Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ساکنان محدوده دانشگاه تهران به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر اختصاص هزار میلیارد تومان به طرح توسعه این دانشگاه اعتراض کردند.

متن نامه به شرح زیر است:

«رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

 جناب آقای دکتر علی اردشیر لاریجانی

با سلام و احترام

طبق اخبار واصله کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۸ در نظر دارد برای طرح ساماندهی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ردیفی اعتباری اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبق اعلام یکی از اعضای کمیسیون مذکور جناب آقای دکتر ساداتی‌نژاد، این کمیسیون مصوب نموده که وزارت راه و شهرسازی معادل ده هزار میلیارد ریال از املاک مسکونی در اختیار خود در محدوده شهر تهران را برای کمک به تامین منابع طرح ساماندهی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران بلاعوض دراختیار دانشگاه تهران قرار دهد. همانطور که مستحضرید ساکنان و کسبه این محدوده در مرداد ماه ۱۳۹۷ طی نامه‌هایی به حضرتعالی و همچنین تمامی نمایندگان شهر تهران در مجلس، اعضای هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون اصل نود خواستار رسیدگی به مشکلات و ابطال و برچیده شدن کامل طرح شده‌اند. اما تاکنون مجمع نمایندگان شهر تهران و کمیسیون اصل نود موضوع را به طورجدی پیگیری ننموده و به بررسی موضوع ورود پیدا نکرده‌اند. برای ما بسیار جای تعجب است که نمایندگان مردم علیرغم اعتراضات آنها و بدون بررسی همه‌جانبه موضوع به چنین تصمیمی رسیده باشند. علیهذا چندین نکته مهم در مورد تصمیم مذکور قابل ذکر است که به استحضار می‌رسد:

-طبق نامه معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی به شماره ۳۰۰/۸۷۷۶۷ مورخ ۴/۰۷/۱۳۹۷ (پیوست شماره ۱)، طرح ساماندهی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکنون "بدون در اختیار داشتن سند مصوب ابلاغی"، نسبت به اخذ بودجه دولتی و تملک بعضی از املاک واقع در محدوده طرح اقدام نموده است و تمامی مصوبات این طرح مشروط بوده و مصوبه نهایی را اخذ ننموده است. ضمن اینکه قرار بود موضوع این طرح در تاریخ ۲۴/۱۰/۱۳۹۷ در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار گیرد که از دستور کار خارج  شد.

-  همچنین در طی این مدت همه نهادها اعم از دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری، مرکز بررسی‌های استراتریک ریاست جمهوری، وزارت کشور، استانداری تهران، شورای شهرتهران، سازمان پدافند غیرعامل، تشکل‌های دانشجویی و .... براساس گزارشات کارشناسی با تداوم این طرح صراحتا مخالفت نموده‌اند.

 با توجه به پیگیری‌های مستمر مردم و نیز موارد فوق به نظر می‌رسد تصمیم برای اختصاص بودجه به طرحی که هنوز توسط مراجع مربوطه تصویب و ابلاغ نشده و بخشی از کارشناسان و مسئولان کشور مخالف تداوم آن هستند، فاقد منطق و مبتنی بر اعمال نفوذ در روند تدوین بودجه کشور آن هم در شرایط سخت کنونی اقتصادی می‌باشد. اعلام خبر فوق از سوی جناب آقای دکتر ساداتی‌نژاد که پیش از این ریاست سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران را به عهده داشته و در واقع سرپرست طرح مذکور بوده است، این شائبه را تقویت می‌نماید..

ساکنین و کسبه محدوده این طرح تقاضا دارند طبق تعهدی که نمانیدگان در قبال مردم دارند شکایات و اعتراضات آنها که ۶ ماه پیش به دفتر شما ارسال گردیده است، مورد پیگیری قرار گیرد. علاوه براین خواستار آنند که با توجه به عدم تصویب و ابلاغ طرح مذکور، مخالفت صریح نهادهای رسمی کشور با این طرح و دستور رئیس جمهور مبنی بر بررسی توقف فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه تا تعیین تکلیف این موضوعات، اختصاص ردیف اعتباری به این طرح را در بودجه سال ۱۳۹۸ منتفی نمایند. ضمن اینکه تاکید می‌گردد مردم محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران با هرگونه پیشنهاد فروش، معاوضه، مشارکت در ساخت و ... در قالب طرح توسعه مخالف بوده و با توجه به ادله ارائه شده در نامه پیشین خواستار ابطال و برچیده شدن کامل طرح و احقاق حقوق مالکانه خود پس از دو دهه هستند.»

کد خبر 4522523 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران شورای شهر تهران کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

متن کار دستور جلسات صحن علنی مجلس را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد