Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@22:52:31 GMT

رقیب گوگل فیلتر شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۶۹۸۶

رقیب گوگل فیلتر شد

مایکروسافت ساعاتی پیش اعلام کرد که سرویس جست‌و‌جوی بینگ در کشور چین مسدود شده است. ردموندی‌ها در این خصوص چنین اظهارنظر کرده‌اند:

به گزارش صدای ایران از زومیت، «ما تایید می‌کنیم که بینگ در حال حاضر در دسترس نیست و قدم‌های بعدی را در آینده مشخص خواهیم کرد.»

این برای دومین بار پس از نوامبر ۲۰۱۷ است که یکی از سرویس‌های ردموندی‌ها در کشور چین مسدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکایپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مایکروسافت در کشور چین از دو فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور حذف شد.

براساس اطلاعات ارائه‌شده، در صورت تلاش برای مراجعه به نسخه‌ی چینی وب سایت بینگ، کاربران با پیغامی مبنی بر اینکه سرور در دسترس نیست، روبرو می‌شوند.

به گزارش فایننشال تایمز، روز چهارشنبه یک منبع آگاه به نقل از China Unicron به‌عنوان اصلی‌ترین شرکت ارتباطات دولتی در چین اعلام کرده که دستور فیلتر کردن بینگ توسط مقامات دولتی صادر شده است. فیلتر شدن بینگ از این‌رو اهمیت دارد که این سرویس جست‌وجو تنها سرویس جست‌وجوی غیرچینی بود که در کشور چین در اختیار کاربران قرار داشت. البته دلیل اصلی در دسترس بودن بینگ در کشور چین، سانسور شدن نتایج جستجو براساس سیاست‌های دولت چین بود.

مایکروسافت همچنین قراردادهای همکاری را نیز با شرکت 21Vianet به‌عنوان یک دیتاسنتر بزرگ چینی دارد که از طریق آن سرویس‌هایی نظیر آژور و آفیس ۳۶۵ را در اختیار مشتریان چینی قرار می‌دهد.

سرویس جست‌وجوی گوگل از سال ۲۰۱۰ میلادی در کشور چین مسدود شده است. ساندار پیجای، مدیرعامل گوگل اعلام کرده که برنامه‌ای برای سرویس‌دهی دوباره در کشور چین ندارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: گوگل رقیب فیلتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند

محققان مایکروسافت اخیراً کشف کرده‌اند که بسیاری از برنامه‌های اندرویدی به دلیل یک ضعف امنیتی رایج ممکن است در برابر حملات از راه دور، سرقت داده‌ها و سایر مسائل آسیب‌پذیر باشند. حداقل چهار مورد از این برنامه‌های تحت تأثیر، هر کدام بیش از ۵۰۰ میلیون نصب دارند. یکی از آنها به نام فایل منجیر شیائومی، حداقل یک میلیارد بار از سوی کاربران اندروید نصب شده است.

مشکلی که مایکروسافت کشف کرد بر برنامه‌های اندرویدی که فایل‌ها را با سایر برنامه‌ها به اشتراک می‌گذارند تأثیر می‌گذارد. این برنامه که با نام «جریان کثیف» شناخته می‌شود، به برنامه‌های مخرب اجازه می‌دهد تا فایلی را با نام فایل یا مسیر دستکاری شده به برنامه دیگری ارسال کنند.

این روش به مهاجمان فرصتی برای ایجاد یک برنامه نفوذی می‌دهد که می‌تواند یک فایل با نام فایل مخرب را مستقیماً بدون اطلاع یا تأیید کاربر به یک برنامه دریافت کننده ارسال کند. به گفته مایکروسافت، زمانی که یک هدف اشتراک‌گذاری نام فایل مخربی را دریافت می‌کند، از نام فایل برای راه‌اندازی فرآیندی استفاده می‌کند که ممکن است با در معرض خطر قرار گرفتن برنامه به پایان برسد.

در نتیجه برنامه هدف گمراه می‌شود و به نام یا مسیر فایل اعتماد می‌کند و فایل را در یک دایرکتوری حیاتی اجرا یا ذخیره می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • اندرویدی ها از وجود این فایل مخرب بی خبر هستند
  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه‌های آمریکایی
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی
  • اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند
  • استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید