Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران صادرات ۱.۵ میلیون بشکه ای با قیمت هر بشکه ۵۴ دلار در بودجه سال ۹۸ را قابل تحقق دانست و گفت: ۱۱۴ شرکت خارجی کوچک و متوسط برای همکاری در پروژه‌های نفتی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا پدیدار عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش اظهار داشت: تاکنون 114 شرکت کوچک و متوسط خارجی برای همکاری در پروژه‌های نفتی ایران در کمیسیون انرژی اتاق ایران ثبت نام کرده‌اند و در نظر داریم که از ظرفیت آنها در حوزه‌های انتقال تکنولوژی و مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به توافقی که تیرماه سال گذشته در کمیسیون انرژی اروپا انجام شد، در نظر داریم که در اردیبهشت سال آینده، این شرکت‌ها را به ایران دعوت کنیم تا با طرح‌ها و ظرفیت‌های ایران آشنا و زمینه شکل‌گیری طرح‌های توسعه‌ای مشترک ایجاد شود.‌

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران برگزاری نمایشگاه نفت و انرژی را تجلی حضور فعالان این حوزه دانست و گفت: شرایط خاص اقتصادی کنونی و فضای تحریمی که بر کشور حاکم شده، به خصوص محدودیت‌های نظام پولی و مالی کشور، سبب شده تا منابع کمتری در اختیار فعالان اقتصادی قرار بگیرد؛ از این رو، نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش، امسال نسبت به سال‌های گذشته محدودتر برگزار شده است.

وی با اشاره به حاکمیت دولتی در اقتصاد ایران گفت: از آنجایی که 84 درصد از ترکیب سبد مدیریت اقتصادی کشور در اختیار دولت، شرکت‌های خصولتی و صندوق‌های بازنشستگی است و از نظر محدودیت‌هایی که در دستورالعمل‌ها و منابع مالی این سازمان‌ها وجود دارد، اجازه حضور فعال در نمایشگاه به آنها داده نمی‌شود.

وی افزود: فعالان بخش خصوصی با علاقه در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و اگر وزنه مدیریت اقتصادی کشور از سمت دولت به سمت بخش خصوصی‌ حرکت کند، بدون شک چنین نمایشگاه‌هایی با رونق زیادی روبرو می‌شوند؛ با این حال، شرایط محدودکننده بین‌المللی از یک سو و خودتحریمی در اقتصاد امروز از سوی دیگر، شرایطی به وجود آورد که نمایشگاه امسال رونق سنوات گذشته را نداشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری، 57 درصد از درآمد ملی کشور را نفت و محصولات هیدروکربنی‌ تشکیل داده است و بنابراین اقتصاد ایران، اقتصادی نفت‌محور است؛ براین اساس، نفت و متعلقات آن که حوزه انرژی را تشکیل می‌دهند، باید بیش از این مورد توجه و حمایت دولت قرار بگیرند.

این کارشناس حوزه انرژی ادامه داد: امیدوارم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، تلنگری برای تصمیم‌گیران کشور باشد تا ضمن هدایت جریان اقتصادی، حوزه‌های انرژی را حمایت کرده و به آن اعتبار بدهند.

وی ادامه داد: در گام نخست، نفت یک کالای استراتژیک و در گام بعدی یک کالای مولد است که زمینه تولید محصولات بسیاری را فراهم و به شکوفایی اقتصاد کمک شایانی خواهد کرد.

پدیدار از تامین مالی به عنوان یکی از چالش‌های حوزه انرژی نام برد و گفت: چالش تامین مالی در سنوات گذشته نیز وجود داشته، اما با این حال در سال جاری شرایط اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی به این مسئله دامن زده است؛ از این‌رو در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران نیز این چالش با انجمن‌های تخصصی در حوزه انرژی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص مشارکت با شرکت‌های خارجی گفت: در تعاملی که با شرکت‌های اروپایی از جمله شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی که از ایران بازدید کردند، داشتیم؛ ضمن دریافت اطلاعات از آنها، شرکت‌هایی که علاقمند به مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایران بودند را شناسایی کردیم.

پدیدار در خصوص میزان صادرات و قیمت نفت در بودجه پیشنهادی دولت برای سال آتی، گفت: بر اساس بودجه پیشنهادی دولت در سال 98، قرار است یک میلیون و 540 هزار بشکه نفت صادر شود که با توجه به معافیت‌ها، درآمد حاصل از فروش به حدود 30 میلیارد دلار خواهد رسید؛ اگرچه این موضوع، تناسب لازم برای طرح‌های سطح نگهداشت را تامین می‌کند، اما برای طرح‌های توسعه‌ای کافی نیست؛ پیش‌بینی می‌کنم که دولت بتواند این میزان نفت را سال آینده صادر کند.

وی ادامه داد: قیمت نفت در بودجه 98، 54 دلار برای هر بشکه در نظر گرفته شده که پیش‌بینی من، افزایش قیمت بین 60 تا 65 دلار در هر بشکه است.

احتمال کسری 50 هزار میلیارد تومانی بودجه 98/ عرضه نفت در بورس برای دور زدن تحریم

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط صنعت نفت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت نفت صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت

مدیرکل اروپا، آمریکا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) وزارت نفت از حضور فعال معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی این وزارتخانه در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا، سید مهدی سیدی گفت: دیپلماسی فعال وزارت نفت در حوزه انرژی در دولت سیزدهم و توسعه فعالیت‌های بین‌المللی این وزارتخانه فراتر از فروش نفت خام از قبیل صادرات خدمات فنی و مهندسی، صدور دانش و فناوری، و همکاری‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مراکز علمی و فناوری صنعت نفت ایران با همتایان خارجی است.

وی برپایی نخستین غرفه مستقل معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی در نمایشگاه نفت؛ برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع‌های «بررسی ظرفیت‌های ایران برای تبدیل به قطب گازی منطقه»، «چشم‌انداز صنعت نفت و گاز آفریقا و تدوین نقشه راه توسعه همکاری‌ها»، «ارائه آخرین چشم‌انداز اوپک و جی‌ئی‌سی‌اف در افق ۲۰۵۰» و «آخرین گزارش ارزیابی هیئت بین‌الدولی تغییر اقلیم» با حضور مدیران، استادان، متخصصان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی؛ پیگیری حضور حداکثری هیئت‌های فنی و تخصصی و شرکت‌های توانمند بین‌المللی صنعت نفت و گاز در نمایشگاه از کشورهایی مانند آلمان، چین، روسیه، ژاپن، فرانسه، بلاروس، ترکیه، کانادا، هندوستان، اتریش، ترکمنستان و ازبکستان؛ دعوت از سفیران خارجی و مقام‌های اقتصادی برای حضور در آیین گشایش رسمی و بازدید از نمایشگاه؛ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور برای حضور در نمایشگاه و معرفی ظرفیت‌های خود با همکاری پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت به بازارهای جهانی؛ ملاقات با شرکت‌های ایرانی فعال در عرصه بین‌المللی و شرکت‌های خارجی فعال در صنایع نفت و گاز ایران و بررسی روند اجرای پروژه‌ها و رسیدگی به موانع و چالش‌ها را از برنامه‌های معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برشمرد.

در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعالی دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • امضای هزار قرارداد نفتی با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • حضور فعال معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی