشام، شاهدانه و برنج بوده است که از کشورهای لهستان، پاکستان، چین و ترکیه وارد استان شده است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به کاهش 76 درصدی کالاهای ترانزیتی از استان به خارج کشور اشاره کرد و افزود: امسال 126 دستگاه کامیون کالای ترانزیتی با دو هزار و 729 تن کالا شامل گوشت مرغ، تخم مرغ، روغن موتور، قطعات خودرو، پارچه و گاز مایع از خراسان جنوبی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 76 درصدی را دارد.

 

امیدواری به رفع محدودیت‌ها!

خاشی دلیل عمده کاهش صادرات از مرزهای خراسان جنوبی به خارج از کشور را برخی محدودیت های مقطعی طرف مقابل عنوان کرد و اظهارداشت: امید است این محدودیت ها با سفری که استاندار خراسان جنوبی به کشور افغانستان داشتند، برطرف و منجر به رفع محدودیت ها شود.

 

وی گفت: طی صحبت هایی که با رئیس گمرک استان فراه افغانستان صورت گرفته، قرار است طی چند روز آینده خبرهایی از رفع محدودیت های گمرکی به ما بدهند که تاکنون چیزی به ما اعلام نشده است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: وضعیتی که در حال حاضر مرزر ماهیرود دارد باعث سلب اطمینان از دریافت خدمات از دو طرف می شود و لذا امید است که این محدودیت ها هر چه زودتر مرتفع شود.

 

خاشی به تعطیل بودن دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اشاره کرد و گفت: دایر بودن این دفتر در جهت تسریع در روند گرفتن ویزا توسط کامیون دارها و خیلی از افرادی که در بحث صادرات کالا فعال هستند، نقش اساسی دارد که امید زودتر مجدد بازگشایی شود.

 

وی به کشف یک محموله سوخت قاچاق در کمرگ ماهیرود اشاره کرد و گفت: این محموله که 170 هزار لیتر سوخت قاچاق بود، در گمرک ماهیرود کشف و بعد از تشکیل پرونده به حوزه قضایی معرفی شد.

 

ششم بهمن روز جهانی گمرک نام دارد و شعار سال 2019 سازمان جهانی گمرک با عنوان «مرزهای هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌و نقل یکپارچه بدون وقفه» اعلام شده است.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع استان بوشهر کاهش صادرات مرز ماهیرود افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ماه بارندگی‌ها در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روز‌های اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟